Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@13:30:25 GMT

کتابخانه عمومی در جغتای به بهره برداری رسید

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۴۱۶۳۲

کتابخانه عمومی در جغتای به بهره برداری رسید

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: فضای این کتابخانه ۱۲۳ متر مربع با ۲۰ هزار عنوان کتاب است که با هزینه ۵۰۰ میلیون ریال تجهیز شده است.
حجت الاسلام علی اکبر سبزیان افزود: روستای ابویسان از روستاهای فرهنگی و تأثیر گذار در عرصه کتابخوانی منطقه است که در سالهای گذشته در جام باشگاه‌ های کتاب خوانی کودکان و نوجوانان کشور به عنوان برگزیده انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: مردم و مسئولان این منطقه تمایل به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارند لذا کتابخانه این روستا پس از تجهیز، توسعه فضا و استاندارهای لازم زیر پوشش نهاد کتابخانه های عمومی قرار گرفت.
وی با اشاره به تأثیر کتابخوانی گفت: کاهش آسیب‌ های اجتماعی، افزایش امید در جامعه، رشد مهارتی کودکان و نوجوانان و کمک به رشد شاخص‌ های اجتماعی برخی از اثرهای کتابخوانی است .

حجت الاسلام سبزیان افزود: امروز بخشی از فضای کتابخانه ها به فرهنگسراهای اجتماعی تبدیل شده و در آن به همه ظرفیت‌های آموزشی، مهارتی، رشد و تعالی کودکان و نسل نوجوان توجه می‌شود.
وی اظهار داشت: هم اکنون پنج کتابخانه سیار در شهرستان‌ های مشهد، تایباد و کاشمر فعال است و هر یک از این کتابخانه ها به ۱۰ روستا خدمات ارائه می‌دهد.
وی گفت: یکی از برنامه‌ های این نهاد راه اندازی کتابخانه های سیار در همه شهرستانهای خراسان رضوی است که با توجه به محدودیت منابع دولتی تحقق آن نیاز به مشارکت مردم و خیران دارد.

فرماندار جغتای نیز در این مراسم گفت: کتابخانه عمومی شهدای روستای ابویسان یک الگوی کشوری است که برنامه‌ های فرهنگی خوبی در آن برگزار می‌شود.
مرتضی محبی فر با اشاره به هدفگذاری توسعه کتابخانه های عمومی در شهرستان جغتای افزود: اداره کل نهاد کتابخانه ها با تسهیل دستورالعمل‌ های استقرار کتابخانه های عمومی، شرایط ایجاد این مراکز فرهنگی در مناطق شهری و روستاهای پرجمعیت را فراهم کند.
شهرستان جغتای دارای سه کتابخانه عمومی نهادی با حدود ۲ هزار عضو است.
جغتای در ۳۵۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

۸۱۴۵/۷۴۹۵/۶۰۵۳

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۱۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحول ایجاد شده در خدمات کتابخانه های عمومی شگفت انگیز است

به گزارش خبرنگار مهر، واقف بهروزی نماینده وزیر و مدیرکل اموراقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی صبح پنج شنبه با همراهی اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان از کتابخانه مرکزی تبریز و مراحل بازطراحی این کتابخانه بازدید کرد.

نماینده وزیر و مدیرکل اموراقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی در این بازدید با اشاره به ایجاد تحول در بخش‌ها به ویژه تنوع بخشی به خدمات در کتابخانه های عمومی آن را شگفت انگیز و قابل تقدیر دانسته گفت: نوآوری در ایجاد خدمات جدید و ایجاد بخش‌ها متنوع به کتابخانه های عمومی این فرصت را می‌دهد که از تجربیات به دست آمده طی سال‌ها استفاده کرده و شانس تعامل با مخاطبان جدید را افزایش داده و برای مصرف کننده نهایی جذابیت در ارائه محصول نهایی که همان آگاهی و دانایی است فراهم نماید.

اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از توسعه شاخص‌های کتابخانه ای در دو سال گذشته، ارائه بیش از ۴۰ نوع خدمت جدید در کتابخانه های عمومی و گسترش کتابخانه ها از مکان‌های صرف امانت و مطالعه به پایگاه‌های اجتماعی محل رجوع عامه مردم را از سیاست‌های کلان دنبال شده عنوان کرد.

گفتنی است در پایان این بازدید طی نشستی که با حضور واقف بهروزی نماینده وزیر و مدیرکل اموراقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی، نقی زهی معاون نظارت مالی و رئیس خزانه معین استان و اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی برگزار شد با تقدیر از زحمات چند ساله نعمت محمدی ذی حساب سابق، محسن قراجه ای به عنوان ذی حساب جدید اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی معرفی شد.

واقف بهروزی در این نشست، با اشاره به تخصص و انضباط بالای نعمت محمدی از خدمات وی در مدت تصدی مسئولیت ذی حسابی اداره کل کتابخانه های عمومی استان صمیمانه قدردانی کرده و از محسن قراجه ای مسئول جدید ذی حسابی اداره کل به عنوان فردی مجرب، پاکدست، سلیم النفس، دارای سعه صدر و آشنا به مسائل ذی حسابی نام برده و ابراز امیدواری کرد که با وجود ایشان، مسائل جاری ذی حسابی اداره کل کتابخانه های های عمومی استان بهتر و با سرعت بیشتری انجام پذیرد.

گفتنی است محسن قراجه ای بیش از این ۱۵ سال معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی بوده است.

کد خبر 6101075

دیگر خبرها

  • تحول ایجاد شده در خدمات کتابخانه های عمومی شگفت انگیز است
  • جای یک کتابخانه مرکزی در شهر عالم‌پرور آمل خالی است
  • صنایع نفت و گاز را پای کار حوزه فرهنگ می‌آوریم
  • برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نمایشگاه تشریح شد
  • تأمین اعتبارات کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت را به حوزه فرهنگ بوشهر تزریق می‌کنیم
  • دبیرکل جدید اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌‌آموزان منصوب شد
  • دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان منصوب شد
  • جانعلی پور دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شد
  • ۲۸ پروژه نیمه‌کاره حوزه کتابخانه‌های عمومی در مازندران