Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسدالله حسنی جاز، گفت: اصلی ترین برنامه طرح اوقات فراغت تابستانی این کانون فرهنگی هنری، تربیت مربی قرآن کریم است تا بتوانند در سایر مساجد قرآن کریم آموزش دهند.

« اسدالله حسنی جاز » مدیر کانون فرهنگی هنری ثامن الحجج روستای مزرعه از توابع شهرستان قلعه گنج، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: تابستان امسال مانند سال های گذشته در حوزه  قرآنی، کلاس های روخوانی، روانخوانی، حفظ و مفاهیم قرآن کریم در کانون فرهنگی هنری ثامن الحجج روستای مزرعه در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدالله حسنی جاز، افزود: علاوه بر این کلاس ها، کتاب های فرهنگ نامه صداهای قرآنی، سبک زندگی اسلامی و احکام تدریس نیز تدریس می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری ثامن الحجج روستای مزرعه، با اشاره به این که کلاس ها مختص سنین ۷ تا ۱۵ سال است، بیان داشت: بچه ها در این کلاس با نکات آموزنده و مفاهیم قرآن کریم آشنا می شوند و پس اتمام هر جلسه براساس آموخته های خود از این کلاس ها نقاشی می کنند.

وی، اضافه کرد: یکی از برنامه های اصلی طرح اوقات فراغت تابستانی این کانون فرهنگی هنری، تربیت مربی قرآن کریم است تا بتوانند در سایر مساجد قرآن کریم را آموزش دهند.

حسنی جاز، عنوان کرد: در حوزه ورزشی، مسابقات طناب کشی و طناب زنی ویژه دختران و دو میدانی و فوتبال ویژه پسران بین کانون های فرهنگی هنری مساجد این منطقه در دستور کار قرار دارد.

مدیر کانون فرهنگی هنری ثامن الحجج روستای مزرعه، ابراز داشت: در پایان طرح اوقات فراغت تابستانی نمایشگاه  نقاشی های راه اندازی می شود و برترین های رشته های نقاشی، ورزشی و قرآنی جوایزی اهدا می شود.
وی، با اشاره به مزیت شرکت گروه های سنی کودکان، نوجوانان و جوانان در طرح اوقات فراغت تابستانی کانون های فرهنگی هنری مساجد، بیان داشت: حضور در کلاس های مسجد محور کانون های فرهنگی هنری مساجد نظیر کلاس های سبک زندگی اسلامی تاثیر قابل توجهی بر روی اخلاق و رفتار آنها دارد و موجب می شود بچه ها با الگوی اسلامی تربیت شوند.

حسنی جاز، عنوان کرد: در طول سال و بر طبق مناسبت های مختلف، کانون فرهنگی هنری ثامن الحجج روستای مزرعه، برنامه هایی را برگزار می کند، در همین راستا امسال در دهه کرامت جشن ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و ایستگاه صلواتی نذر شادی در سال روز ولادت با سعادت امام رضا علیه السلام را برگزار کرد.
مدیر کانون فرهنگی هنری ثامن الحجج روستای مزرعه، اضافه کرد: هم اکنون در حال برنامه ریزی و تدارک برای برگزاری جشن غدیر هستیم.


 

 

 

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد روزنامه مجلس اردبیل اوقات فراغت خبرگزاری شبستان خراسان جنوبي بیرجند کانون های مساجد تربیت مربی قرآن کریم کلاس های اوقات فراغت برنامه های اوقات فراغت سبک زندگی اسلامی قلعه گنج اوقات فراغت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۸۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با گرامیداشت هفته معلم، ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» با حضور نوجوانان و دانش‌آموزان تهرانی با میزبانی از معلمان مدارس پایتخت توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از ۱۰ تا ۱۴ اردیبهشت برگزار می‌شود.

حمیدرضا خونویی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: اولین برنامه حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» در سال ۱۴۰۳ در قالب برگزاری اردو برای معلمان و با هدف تکریم جایگاه معلمان به مناسبت هفته معلم برگزار می‌شود. روال همیشگی بر این بوده است که معلمان با هدف نشاط دانش آموزان اردو ترتیب ببینند ولی در برنامه «یه اردوی خاص» این روال تغییر کرده و معلمان میهمان دانش‌آموزان می‌شوند و حلقه بچه‌های فرهنگسرا از طراحی تا اجرای اردو را خودشان برعهده دارند.

وی ایجاد فضای با نشاط و تکریم جایگاه معلمان را از جمله اهداف این برنامه دانست و افزود: در این برنامه، نوجوانان پس از تشکیل تیم اجرایی و تعیین نقش برای اعضا، ضمن هماهنگی با فرهنگسرا، نسبت به دعوت از معلمان مدرسه خود یا مربیان آموزش فرهنگسرا برای شرکت در اردو اقدام می‌کنند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در خصوص چگونگی برگزاری این اردوها گفت: این اردوها به صورت نیم‌روزه برگزار می‌شود و شامل بخش‌های متنوع اردویی نظیر بازی‌های گروهی و …است و مکان برگزاری آنها بنا بر امکانات هر منطقه در فرهنگسراها و در بعضی دیگر از مناطق در خارج از محیط فرهنگسرا برگزار می‌شود.

خونویی در پایان ضمن دعوت از نوجوانان برای عضویت در حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» گفت: نوجوانان علاقه‌مند برای شرکت در این برنامه و عضویت در حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» می‌توانند به فرهنگسرای نزدیک محل سکونت خود و یا به درگاه رسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نشانی farhangsara.ir مراجعه کنند.

کد خبر 6090944 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن