Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-01@04:28:06 GMT

وقتی گوشی‌ها و طرح رجیستری سازگار نیستند!

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۴۰۸۱۴

وقتی گوشی‌ها و طرح رجیستری سازگار نیستند!

ایتنا - با برخی از مشترکان تلفن‌های همراه در مقطعی تماس گرفته و گفته شده تلفن همراهشان در شبکه‌ اپراتور اختلال ایجاد می‌کند و به همین دلیل لازم است گوشی خود را عوض کنند.
مشکلات مربوط به قطع شدن گوشی می‌تواند از رجیستری یا عدم تطابق با تجهیزات اپراتور ناشی باشد. در هر صورت گوشی غیرمجاز در هیچ یک از شبکه اپراتورهای تلفن همراه سرویس نمی‌گیرد و از یک زمان به بعد قطع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از ایسنا، با برخی از مشترکان تلفن‌های همراه در مقطعی تماس گرفته و گفته شده تلفن همراهشان در شبکه‌ اپراتور اختلال ایجاد می‌کند و به همین دلیل لازم است گوشی خود را عوض کنند. هر چند این ادعا از سوی اپراتورها رد شده است.

البته در مقاطعی هم برخی از کاربران ادعا داشتند اینترنت همراهشان دچار برخی مشکلات شده و درحالی که قرار بوده اینترنت بدون فیلتر برایشان فعال شود، نه تنها اینترنت بدون فیلتر برای گوشی‌شان فراهم نشده، بلکه دیگر توانایی استفاده از اینترنت خط خود را ندارند و تماس‌های مکرر با اپراتورها هم نتیجه‌ای نداشته است.

در این راستا، سیدمحمد امامی - مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- در پاسخ به این‌که آیا این امکان وجود دارد که توسط یک گوشی در شبکه اپراتور اختلال ایجاد شود گفت: عمده مشکلات مربوط به قطع شدن گوشی، به رجیستری برمی‌گردد و در این صورت رگولاتوری می‌تواند موضوع را بررسی کند و یا ممکن است حالتی پیش بیاید که عدم تطابقی با تجهیزات اپراتور داشته باشد که البته احتمالش کمتر است.

وی ادامه داد: پس از زمانی که ما درباره‌ گوشی طرح رجیستری را اجرا کردیم، این امکان وجود دارد که درصورت غیرقانونی بودن گوشی، اخطار قطع داده شود. بنابراین اگر رجیستری مشکلی برای آن شبکه ایجاد کرده باشد که علت آن برمی‌گردد به این‌که گوشی استاندارد نیست یا غیرمجاز است و یا تغییر غیرمجازی در آن اتفاق افتاده، شخص باید به اپراتور یا سازمان مراجعه کند تا موضوعش بررسی شود.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به این‌که در چه صورت ممکن است از اپراتور با فردی تماس گرفته و اخطار قطع شدن سرویس برای یک گوشی را بدهند، گفت: اگر در این تماس گفته شده گوشی در شبکه اختلال ایجاد می‌کند، منظور این است که یا گوشی استاندارد نیست، یا غیرمجاز است، یا تأیید نمونه ندارد. همه اینها محتمل است و مشترک هم باید این مشکلات را اصلاح کند و یک گوشی بدون اشکال استفاده کند.

امامی با بیان این‌که اگر گوشی مشترک شرایط خاصی داشته باشد، احتمال قطع سرویس بدون تماس گرفتن هم وجود دارد، اظهار کرد: در مجموع اگر اپراتور تماس بگیرد که بخواهد مشکلی را حل کند، می‌خواهد رضایت مشترک را جلب کند و یا مشکلی را حل کند. زیرا باید توجه داشت که گوشی غیرمجاز در هیچ یک از شبکه اپراتورهای تلفن همراه سرویس نمی‌گیرد و ممکن است در مقطعی سرویس بگیرد اما از زمانی به بعد قطع می‌شود.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: طرح رجیستری موبایل گوشی هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۰۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از گمرک، در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۹۴ هزار و ۴۹۵ دستگاه گوشی تلفن همراه به دو شیوه تجاری و مسافری وارد کشور شده است. ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه وارد شده به کشور در مدت یاد شده ۱۲۲ میلیون و ۸۵۹ هزار دلار بود.

این گزارش در خصوص واردات گوشی تلفن همراه به تفکیک تجاری و مسافری می‌افزاید: در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۶۶ هزار و ۱۹۳ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۰۶ میلیون و ۵۵۸ هزار دلار به شیوه تجاری و ۲۸ هزار و ۳۰۲ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۶ میلیون و ۳۰۱ هزار دلار به شیوه مسافری وارد گردید.

بر اساس این گزارش، آمار واردات گوشی تلفن همراه در این مدت شامل ردیف تعرفه ۸۵۱۷۱۳۹۰ به شرح گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و کد شماره ۸۵۱۷۱۴۲۰ به شرح گوشی تلفن همراه با صفحه کلید غیر لمسی می‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قتل زن مورد علاقه‌ جلوی چشمان مردم در شمال تهران
  • گوشی هوشمند به "کنترل تلویزیون" تبدیل می‌شود
  • همراه پرخرج
  • انگیزه برای قتل زن مورد علاقه‌ با ۱۹ضربه چاقو در خیابان بالاشهر
  • سرک کشیدن در موبایل همسر باعث قتل شد!
  • سرک کشیدن در موبایل همسر باعث قتل شد
  • وارسی گوشی موبایل همسر باعث قتل شد
  • بیش‌از ۲۷ میلیون مکالمه رومینگ ملی
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته