Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-08@13:42:47 GMT

رئیسی: مزه شیرین عدالت باید بر کام مردم بنشیند

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۳۸۰۴۷

ساعت 24- رئیس قوه قضائیه گفت: اجرای عدالت در همه سطوح و حوزه‌ها امر مهمی است و مردم باید اجرای عدالت را احساس کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه در دیدار با استادان و فعالان حقوقی خراسان رضوی گفت: باید مزه شیرین عدالت بر کام مردم بنشیند، آموزش و پرورش و تربیت نقش مهمی در احیای تعاملات عالی نفسانی، انسانی و پیشگیری از وقوع جرم در جامعه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در بین مفاهیم دینی هیچ مفهمی پس از توحید گسترده‌تر از عدالت نیست تصریح کرد: فعالان دستگاه قضا، قضات و وکلا باید در مسیر حق حرکت کنند و نقش مهمی در تحقق عدالت دارند.

رئیس قوه قضائیه  با بیان اینکه روزآمدی علمی در دستگاه قضا ضرورت همیشگی است گفت: پیوند قوه قضائیه با دانشگاه و حوزه ضروری است و در دستگاه قضا همواره با علم و دانش روز سر و کار داریم.
حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه اندیشه و عمل انقلابی باید پیشه کرد افزود: اجتهاد تمدن ساز ما باید پاسخگوی سوالات مختلف در حوزه دستگاه قضا باشد و دانشگاه و حوزه باید در این عرصه تلاش کنند.
رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: در گام دوم باید دستگاه قضایی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم بنابراین کار متفاوت نیاز است و همه باید در نگاه تحولی سهم و نقش خود را ایفا کنند.
او تصریح کرد: باید گام‌های بلندی برای حل مشکلات فعلی برداشته شود، موسسات حقوقی باید ساماندهی و تعرفه‌ها واقعی و شفاف شوند.
حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر برخورد با افراد متخلف، فاسد و سوداگر ادامه داد: نباید فعالیت تعدادی سودجو فعالیت عدالتخواهانه دست اندرکاران در این حوزه را در نظر مردم خدشه دار کند.
او تصریح کرد: باید به حداقل نقض آرا برسیم و علت نقض آرا مشخص و ریشه یابی شود.
در این مراسم جمعی از استادان و فعالان حقوقی نیز به بیان دغدغه‌ها و درخواست‌های خود در این حوزه پرداختند.
رئیس قوه قضائیه همچنین امروز به صورت سرزده از دادسرای مشهد بازدید و با مراجعه کنندگان گفتگو کرد.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: رئیس قوه قضاییه احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۸۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای شهر قم برای سفر رئیسی بودجه تصویب نکرد

روزنامه ایران نوشت: سرپرست روابط عمومی استانداری قم از سفر بدون تشریفات رئیس جمهور به استان قم خبر داد.

علی اقبالی در این باره گفت: رویکرد سفرهای استانی رئیس جمهور در دولت سیزدهم حذف تشریفات و خدمت رسانی به مردم با حداقل هزینه بوده و یکی از مهم‌ترین تلاش‌های دولت، ارتباط چهره به چهره هر چه بیشتر مسئولان با مردم، حضور در بین مردم و شنیدن صحبت ها و توجه به درد دل های مردم از نزدیک است.

سرپرست روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم تصریح کرد: برداشت از منابع عمومی شهری و هزینه در سفر رئیس جمهور با رویکرد استاندار قم در تضاد جدی قرار دارد و به این دلیل نیز از اعضای محترم شورای شهر قم، ضمن تشکر از دغدغه‌های میهمان نوازی، درخواست داریم چنانچه خبر تصویب بودجه‌ای برای استقبال از رئیس جمهور توسط شهرداری قم مقرون به صحت است، نسبت به لغو آن مصوبه اقدام فرمایند و آن اعتبار را صرف آبادانی و پیشرفت شهر قم نمایند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اژه‌ای: قاضی نباید از مشورت کردن با صاحب‌نظران احتراز داشته باشد
  • حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای: قاضی نباید از مشورت کردن با صاحب‌نظران و اهل فن اجتناب کند
  • قاضی نباید از مشورت با صاحب‌نظران و اهل فن اجتناب کند
  • قاضی نباید از مشورت کردن با صاحب‌نظران و اهل فن اجتناب کند
  • شورای شهر قم برای سفر رئیسی بودجه تصویب نکند
  • شورای شهر قم برای سفر رئیسی به این شهر، بودجه تصویب نکرد
  • شورای شهر قم برای سفر رئیسی بودجه تصویب نکرد
  • رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند
  • تاکید رئیسی بر استفاده از مساجد در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶ مرحله اخذ رای الکترونیک/ نشست رئیسی و استانداران