Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ما از شما می‌خواهیم راهکار‌هایی را ارائه دهید، اگر قسمت اعظمی مخالف هستند و می‌گویند وضع موجود بهترین وضع است، این وضع و قانون دانشگاه نیست. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی نوبخت در یکصد و نهمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی بنا به ضرورت تشکیل شده بود و دانشجو‌های زیادی گرفتند، وزارت علوم نتوانست خودش را به‌جای وزارت بهداشت بگذارد که قوانین تشکیل پیش آمد و بعضی چیز‌ها براساس سلیقه برخی انجام شد، این باید بازگردد و اگر لازم باشد این را به‌شکل قانون درآوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نوبخت گفت: ما از شما می‌خواهیم راهکار‌هایی را ارائه دهید، اگر قسمت اعظمی مخالف هستند و می‌گویند وضع موجود بهترین وضع است، این وضع و قانون دانشگاه نیست.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جلسه شورای فرهنگی آقای رئیس جمهور خطاب به سایر اعضاء گزارش دادند که دانشگاه‌هایمان را به شکل دبیرستان اداره می‌کنیم و طعام‌های متحدالشکل به آن‌ها می‌دهیم، به‌جای آنکه دانشگاه بگوید چگونه این کشور باید اداره شود ما آن‌ها را در جایگاه گذاشته‌ایم، به‌خصوص در بخش پزشکی به‌دلیل اهمیتی که بخش بهداشت و درمان دارد و بار عظیمی که از طرف مملکت متحمل است تا بتواند سطح ارائه خدمات بهداشتی درمانی به‌ملت بزرگ ایران را بالا نگه دارد، تمام فکر و ذکر رئیس دانشگاه به این مهم مشغول است و ظلم مضاعفی به دانشگاه‌های علوم پزشکی وارد شده است.

وی گفت: کشور‌ها را دانشگاه‌ها ساخته‌اند، طبق فرمایش امام راحل دانشگاه‌ها کارخانه آدم‌سازی است و کشور‌هایی که پیشرفت کرده‌اند اول دانشگاه‌ها را ساخته‌اند و دانشگاه کشور را اعتلا بخشیده است.

نوبخت افزود: مختصاتی که برای دانشگاه تنظیم و تعیین شده بازده‌شان به‌نفع جامعه است و اگر خودشان به‌گونه‌ای که باید نتوانند جایگاه خودشان را بازیابند، قطعا خروجی آن برای جامعه چیزی نخواهد بود که بتوانیم اجرا کنیم.

وی بیان کرد: سازمان‌های منطقه‌ای باید احیا شوند، مدیران این سازمان، قائم مقام رئیس دانشگاه در آن استان است و نیاز به تفاهم و بینش لازم داریم تا استفاده از امکانات موجود، رئیس دانشگاه، قائم مقام وزیر در استان، رئیس سازمان منطقه‌ای بهداشت و درمان و قائم مقام رئیس دانشگاه در آن استان کارشان را انجام دهند و این امر بسیار مهم است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس در هفته گذشته برای رونق تولید کار مهمی که سال‌ها در کشور انجام می‌شد و یک غلط مشهور شده بود که حتی فعل حرام در حکومت اسلامی است و همان ربایی است بانک‌ها می‌گرفتند، این یک کار انقلابی در مجلس شورای اسلامی بود و امیدواریم شورای نگهبان آن را تایید کند تا بتوان موانع را از جلوی پای تولیدکننده برداریم.

وی گفت: ما به‌دنبال دانشگاه نسل چهارمی هستیم که سیاست‌های اقتصادی، نظامی و فرهنگی و اجتماعی را تولید و القا کند و مسؤولان سیاسی موظف هستند این را اجرا کنند.

نوبخت عنوان کرد: این امر باید جنبه سیستماتیک به خود بگیرد و این پراکندگی یک دبیرخانه‌ای را لازم دارد، اینکه بشنویم در مشهد ۱.۵ میلیون نفر و در تهران ۵ میلیون نفر حاشیه‌نشین وجود دارد، یک جای قضیه اشتباه است.   روستاییان با وجود بهره مندی از خدمات باز هم مهاجرت می کنند   علیرضا رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی در ادامه این مراسم با اشاره به ویژگی‌های خاص خراسان رضوی گفت: در همه حوزه‌ها شاخص‌های به‌نسبت خوبی داریم، تقریبا در تمامی روستا‌ها نیز از خدمات آب، برق و گاز بهره‌مند هستند، اما در این مسیر کم توجهی‌هایی کردیم و آن غفلت از جامعه روستایی ماست، جامعه روستایی بر اساس آمار سال ۹۵ اوایل انقلاب ۷۴ درصد بوده، اما در حال حاضر دقیقا عکس شده و جامعه شهری ۷۴ درصد شده است.

رزم حسینی با بیان اینکه چرا روستاییان ما که تولیدگر و کارآفرین بوده‌اند و از خدمات آب، برق، گاز و اینترنت بهره‌مند هستند تبدیل به مهاجر می‌شوند، ادامه داد: چرا ۲۵ درصد جامعه ما در حاشیه شهر‌ها زندگی می‌کنند؟ و چرا ۳۰ درصد جمعیت مشهد در حاشیه شهر ساکن هستند؟

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: روستاییان از کارآفرینی به‌مهاجرت روی آورده و ۸۰ درصد درآمد کشاورزی کشور به ۲۰ درصد رسیده است، کشاورزی سبب تعالی روستا‌ها می‌شد، اما در حال حاضر این امر اتفاق نیفتاده است.

وی با تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب، به دو نکته کلیدی که سبب عدم رخ دادن این تعالی و پیشرفت است، اشاره و اظهار کرد: اقتصاد نقطه کلیدی کشور است و در چهل سال گذشته علوم ساختاری و ضعف مدیریت‌های ما باعث شده است که با چالش‌هایی روبه‌رو شویم و نتوانیم اقتصاد روستایی و اقتصاد خانوار شهری را ارتقا دهیم، با تحریم‌های شدید اقتصادی نشان داده شد که دشمن نقطه خوبی را مورد حمله قرار داده است.

استاندار خراسان رضوی افزود: ما به‌عنوان مسؤولان و مدیران کار‌های میانبری می‌توانیم انجام دهیم، در استان کرمان و در ۵ سالی که توفیق خدمت داشتم کار‌های سازمان یافته خوبی انجام دادیم و اولین بحثی که داریم تمرکزگرایی است، در تمام برنامه‌های سوم و چهارم و اکنون برنامه ششم به‌صراحت اعلام شده است که باید تمرکززدایی شود، در صورتی که تا به‌حال عکس آن عمل شده و تمرکزگرایی بیشتر و بیشتر شده است و این آفت جدی سازمان اداری کشور است.

وی تصریح کرد: دومین بحث بوروکراسی نحس اداری است که مردم از این بوروکراسی خسته و بیزار شده‌اند، هیچ انسجام حکومتی نداریم و هر سازمانی راه خودش را می‌ر‌ود.

رزم حسینی با اشاره به اختلافات سیاسی موجود در کشور گفت: ما دعوا‌های سیاسی داریم در صورتی که کشور ما ۳۰۰ سال عقب افتاده است و تا کنون بسیار هزینه داده‌ایم.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: ما در حال حاضر عدم توجه به فرهنگ اقتصادی در آموزه‌های دینی را داریم، فرهنگ دینی خلق ثروت را بیان کرده است و قرآن می‌فرماید شما در سایه امنیت اقتصادی می‌توانید خلق ثروت کنید و این فرهنگ دینی ماست که علمای دینی ما نیز بسیار آن را ترویج داده‌اند.

وی ضمن اشاره به فرمایش رهبری درباره کارآفرینان گفت: رهبری فرمودند: کارآفرینی عبادت است و کارآفرینان عابدین و مجاهدین اقتصادی هستند، ما نباید به این‌ها زالو صفت بگوییم.

رزم حسینی افزود: گفتیم کارآفرینان زالو صفت و غارتگر هستند و آن‌ها را فراری دادیم، اگر بیش ازین بی‌مهری ببینند از کشور خارج می‌شوند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به عدم تناسب اختیارات با مسؤولیت‌ها گفت: وقتی اختیارات داده نشود نتیجه‌اش می‌شود حاشیه‌نشینی و عدم انسجام حکومتی، باید هماهنگی و انسجام با ارکان اداره حکومت و کشور به‌وجود بیاوریم.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم کشور را بسازیم باید سرمایه‌گذاران را جذب و تقدیس کنیم و کارآفرینان موفق را در روستا‌ها و شهر‌ها وارد کار کنیم تا مردم از آن‌ها الگو بگیرند و جهت تعالی کشور راه را از آن‌ها یاد بگیرند.

رزم حسینی خاطرنشان کرد: ما حدود ۹۰۰ امام جمعه در سراسر کشور داریم که هر هفته تریبون سخنرانی دارند، علمایی هستند که بین مردم نفوذ دارند، چرا نباید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم و آن‌ها را وارد حوزه اقتصاد کنیم و این همگرایی را افزایش دهیم؟ متأسفانه آن‌ها در اقتصاد دخالت نمی‌کنند و فقط در حد نظارت مشارکت دارند.

استاندار خراسان رضوی افزود: خراسان رضوی به ۱۲ منطقه اقتصادی تقسیم شده است و این ۱۲ منطقه مبتنی بر ۱۲ حوزه انتخاباتی مجلس شورای اسلامی است، در این استان تا اکنون ۹۰ شرکت مسئولیت توسعه منطقه‌ای را برعهده گرفته‌اند، تا گامی در جهت ایجاد شغل و کسب‌وکار مردم بردارند

وی اضافه کرد: ما ۵ سال پیش در شهرستان قلعه گنج که منطقه بسیار محرومی در جنوب استان کرمان است فعالیت‌هایی‌انجام دادیم، نرخ بیکاری از ۲۷.۶ تبدیل شد به ۶.۴ درصد و شاخص‌ها ۷۰ درصد بهبود پیدا کرد، خودکشی و افسردگی از بین رفت و مردم به ما اعتماد کردند، به‌عنوان مدیر توزیع منطقه و از این منطقه نهایت بهره را بردیم و اکنون این فعالیت‌ها را در جهت توسعه در استان خراسان رضوی آغاز کرده‌ایم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه های علوم پزشکی مشهد رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس علی نوبخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۸۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 

 به گزارش قدس خراسان، ظهر شنبه هشتم اردیبهشت ماه همزمان با خیزش جهانی جامعه دانشگاهیان علیه جنایت‌ها و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و پس از برخورد شنیع پلیس آمریکا با جامعه اساتید و دانشگاهیان حامی فلسطین در دانشگاه‌های این کشور، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های مشهد برای محکومیت این اقدام دولت آمریکاف جلوی درب دانشگاه فردوسی مشهد تجمع ضداستکباری برگزار کردند. 

در این مراسم که با حضور دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌های مشهد برگزار شد، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد از نوشتن نامه‌ای به نمایندگی از جامعه دانشگاهی مشهد خطاب به رؤسای ۳۸ دانشگاه آمریکا، در حمایت از دانشجویانی که شجاعانه با وجود سرکوب شدید پلیس آمریکا، با تحصن و تجمع صدای مردم مظلوم غزه شدند، خبر داد. 

در متن نامه مسعود میرزایی شهرابی آمده است « به عنوان آموزگاران، ما باید از آرمان صلح و عدالت دفاع کنیم و اطمینان حاصل کنیم که جوامع دانشگاهی ما فضای امنی برای تحقیق انتقادی و حمایت از آرمان‌ صلح و عدالت هستند.» 

در خلال این مراسم که با رجزخوانی، شعرخوانی و شعارهای ضدصهیونیستی دانشجویان مشهدی ادامه پیدا کرد، بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی نیز قرائت شد و پس از آن، رسول نوروزی، رئیس ناحیه بسیج دانشجویی خراسان رضوی ضمن سخنرانی به نقش دانشگاه‌های حامی فلسطین در آینده آمریکا اشاره و تاکید کرد: این خیزش جامعه نخبگانی همه معادلات آینده جهانی را برهم خواهد زد.

دیگر خبرها

  • علم و فناوری به عنوان مولفه‌های مهم قدرت محسوب می‌شوند+فیلم
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود