Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@15:48:37 GMT

جزئیات نحوه احداث قطعه یک آزاد راه تهران – شمال

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۴۲۰۰۴

جزئیات نحوه احداث قطعه یک آزاد راه تهران – شمال

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر خواجه دلویی در حاشیه بازدید رئیس جدید بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و رئیس سازمان برنامه و بودجه از قطعه یک آزاد راه تهران – شمال در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قطعه یک آزاد راه تهران – شمال به طول ۲۲ کیلومتر از تهران تا شهرستانک ادامه می یابد، گفت: ۱۳.۵ کیلومتر از این قطعه معادل ۴۲ درصد آن تونل بوده که تعداد تونل ها در دو باند رفت و برگشت ۳۹ رشته به طول ۳۲ کیلومتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این تونل ها به دو شکل نفررو (ویژه تردد افراد و ماشین رو) احداث شده اند که مجموعا ۲۹ رشته به طول ۲ کیلومتر و پل ها در هر دو باند رفت و برگشت مجموعا به ۲۵ دستگاه به طول ۳.۱ کیلومتر است.

معاون ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان، طولانی ترین پل این قطعه را پل شماره ۶ قطعه یک آزاد راه تهران – شمال به طول ۳۱۹ متر و ارتفاع ۸۰ متر از بستر رودخانه دانست و افزود: در باندهای رفت و برگشت این قطعه، ۲۰ کیلومتر دیوار حائل از کناره کوههای مسیر برای جلوگیری از ریزش احداث شده است.

خواجه دلویی به احداث ۶۲ دستگاه آب رو اشاره و اظهار کرد: ۱۲ میلیون متر مکعب در این قطعه عملیات خاکبرداری انجام دادیم که تاسیسات الکترومکانیکال خاص برای آن استفاده شد و در حال حاضر طول مسیر کاملا هوشمندسازی شده است.

وی به تونل های با ارتفاع بلند ۳ قلو «تالون» به طول ۵ کیلومتر برای تردد خودروها و دو کیلومتر تونل دیگر برای تردد افراد جهت ایمنی مسافران را نام برد و افزود: درقطعه یک این آزادراه، ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب بتن ریزی برای احداث جاده بتنی انجام شد و جهت جلوگیری از ورود آلودگی شدید هوا به داخل تونل ها چند دستگاه تهویه جدید در سقف دوم تونل ها نیز نصب شده است.

معاون ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان افتتاح رسمی این آزادراه را دهه فجر امسال عنوان کرد و افزود: از بهمن ۹۳ که چینی ها از این ازادراه خارج شدند تا تیرماه ۹۴ قرارداد وزارت راه با بنیاد مستضعفان برای زیرسازی و در مرداد ۹۶ برای روسازی ابلاغ شد که همه این تعهدات انجام شده است. همچنین در ۴ سال اخیر هزار ۱۱۰ تن انواع میلگرد و آهن آلات و ۷۰۰ هزار تن سیمان مصرف شده و ۸ میلیون متر مکعب خاکبرداری داشته ایم.

کد خبر 4676551 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: آزادراه تهران شمال بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۲۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تست تونل باد مرسدس بنز SLR مک لارن (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • قتل زن مورد علاقه‌ جلوی چشمان مردم در شمال تهران
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • توقیف ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در شمال تهران
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • نحوه خرید بلیط چارتر به مقصد دبی
  • تست تونل باد مرسدس بنز SLR مک لارن (عکس)
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۹ اردیبهشت