Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-05@03:34:51 GMT

حمله هکرها به تلفن همراه رئیس‌جمهور برزیل

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۳۷۹۷۷

حمله هکرها به تلفن همراه رئیس‌جمهور برزیل

وزارت دادگستری برزیل روز پنجشنبه ۲۵ ژوئیه اعلام کرد هکرهای سایبری تلفن‌های همراه مورد استفاده ژائیر بولسونارو رئیس‌جمهور این کشور را هدف حمله خود قرار داده‌اند. این حمله را پلیس فدرال برزیل کشف کرده و آن را «موضوع امنیت ملی» خوانده است.

به گزارش یورونیوز؛ مقامات دولتی می‌گویند حملات از سوی افرادی صورت گرفته که با دستگیرشدگان متهم به هک سایبری در روز سه‌شنبه هفته گذشته مرتبط هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس فدرال برزیل هفته گذشته چهار نفر را به اتهام هک تلفن سرجیو مورو، وزیر دادگستری برزیل و عضو کلیدی کابینه رئیس‌جمهور، بازداشت کرد. این افراد در شهرهای مختلف استان سائوپائولو اقامت داشتند. قاضی گفته است این گروه اپلیکیشن پیام‌رسان آقای مورو دو قاضی و دو بازپرس پلیس فدرال را هک کرده بودند.

سرجیو مورو که همزمان ریاست پلیس فدرال را بر عهده دارد در روز ۵ ژوئن گفته بود تلفن همراهش هک شده است. چهار روز بعد وبسایت «اینترسپت» و شماری دیگر از رسانه‌ها شروع به انتشار گزارش‌هایی کردند که طبق پیام‌های ردوبدل شده میان مورو و دادستان‌ها در زمان برخورد اداره ضدفساد با پرونده سیاستمداران و تجار موسوم به «عملیات کارواش» تنظیم شده بود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: هکرها رئیس جمهور برزیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۷۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در برزیل: ۳۷ کشته و ۷۴ مفقود

سیل در ایالت ریوگرانده در جنوب برزیل حداقل ۳۷ کشته و ۷۴ مفقود برجای گذاشت و هزاران نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

به گزارش ایرنا از آسوشیتدپرس، این چهارمین سیل در یک سال گذشته است و سه سیل قبلی در پائیز نیز منجربه کشته شدن مجموعاً ۷۵ نفر شد.

به گفته سرویس زمین‌شناسی برزیل، حجم این سیل از سیل سال ۱۹۴۱ فراتر رفته و در برخی شهرها سطح آب به بالاترین حد خود در ۱۵۰ سال گذشته در این کشور رسیده است.

روز گذشته یک سد واقع در یک نیروگاه برق آبی بین شهرهای بنتو گونکالوس و کوتپپورا تاحدی تخریب شد و تمامی شهرهای مجاور را به زیر آب برد. خروش یک رودخانه نیز باعث از بین رفتن یک پل در نزدیکی شهر لینا نوا شد.

بارش بی‌وقفه باران از روز دوشنبه آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود حداقل تا روز یکشنبه آتی ادامه یابد.

به گزارش آسوشیتدپرس، وضعیت آب‌وهوایی آمریکای جنوبی متأثر از پدیده طبیعی «ال‌نینو» است که به‌طور دوره‌ای سطح آب‌ها را گرم کرده و باعث خشکسالی در شمال و بارندگی شدید در جنوب می‌شود.

امسال این پدیده در کنار سیل‌های مکرر در جنوب، باعث خشکسالی بی‌سابقه‌ در آمازون شده است. دانشمندان معتقدند این شرایط ناشی از تغییرات آب‌وهوایی با عوامل انسانی است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سیل ویرانگر در برزیل 56 کشته و 74 زخمی برجای گذاشت
  • سیل ویرانگر در برزیل ده‌ها قربانی و مفقود گرفت+فیلم
  • سیل در برزیل: ۳۷ کشته و ۷۴ مفقود
  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم
  • لندن: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیسی برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • دیوید کامرون: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیس برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • دستگیری زوج جیب بر در منطقه ثامن مشهد
  • تماس تصویری روی سیم‌کارت تلفن همراه چگونه برقرار می‌شود؟
  • جزئیاتی جدید از برقراری تماس تصویری روی سیم‌کارت
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»