Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-30@02:53:26 GMT

زمان دقیق افتتاح آزادراه تهران شمال

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۴۱۹۹۷

زمان دقیق افتتاح آزادراه تهران شمال توسط پرویز فتاح رئیس جدید بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اعلام شد. 

به گزارش صدای ایران، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: تا پایان تابستان امسال، تردد از آزادراه تهران- شمال را آغاز خواهیم کرد؛ اما افتتاح رسمی این پروژه‌، به دهه فجر موکول خواهد شد.

سید پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، صبح امروز جمعه ۴ مرداد ۹۸، به همراه محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، از قطعه یک آزادراه تهران – شمال بهطول ۳۴ کیلومتر بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این مراسم، فتاح پس از برگزاری جلسه با مدیران شرکت آزادراه تهران – شمال، گفت: قطعه یک آزادراه تهران – شمال با پیشرفت ۹۵.۵ درصدی، یکی از پروژه‌های مهم بنیاد مستضعفان است که به صورت رسمی در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.
وی با اشاره به موافقت سازمان برنامه و بودجه با تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شکل اوراق اسناد خزانه اسلامی به آزادراه تهران– شمال افزود: در صورت تخصیص این اعتبار، قطعه یک آزادراه به صورت موقت تا پایان تابستان بازگشایی و تحت ترافیک قرار خواهد گرفت.
رئیس جدید بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه ساخت آزاد راه تهران – شمال کاملاً توسط مهندسان ایرانانجام شده است، تصریح کرد: از سال ۷۵ تا ۹۴ احداث این بزرگراه برعهده چینی‌ها بود که متاسفانه در این مدت، هیچ پیشرفتی در قطعه یک صورت نگرفت و چینی‌ها برای ساخت این آزادراه، با ما گروکشی می‌کردند؛ اما در نهایت، پس از مدتی فاینانس را رها کردند؛ اما پس از چینی‌ها دیدیم که پیمانکاران و مشاوران ایرانی به این پروژه ورود کرده و آن را با قیمتی بسیار پائین تر به اتمام رساندند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر در قطعه یک آزاد راه تهران – شمال، روسازی و زیرسازی به اتمام رسیده و فقط نصبتجهیزات، تهویه، هواکش‌ها و جت‌فن‌ها باقی مانده که در صورت تخصیص اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی، نصب این تجهیزاتنیز به پایان خواهد رسید؛ اما افتتاح رسمی آن با حضور مقامات و به شرط انجام تعهدات مالی دولت، در دهه فجر برگزار خواهد شد.
فتاح با انتقاد از غفلت در خصوص نامگذاری فرهنگی برای تونل‌ها و پل‌ها در زمان ساخت این آزادراه، گفت: پوشش فرهنگی اسامی این تونل‌ها و پل‌ها برای ما بسیار مهم است و نامگذاری پل‌ها و تونل‌های این مسیر، به نام شهدا خواهد بود؛ به خصوص اینکه اجرای طرح‌های انقلابی برای پل‌ها و تونل‌ها در یک پروژه کاملاً ایرانی، از اهمیت بالایی برخوردار است.
رئیس جدید بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ارزش فعلی قطعه یک آزادراه تهران – شمال را ۹۸ هزار میلیارد تومانعنوان و اظهار داشت: از این میزان، ۵۰ درصد سهم دولت و نیم دیگر سهم بنیاد مستضعفان است که بر اساس نرخ روز،سهم بنیاد مستضعفان کمی بیشتر شده که این افزایش سهم، به حدود ۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد.
وی خاطرنشان کرد: قرار است آزادراه، هوشمند ساخته شده و مانند سایر آزادراههای اطراف تهران، عوارض آن به صورتالکترونیکی از خودروهای عبوری اخذ شود.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: آزادراه تهران شمال تهران شمال زمان افتتاح آزادراه تهران شمال افتتاح آزادراه تهران شمال آزادراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۱۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، در محورهای چالوس، فیروزکوه، هراز، آزادراه تهران- شمال و آزادراه قزوین–رشت (رفت و برگشت) تردد روان برقرار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، آخرین وضعیت راه‌ها به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

- تردد روان در محورهای چالوس، فیروزکوه، هراز، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت)

*در ضمن محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای دیگر

- ترافیک نیمه سنگین در آزادراه تهران – ساوه محدوده‌های احمد آباد مستوفی و رضی آباد

- ترافیک نیمه سنگین در محور تهران – شهریار در برخی مقاطع

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران – قم محدوده عوارضی تهران

آخرین وضعیت جوی

- بارش باران در برخی از محورهای استان‌های فارس و کرمان

محورهای مسدود غیرشریانی

هشتگرد – طالقان

کمربندی جدید خرانق – یزد

اسپکه – بمپور

یزد – دربید

حاجی آباد – آهنگران

رباط پشت بادام – بیاضه

گلشن – سراوان

کد خبر 748529

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۹ اردیبهشت
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی
  • «مست عشق» هنوز در ترکیه اکران نشده است/ اعلام زمان دقیق اکران ترکیه تا دو هفته آینده و رایزنی برای نمایش در کشورهای دیگر
  • رصد دقیق ۴۷۰۰۰۰ هکتار برنج شمال با داده‌های فضایی
  • (ویدئو) آهنگ زیبای رضا یزدانی در سریال افعی تهران
  • ساخت یک بزرگراه جدید در تهران
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۸ اردیبهشت