Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-08@12:07:06 GMT

رهبر اسکاتلند خواستار برگزاری رفراندوم استقلال شد

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۳۸۹۰۶

رهبر اسکاتلند خواستار برگزاری رفراندوم استقلال شد

با انتخاب بوریس جانسون به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس، رهبر اسکاتلند روز پنجشنبه خطاب به جانسون گفت: ما خواستار برگزاری رفراندوم استقلال هستیم.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، «نیکولا استورجن» رهبر ملی گرای اسکاتلند به نخست وزیر انگلیس هشدار داد که وی، روند آماده سازی برای رفراندوم استقلال را ادامه خواهد داد؛ زیرا برنامه برگزیت جانسون به اقتصاد اسکاتلند آسیب می رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استورجن وزیر اول اسکاتلند در نامه ای خطاب به جانسون نوشت: در زمان حاضر بیش از هر زمان دیگری ضروری است که در اسکاتلند گزینه جایگزین داشته باشیم.

وی افزود: دولت اسکاتلند به فعالیت ها و تدابیر خود برای آن که مردم ما یک کشور مستقل را داشته باشند، ادامه خواهد داد.

استورجن همچنین تأکید کرد که پارلمان اسکاتلند چارچوب قانونی را برای برگزاری یک رفراندوم پس از تعطیلات تابستان در نظر خواهد گرفت.

پیشتر در آخرین نشست پرسش و پاسخ پارلمان از «ترزا می» در کسوت نخست وزیر انگلیس، نمایندگان مجلس نسبت به مواضع تند بوریس جانسون نخست وزیر جدید انگلیس در رابطه با خروج این کشور از اتحادیه اروپا، حمایت تمام عیار از رئیس جمهوری آمریکا و برخورداری از عقاید اسلام ستیزانه بشدت انتقاد کردند.

«ایان بلکفورد» نماینده حزب ملی اسکاتلند از منطقه راس تأکید کرد که نخست وزیر جدید و دولت او هیچ محبوبیتی در حوزه انتخابیه وی ندارند و «مردم اسکاتلند از نخست وزیر جدید ناراضی هستند».

جانسون دیروز موفق شد پس از کناره گیری ترزا می و یک ماه نبرد سخت و پرحرف و حدیث، با کسب ۶۶ درصد آرای اعضای عمومی حزب محافظه کار، کرسی نخست وزیری انگلیس را تصاحب کند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: جهان اسکاتلند بریتانیا رفراندوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۸۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای عملیات «محدود» در رفح

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، پایگاه خبری «العربی الجدید» به نقل از یک منبع غربی نوشت که دولت آمریکا به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای اجرای عملیات کوتاه مدت چند روزه در رفح، چراغ سبز نشان داده است.

به گفته این منبع، هدف از این اجرای این عملیات، وانمود کردن پیروزی در جنگ به وزرای افراطی کابینه نتانیاهو است. «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و «دیوید بارنیا» رئیس موساد نیز درباره اجرای این عملیات هماهنگی انجام داده‌اند.

این منبع افزود که برنز با نتانیاهو نیز در این خصوص تلفنی گفت‌وگو و تأکید کرد که در صورت مخالفت نخست وزیر این رژیم با اجرای عملیات محدود در رفح، دولت آمریکا ممنوعیت انتقال مهمات و تجهیزات جنگی به اسرائیل را اتخاذ خواهد کرد.

به گفته این منبع، نتانیاهو همچنان سعی دارد تاریخ پایان جنگ را مشخص نکند و از دولت آمریکا هم این موضوع را درخواست کرده است. او به میانجی مصری نیز ابلاغ کرده که حاضر است بدون ارائه تعهد کتبی، از انجام عملیات نظامی خودداری کند به شرط آنکه تاریخ پایان یافتن جنگ را تعیین نکند.

این منبع همچنین گفت که دولت آمریکا به شرکای اروپایی خود نیز محدود بودن عملیات در رفح را اعلام کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره جنگ غزه
  • «جان سوینی» وزیر اول اسکاتلند شد
  • چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای عملیات «محدود» در رفح
  • انگلیس به ابراز نگرانی درباره عملیات نظامی اسرائیل در رفح بسنده کرد
  • رد شدن توافق آتش‌بس از سوی نتانیاهو
  • چرا نتانیاهو نمی‌خواهد جنگ در غزه تمام شود؟
  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند
  • نتانیاهو از رفتن به زندان جان به در برد
  • بن گویر خواستار حمله فوری به رفح شد
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس