Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حوزه ادبیات در هفته گذشته شاهد رویدادهایی بود که در این گزارش به مهمترین آنها می پردازیم.

شاعران طنزپرداز به دیدار رهبر انقلاب رفتند

جمعی از شاعران طنزپرداز، پنجشنبه ۲۷ تیرماه در دفتر مقام معظم رهبری حضور یافته و با ایشان دیدار کردند.در این دیدار برخی به شعرخوانی پرداختند، اما عمده جلسه به ارائه دیدگاه‌ها و نظرات پیرامون وضعیت کنونی طنز در کشور گذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمعی از هنرمندان و طنزپردازان رسانه‌های کشور هم در این مراسم حضور داشتند.

دبیران بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی معرفی شدند

محمدرضا زمردیان رئیس جشنواره قصه گویی در احکام جداگانه ای دبیران هنری، علمی و اجرایی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی را معرفی کردند.

مدیران اجرایی مرحله‌ منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی منصوب شدند

مدیران اجرایی مرحله‌ منطقه‌ای بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در احکامی جداگانه از سوی رئیس این رویداد فرهنگی منصوب شدند.

محمدرضا زمردیان در این احکام به توان و شایستگی این پنج مدیرکل کانون اشاره و اظهار امیدواری کرده است که با استعانت از خداوند منان، توجه به شرح وظایف مقرر در شیوه‌نامه، تعامل با دبیرخانه‌ مرکزی جشنواره و بهره‌مندی از توانمندی‌ها، بسترها و ظرفیت‌های درون و برون سازمانی موجود در پنج استان‌ منتخب، مرحله منطقه‌ای جشنواره را هرچه شکوه‌مندتر برگزار کنند.

حوزه چاپ باید به دنبال بازاریابی در خارج از مرز‌های ایران باشد

نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری نوزدهمین جشنواره حوزه چاپ با حضور محسن جوادی معاون امور فرهنگی و رئیس شورا، مهرزاد دانش مدیرکل دفتر چاپ و نشر و دبیر شورا و اعضای شورا روز دوشنبه (۳۱ تیرماه) در معاونت امور فرهنگی برگزار شد.

محسن جوادی در این جلسه با اشاره به جایگاه حوزه چاپ و ضرورت توجه به آن گفت: باید تلاش شود تا موانع این حوزه بر طرف شود البته در حال حاضر نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش زیادی برای بر طرف کردن مشکلات این حوزه داشته است.

بیش از ۵ میلیارد تومان کتاب فروخته شد/ ۲۰۷ هزار نسخه کتاب به دست مخاطب رسید

با اجرای طرح تابستانه کتاب ۹۸ در سراسر کشور، تاکنون ۲۰۷ هزار و ۸۹ نسخه کتاب به مبلغ ۵ میلیارد و ۸۴۵ میلیون و ۴۷۷ هزار و ۸۹ تومان به فروش رسیده است.در این طرح استان خراسان رضوی با ۶۸ کتابفروشی توانست با فروش ۲۸ هزار و ۶۱۹نسخه کتاب، رتبه پرفروش‏‌ترین استان‏ را بر اساس کتاب به خود اختصاص دهد. اصفهان با ۷۹ کتابفروشی و فروش ۲۷ هزار و ۳۹۱ نسخه کتاب در جایگاه دوم و استان تهران با ۹۵ کتابفروشی و فروش ۲۳ هزار و ۱۸۰ نسخه کتاب در جایگاه سوم پرفروش‏‌ترین استان‏ بر اساس کتاب قرار گرفته اند.

مهلت ارسال اثر به جشنواره «نقد کتاب» تمدید شد

مهلت ارسال اثر به شانزدهمین جشنواره «نقد کتاب» تا ۱۵ مرداد ماه سال جاری تمدید شد این جشنواره با هدف کمک به ارتقای کمی و کیفی نقد و اعتلای اندیشه و فضای انتقادی همزمان با هفته پژوهش در آذر ماه ۹۸ برگزار خواهد شد.

انتشار گزارش تفصیلی خرید کتاب در سال ۹۷

بر اساس گزارش ارائه شده از سوی هیئت انتخاب و خرید کتاب، در سال ۱۳۹۷ از بین کتاب‌‎های ارائه شده به این هیئت تعداد هفت هزار و ۹۵۷ عنوان کتاب در یک میلیون و ۱۸۲ هزار و ۱۴۵ نسخه با مبلغ کل پشت جلد ۲۷۲ میلیارد و ۳۲۲ میلیون و ۴۹۸ هزار و ۵۰۰ ریال برای خرید تصویب شده است.

انتهای پیام/ 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ادبیات معرفی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۰۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| رهبر معظم انقلاب: نظام اسلامی محال است که تسلیم زورگویی شود

فیلم| رهبر معظم انقلاب: نظام اسلامی محال است که تسلیم زورگویی شود

دیگر خبرها