Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@07:04:59 GMT

روسیه به جایگزینی طلا با دلار ادامه می‌دهد

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۴۲۵۲۷

روسیه به جایگزینی طلا با دلار ادامه می‌دهد

ذخایر طلای روسیه از ۱۰۰ میلیارد دلار نیز عبور کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی روسیه در گزارشی اعلام کرد به لطف افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی و افزوده شدن ۱۸ تن طلای جدید به ذخایر قبلی، ارزش ذخایر طلای روسیه تا پایان ماه ژوئن از ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرده است. در حال حاضر روسیه ۲۲۰۸ تن طلا در اختیار دارد که در مقایسه با حجم ذخایر طلای این کشور در ابتدای سال جاری میلادی، ۹۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ تن افزایش را نشان می‌دهد.

افزایش تمایل خرید روسیه برای خرید طلا حاکی از اوج گرفتن تلاش‌های این کشور برای کاهش وابستگی خود به دلار است. مسکو تا دو سال پیش یکی از ۱۰ دارنده بزرگ اوراق قرضه وزارت خزانه‌داری آمریکا بود اما با تشدید تنش‌ها بین روسیه و آمریکا و اعمال تحریم‌های آمریکا بر ضد این کشور، روسیه در حال پشت کردن به دارایی‌های دلاری و تقویت ذخایر طلای خود است. تنها در سال گذشته روسیه حجم اوراق دلاری در اختیار خود را با ۸۵ درصد کلاهش از ۹۶.۹ میلیارد دلار به ۱۳.۲ میلیارد دلار رساند.

روسیه سال گذشته با خرید ۲۷۵ تن طلا، بزرگ‌ترین خریدار طلا در جهان معرفی شد. پتر شیف، معامله‌گر فلزات گران بها در همین رابطه گفت: روسیه در حال حاضر به طرز مشهودی تلاش می‌کند تا هر چه قدر ممکن است طلا بخرد چرا که معتقد است ارزش آن در آینده افزایش خواهد یافت و هم‌چنین می‌خواهد تا وابستگی خود را به دلار تا حد ممکن کاهش دهد.

روسیه در حال حاضر پنجمین دارنده بزرگ ذخایر طلای جهان محسوب می‌شود. این کشور سهم دلار را از ذخایر ارزی خود از ۴۳.۷ درصد به ۲۰ درصد کاهش داده است.

روسیه در شرایطی در پنج سال گذشته به طور متوسط ۲۰۰ تن طلا در سال خریداری کرده است که سال گذشته این کشور ۸۱ میلیارد دلار از ذخایر دلاری خود را به طلا و ارزهای دیگر تبدیل کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روسيه ذخایر طلای روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۲۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدودف خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست شد

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه با انتقاد از تصویب لایحه‌ای در مجلس سنای آمریکا که به دولت این کشور اجازه می‌دهد تا دارایی‌های روسیه را برای کمک به اوکراین مصادره کند، در کانال تلگرامی خود نوشت: پاسخ مسکو به این اقدام واشنگتن سخت خواهد بود.

مدودف خواستار اعمال تغییرات خاصی در قانون مدنی روسیه و تصویب قوانین جدیدی شد که بر اساس آن، امکان مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست فراهم شود.

به گفته وی، بر اساس قوانین جدید باید به دولت روسیه این اختیار داده شود که نه تنها حقوق شهروندان کشور‌های غیردوست را در این کشور محدود کند، بلکه در واقع اموال آنها را نیز مصادره کند.

به نوشته خبرگزاری تاس، اتحادیه اروپا، کانادا، ایالات متحده و ژاپن ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های روسیه را پس از آغاز عملیات نظامی ویژه مسکو در اوکراین مسدود کردند که حدود ۵ تا ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده روسیه در نزد بانک‌های آمریکایی است.

در ۲۴ آوریل (۵ اردیبهشت)، سنای ایالات متحده مجموعه‌ای از لوایح مربوط به کمک نظامی به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد که یکی از این لوایح به واشنگتن اجازه می‌دهد تا دارایی‌های روسیه را برای کمک به اوکراین مصادره کند.

قانون موسوم به REPO که قانونگذاران واشنگتن آن را به تازگی همراه با بسته کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری برای اوکراین تصویب کردند، به جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده اجازه داد تا وجوه روسیه که در بانک‌های آمریکایی نگهداری می‌شد را مصادره کرده و به کی‌یف تحویل دهد.

بیش از ۶ میلیارد دلار از ۳۰۰ میلیارد دلار دارایی مسدود شده روسیه در بانک‌های ایالات متحده است. سناتور آمریکایی رند پل که نسبت به این پیشنهاد بدبین است، اوایل سال جاری هشدار داد که این اقدام، آغاز یک جنگ اقتصادی خواهد بود.

مقام‌های چندین کشور غربی به ویژه ایالات متحده و بریتانیا، بر مصادره کامل دارایی‌های روسیه با وجود نگرانی‌های گسترده مبنی بر اینکه این امر مبنای قانونی ندارد، اصرار دارند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه امامی به کانال ۴۱ میلیونی صعود کرد
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • مدودف خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست شد
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات
  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ / طلای ۱۸ عیار روی مدار سقوط