Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@22:43:10 GMT

شرق کشور در انتظار باد شدید

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۴۱۷۳۸

شرق کشور در انتظار باد شدید

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ سازمان هواشناسی اعلام کرد: از بعدازظهر و اوایل امشب (جمعه) برای شمال آذربایجان شرقی، جنوب سیستان و بلوچستان، برخی مناطق هرمزگان، نیمه جنوبی فارس و نیمه جنوبی کرمان رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود. همچنین در استان‌های خراسان شمالی، ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و سمنان رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی روز جاری برای استان گلستان و شرق مازندران نیز رگبار، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود. با نفوذ جریانات خنک شمالی طی هفته آینده، ضمن کاهش دما در این مناطق، دریای خزر مواج پیش بینی می‌شود.

بعد از ظهر و اوایل شب فردا (شنبه) در شمال آذربایجان‌های غربی و شرقی، جنوب سیستان و بلوچستان، برخی مناطق هرمزگان، نیمه جنوبی فارس و کرمان رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت را شاهد خواهیم بود. همچنین در استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود.

بر اساس این گزارش پدیده غالب سه روز آینده در شرق کشور وزش باد شدید خواهد بود و طی سه روز آینده، در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک را شاهد خواهیم بود.

سواحل شرقی عمان نیز طی امروز و فردا، مواج خواهد بود.

فردا (شنبه) هوای تهران صاف تا کمی ابری و در اواخر وقت وزش باد شدید خواهد بود. پیش بینی می‌شود که بیشترین دمای تهران در این روز ۳۸ و کمترین حد دما ۲۹ درجه سانتی‌گراد باشد. همچنین پس فردا - یکشنبه ششم مرداد ماه - هوای تهران صاف تا کمی ابری خواهد بود و دمای تهران در این روز در بالاترین نقطه ۳۹ و در پایین‌ترین نقطه به ۲۸ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

هوای امروز تهران را صاف تا کمی ابری و در اواخر وقت همراه با وزش باد شدید خواهد بود، امروز بیشترین دما در تهران ۳۹ درجه سانتی گراد و کمترین دما به ۲۸ درجه سانتی گراد می‌رسد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان گلستان سازمان هواشناسی گرد و خاک وزش باد هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۱۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گستره بارش‌ها سراسر کشور را فرامی‌گیرد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وزش باد شدید و گردوخاک در بعضی مناطق، از بارش باران در بیشتر استان‌های کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در مناطقی از استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کردستان، همدان، آذربایجان غربی، جنوب و غرب اصفهان و ارتفاعات البرز مرکزی در مازندران، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

وی افزود: این وضعیت چهارشنبه علاوه بر مناطق مذکور در مناطقی از استان‌های بوشهر، کرمان، هرمزگان و خلیج فارس و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود و پنجشنبه به جز استان‌های ساحلی دریای خزر، در زنجان، قزوین، البرز و تهران که وقوع رگبار پراکنده در آنها دور از انتظار نیست، در سایر مناطق کشور بارش قابل ملاحظه رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: جمعه در جنوب و جنوب شرق کشور، بارش پراکنده و در سایر مناطق، بارش قابل ملاحظه پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: شنبه در نقاطی از نوار شمالی کشور، شمال شرق، شرق، شمال غرب و جنوب غرب و غرب، شاهد بارش پراکنده خواهیم بود؛ همچنین خلیج فارس و تنگه هرمز سه شنبه و پنجشنبه مواج و چهارشنبه طوفانی است.

وی با بیان اینکه دریای عمان چهارشنبه و پنجشنبه مواج پیش بینی می‌شود، گفت: طی چهار روز آینده به تناوب در مناطقی از سیستان و بلوچستان و شرق کرمان و جمعه در خراسان جنوبی و یزد، در بعضی ساعات وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، کمی ابری به تدریج نیمه ابری گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۲۸ و کمینه ۱۳ درجه سانتی‌گراد است و روز چهارشنبه، نیمه ابری به تدریج ابری گاهی بارش پراکنده و گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۲۷ و کمینه ۱۴ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 749223

دیگر خبرها

  • هوای تهران در تعطیلات پایان هفته | هشدار برای آبگرفتگی تهران صادر شد
  • هشدار هواشناسی به تهرانی‌ها/ جزئیات پیش بینی هواشناسی
  • رگبار و رعد وبرق در تهران/ احتمال آبگرفتگی معابر
  • احتمال خطر؛ سازمان مدیریت بحران در آماده باش/ رگبار و باد شدید، رعد و برق، گردوخاک و تگرگ
  • پیش‌بینی رگبار و رعدوبرق برای ۱۸ استان کشور طی امروز
  • بارش‌ها سراسر کشور را فرامی‌گیرد
  • گستره بارش‌ها سراسر کشور را فرامی‌گیرد
  • افزایش ابر و کاهش نسبی دما از چهارشنبه در گیلان
  • باد شدید و رگبار باران در تهران
  • وزش باد شدید و رگبار باران در تهران