Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد حکیمی پور دبیرکل حزب اراده ملت ایران گفت که این حزب در انتخابات آتی مجلس از کاندیدای اصلاح‌طلبی حمایت می‌‌کند که دارای شناسنامه حزبی باشد. ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱ سیاسی نظرات - اخبار سیاسی -

احمد حکیمی‌پور دبیرکل حزب اراده ملت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، با اشاره اعلام موجودیت جبهه هماهنگی اصلاحات که خبر آن از سوی دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب رسانه‌ای شد، گفت: جبهه‌ای که توسط آقای ملانوری موجودیت‌ آن اعلام شد، در واقع همان  شورای هماهنگی جبهه اصلاحات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به تغییراتی که در قانون جدید احزاب اعمال شد، تعریف جدیدی برای  نهادهایی چون شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که سابقه فعالیت‌ بیش از دو دهه‌ای داشتند، بیان شد و این شورا ملزم شد تا برای تطبیق فعالیت خود با قانون جدید احزاب، برخی  تغییرات از جمله تغییر نام را در دستور کار خود قرار دهد.

دبیرکل حزب اراده ملت ایران تصریح کرد: علی‌رغم اینکه تاکنون تذکری از سوی کمیسیون ماده 10 احزاب مبنی بر عدم انطباق فعالیت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با قانون جدید احزاب دریافت نکرده بودیم، ولی اعضای شورا ترجیح دادند که به منظور حفظ وجهه قانونی این شورا، به قانون جدید تمکین کرده و عبارت شورا را از روی آن بردارند.

حکیمی‌پور با اشاره به محوریت حرکت اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات آتی مجلس گفت: فعالیت انتخاباتی شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با موافقت اعضای شورای هماهنگی میسر می‌شود و این شورا است که نسبت به پابرجا ماندن شورای سیاست‌گذاری نظر نهایی را  صادر می‌کند. البته  هنوز در کمیته سیاسی شورای هماهنگی بحثی درباره انتخابات مجلس نشده ولی کلیت نگاه ما این است که  به انتخابات به شکل فرصتی برای پیگیری اهداف اصلاح‌طلبانه  و تامین منافع ملی بنگریم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره انتقاداتی که به ریاست عارف در شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان مطرح می‌شود، گفت‌: عزم اصلاح‌طلبان این است که فعالیت‌های سیاسی را از مجرای احزاب و تشکل‌های رسمی و ثبت شده پیگیری کنند. بنابراین دوستانی که کار سیاسی می‌کنند ولی هنوز عضو هیچ تشکلی نیستند بهتر است که هرچه زودتر یا تشکلی تاسیس کنند یا اینکه به احزاب و تشکل‌هایی که از نظر رویکرد سیاسی نزدیکی بیشتر دارند، بپیوندند.

دبیرکل حزب اراده ملت ایران تاکید کرد: حزب اراده ملت در انتخابات آتی مجلس  از کاندیدای اصلاح‌طلبی حمایت خواهد کرد که دارای شناسنامه حزبی مشخص باشد و بدانیم که نماینده کدام یک از احزاب اصلاح‌طلب است و دبیرکل آن حزب تایید کند که این فرد از اعضای مورد تایید تشکل متبوعش است تا فردا اگر سوال، نکته یا بحثی در ارتباط با عملکرد آن شخص مطرح شد، حزب او به شکل شفاف به دیگر احزاب اصلاح‌طلب پاسخگو باشد. در نتیجه حزب اراده ملت به هیچ وجه کاندیدای غیر وابسته به احزاب اصلاح‌طلب را مورد حمایت قرار نمی‌دهد. 

حکیمی‌پور درباره اظهارنظر فعالان اصلاح‌طلب که از عدم ائتلاف با دیگر گروه‌های سیاسی در انتخابات مجلس سخن می‌گویند، گفت: حزب اراده ملت همان سال 94 نیز با ائتلاف اصلاح‌ طلبان با دیگر جریان‌های سیاسی مخالف بود ولی به هر حال در آن سال نظر دوستان بر این شد که ائتلافی صورت گیرد. خوشبختانه برای انتخابات امسال اتفاق نظری خوبی درباره عدم ائتلاف با دیگر جریان‌های سیاسی وجود دارد که امیدواریم این اتفاق موجب عدم تکرار اشتباهات گذشته در بستن لیست‌ انتخاباتی شود.

انتهای پیام/

R31462/P/S1/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۹۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشکیان لیدر می‌شود؟

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، یکی از ویژگی‌های مهم انتخابات مجلس دوازدهم آن بود که مردم به یک «لیست واحد» رأی ندادند و به کاندیداهایی از لیست‌های مختلف انتخاباتی اقبال نشان دادند.

در این انتخابات جریان‌های سیاسی نظیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، شورای وحدت اصولگرایان، اُمناء، جبهه صبح ایران و همچنین صدای ملت با محوریت چهار حزب اصلاح‌طلب کارگزاران سازندگی، اعتدال و توسعه، اعتماد ملی و ندای ایرانیان صحنه‌گردانان اصلی انتخابات بودند.

با توجه به اینکه شاخص‌ترین چهره‌های راه‌یافته به مجلس دوازدهم محمدباقر قالیباف، مرتضی آقاتهرانی، مسعود پزشکیان، منوچهر متکی و حمید رسایی هستند، احتمالاً فراکسیون‌های عمده مجلس دوازدهم با محوریت این افراد تشکیل خواهد شد.

دیگر خبرها

  • لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • خبر جدید درباره لایحه عفاف و حجاب از زبان رئیس کمیسیون ویژه
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟