Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام‌جمعه شهر چوار، گفت: نماز جماعت، نشان‌دهنده قدرت مسلمین و الفت دل‌ها و انسجام صفوف است، تفرقه‌ها را می‌زداید، بیم در دل دشمنان می‌افکند منافقان را مأیوس می‌سازد و خار چشم بد خواهان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت‌الاسلام «شهاب‌الدین میهن‌پرست» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع این شهر با اشاره به خطبه بیست و نهم کتاب شریف نهج‌البلاغه، اظهار کرد: حضرت امام علی (ع) در این خطبه می‌فرماید که ای مردمی که بدن‌هایتان جمع و افکار و خواسته‌هایتان پراکنده است! سخنان شما سنگ‌های سخت را در هم می‌شکند ولی اعمال سست شما دشمنانتان را به طمع می‌اندازد، در مجالس خود داد سخن می‌دهید و رجز می‌خوانید (می‌گویید چنین و چنان خواهیم کرد) اما هنگامی‌که لحظه پیکار با دشمن فرامی‌رسد می‌گویید «ای جنگ از ما دور شو».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، افزود: حضرت امام علی (ع) در ادامه این خطبه می‌فرماید که آن‌کس که شمارا برای دفاع از حق فراخواند پاسخ آبرومندانه نمی‌شنود و آن‌کس که شمارا با قهر و زور برای جهاد و انجام‌وظیفه در فشار بگذارد، قلبش آرام نمی‌یابد، شما پیوسته به بهانه‌های گمراه‌کننده متوسل می‌شوید و تعلل می‌ورزید و از من می‌خواهید که جهاد را به تأخیر اندازم، مانند بدهکاری که براثر سستی و سهل‌انگاری از ادای دین خویش ناتوان شده و از طلبکار خود پیوسته تمدید و مهلت می‌خواهد!

 

امام‌جمعه چوار، با اشاره به عوامل سستی کوفیان، اظهار کرد: این سؤال برای بسیاری مطرح است که چرا باید لشکر کوفه با داشتن پیشوای عادل، حکیم، مدبر و جنگ‌دیده همانند امیرمومنان علی (ع)، این‌چنین سستی و ضعف از خود نشان دهد اما شامیان تحت سلطه حاکمان قدرت و قوت نشان دهند.

 

وی، تصریح کرد: پاسخ این سؤال را همان‌گونه که در سابق اشاره کردیم باید در بافت اجتماعی آن مردم پیدا کرد، کوفه سابقه تاریخی نداشت، بلکه شهر جدیدالتأسیس بود که گروه‌های زیادی از اقوام مختلف بافرهنگ‌های متفاوت در آن اجتماع کرده بودند و ای‌بسا که در میان آن‌ها رقابت‌های پنهان و آشکاری نیز وجود داشت به خلافشان میان که دست‌نخورده و یکپارچه بودند.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست، گفت: اضافه بر این گروه زیادی از منافقان و دشمنان اسلام از مدینه و نقاط دیگر در آنجا جمع شده بودند و با وسوسه‌های شیطانی برای تفرقه‌افکنی و تضعیف روحیه آن‌ها تلاش می‌کردند، از سوی دیگر، فتوحات اسلامی، ثروت زیادی را به آنجا کشانده بود و طبیعت ثروت رفاه‌طلبی و عافیت‌جویی است که با طبیعت جهاد و رزم و پیکار سازگار نیست.

 

امام‌جمعه چوار، بیان کرد: به این دلیل، آن‌ها پیوسته به دنبال عذر و بهانه می‌گشتند تا از زیر بار جهاد، حتی در لحظات حساس و سرنوشت‌ساز، شانه تهی کنند که سرانجام گرفتار پیامدهای دردناک این سستی و رفاه‌طلبی شدند و پیکر آن‌ها در زیر ضربات شلاق حکام ظالم بنی امیه و خسته شد.

 

وی، افزود: اگر پیشوای پیدا می‌شد که بیت‌المال را بی‌حساب در اختیار ثروت‌اندوزان و رفاه‌طلبان می‌گذاشت، به دنبال او راه می‌افتادند، ولی امیرمومنان علی (ع) کسی نبود که در برابر چنین گناه عظیمی تسلیم شود و رضای خدا را به رضای خلق بفروشد، از این‌رو دریکی از خطبه‌های دیگر نهج‌البلاغه می‌فرماید که من می‌دانم چه چیز شمارا اصلاح می‌کند و شمارا ظاهراً راست می‌سازد، ولی من هرگز اصلاح ظاهری شمارا با تباه ساختن نفس خویش جایز نمی‌دانم.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست، در ادامه با اشاره به اقامه اولین نماز جمعه رسمی جمهوری اسلامی ایران در تهران به امامت آیت‌الله طالقانی در سال ۱۳۵۸، تصریح کرد: نماز جمعه و جماعت، مقدمه وحدت صفوف و نزدیکی دل‌ها و تقویت‌کننده روح اخوت است، بهترین، بیشترین، پاک‌ترین و کم‌خرج‌ترین اجتماعات دنیاست و نوعی دیدوبازدید مجانی و آگاهی از مشکلات یکدیگر و زمینه‌ساز تعاون و همکاری اجتماعی بین آحاد مسلمین است.

 

امام‌جمعه شهر چوار، گفت: در نماز جماعت این اثر اجتماعی هم وجود دارد که عموم افراد با طبقات مختلف فقیر، غنی، عالم، کارگر و کارفرما، رئیس و مرئوس در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و همه در حال نماز جماعت در یک طبقه قرار دارند و این خود زمینه‌ای است برای رفع تبعیض طبقاتی جامعه است.

 

وی، گفت: نماز جماعت، نشان‌دهنده قدرت مسلمین و الفت دل‌ها و انسجام صفوف است، تفرقه‌ها را می‌زداید، بیم در دل دشمنان می‌افکند منافقان را مأیوس می‌سازد و خار چشم بد خواهان است، نماز جماعت و جمعه در کشورهای اسلامی به‌خصوص در جمهوری اسلامی ایران یک همایش همگانی است که کمتر کشوری چنین همایشی را دارد.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست، در بخش دیگری از سخنان خود، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی روز دوشنبه در دیدار هیئتی عالی‌رتبه از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، قضیه فلسطین را قضیه اول و مهم‌ترین مسئله دنیای اسلام دانستند و با تمجید از ایستادگی و مقاومت مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت ازجمله حماس تأکید فرمودند که پیروزی بدون مقاومت و مبارزه به دست نمی‌آید و ما بر اساس وعده تخلف‌ناپذیر الهی، معتقدیم که موضوع فلسطین قطعاً به نفع مردم فلسطین و دنیای اسلام تمام خواهد شد.

 

امام‌جمعه ایلام، گفت: مقام معظم رهبری در سومین محور از توصیه‌های خویش در دیدار با ائمه جمعه کشور، خطاب به ائمه جمعه سراسر کشور به سلوک علمی ائمه جمعه و نحوه ارتباط آنان با مردم پرداختند و فرمودند که مردمی بودن یکی از شعب خاص سلوک امام‌جمعه است.

 

وی، افزود: مقام معظم رهبری، سپس با تأکید بر اینکه مردمی بودن باید به معنای واقعی کلمه باشد نه به‌صورت تصنعی، در باب چگونگی ارتباط ائمه جمعه با مردم به موارد مهمی اشاره کردند و فرمودند با مردم یگانه بودن، روا بودن با مردم، پیگیری مشکلات مردم باروی گشاده و انتقال مشکلات مردم به‌عنوان یک شخص محترم به کسانی که می‌توانند مشکل آن‌ها را حل کنند و درک درد مردم و اهمیت دادن به رنج مردم ازجمله ویژگی‌های ائمه جمعه باید باشد.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور همچنین با تأکید بر اینکه این مجموعه گسترده توانایی نهادینه کردن انقلاب عالی‌ترین و دشوارترین گفتمان‌ها موضوعات اصلی و ضروری کشور را دارد، حفظ روحیه انقلابی و حمایت از جهت‌گیری‌ها و جریان‌های انقلابی را از وظایف ائمه جمعه کشور برشمردند و خاطرنشان کرد که کشور باروحیه انقلابی قابل پیشرفت کردن است و با حرکت انقلابی به اوج تکامل می‌رسد و هرگونه کوتاه آمدن از این مواضع نه‌فقط به ضرر انقلاب بلکه به ضرر ملت کشور و آینده ایران خواهد بود.

 

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در ۲۸ تیرماه ۹۸ خبر توقیف نفت‌کش انگلیسی به نام «استینا ایمپرو» که قصد عبور از تنگه هرمز را داشت، به‌سرعت در صدر خبری رسانه‌های دنیا قرار گرفت، این مسئله، اقتدار ایرانی را بار دیگر به جهان نشان داد.

 

امام‌جمعه چوار، خاطرنشان کرد: این اقدام در واکنش به توقیف نفت‌کش ایرانی در جبل‌الطارق توسط مقامات محلی به دستور انگلیس صورت گرفت، نفت‌کش انگلیسی توقیف‌شده برخلاف قوانین و مقررات دریانوردی دستگاه موقعیت‌یاب خود را خاموش کرده و برخلاف رویه جاری، به‌جای حرکت در مسیر ورودی خلیج‌فارس در تنگه هرمز از مسیر خروجی در جنوب در حال ورود بود که احتمال ایجاد حادثه تصادف با کشتی‌ها را بالا می‌برد.

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد اوقات فراغت اردبیل نماز جمعه شیراز قم روزنامه بیرجند خراسان رضوی استکبار جهانی مقاومت همایش نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۲۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب؛ حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد امام جمعه اهواز اراده امت اسلامی و نیروهای مسلح را عامل عزت جامعه و ملت مسلمان عنوان کرد و با اشاره به سالروز فتح سرزمین اندلس به دست مسلمانان گفت: قبل از ورود رزمندگان اسلام به اندلس این شبه جزیره مهد بی‌فرهنگی و بی‌هویتی بود و اختلاف و تفرقه و مسائل اخلاقی موجب شکست اندلس شد.

وی به نارضایتی مردم از وجود سرقت‌های مسلحانه اشاره کرد و از نیروی انتظامی درخواست کرد که نسبت به این مسئله توجه ویژه داشته باشد و تعداد گشت‌های خود را افزایش دهد تا مردم امنیت خاطر بیشتری داشته باشند.

امام جمعه اهواز از مسئولان خواست نسبت به مطالبات مردم در زمینه معیشت، مسکن و اشتغال توجه جدی داشته باشند و در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.

وی گفت: مسئولان بدانند تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارند چراکه پس از آن وارد فرایند انتخابات سال آینده می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد از مسئولان به ویژه مسئولان شرکت‌های بزرگ همچون فولاد، نیشکر و… خواست نسبت به مطالبات جوانان در زمینه‌های مختلف به ویژه اشتغال توجه داشته باشند.

امام‌ جمعه اهواز به اقدامات انجام شده دولت در زمینه‌های مختلف راه‌سازی، اشتغال و … اشاره و اظهار کرد: همه اقدامات و کارهای خوبی که انجام شده باید پیوست رسانه‌ای داشته باشند و از طریق صدا و سیما و فضای مجازی به سمع و نظر مردم رسانده شوند.

وی اظهار کرد: در بخش شعار سال به معنای واقعی کلمه باید بتوانیم نظام را در قله و اوج قرار دهیم چراکه بنا است مشارکت مردم محقق شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد مانع زدایی از تولید، توجه به زنجیره‌های نرم حکمرانی و نقش تسهیل‌گری دولت را بخشی از عوامل مهم در جهت مشارکت مردم در جهش تولید خواند.

وی به روز معلم اشاره کرد و افزود: معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول ‌است و اگر تحول بنیادین را بخواهیم شاهد باشیم باید معلم تراز انقلاب تربیت کنیم.

امام جمعه اهواز همچنین به روز کارگر نیز اشاره و اظهار کرد: اگر حال ایران بخواهد خوب شود حال کارگر باید خوب باشد از این رو ضرورت دارد زمینه این امر فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان به سالگرد تاسیس سپاه پاسداران نیز اشاره و از تلاش‌ها و اقدامات پاسداران‌ قدردانی کرد.

انتهای خبر/

دیگر خبرها

  • روحیه دینی مقاومت تنگستانی‌ها را در برابر استکبار رقم زده است
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت
  • زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند
  • بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • علیرضا بیگی : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات در این باره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود /تا زمانی که شایعات دراینباره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم