Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، یوشیجی کیگامی که در تولید شماری از مهمترین انیمیشن‌های ژاپن نقش داشت، باید از جمله ۳۴ نفری باشد که در حمله به ساختمان انیمیشن کیوتو کشته شدند.

کیوتو انیمیشن بیش از ۲۰۰ تهدید به حمله پیش از آتش‌سوزی دریافت کرده بود و در نهایت هفته پیش با آتش‌سوزی در این ساختمان ۳۴ تن کشته داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوشیجی کیگامی یکی از کهنه‌کارهای صنعت انیمیشن ژاپن که پیش از رفتن به کیوتو انیمیشن از تولید کنندگان فیلم‌های مهمی مثل «آکیرا» و «مدفن کرم‌های شب‌تاب» برای استودیو جیبلی بوده، انتظار می‌رود یکی از ۳۴ کشته این حمله باشد.

هر چند اسامی کشته شدگان هنوز اعلام نشده و با وجود درخواست استودیو، پلیس هنوز این کار را انجام نداده اما کیگامی از زمان آتش‌سوزی در دسترس نبوده است. پلیس اعلام کرده سالخورده‌ترین قربانی این رویداد فردی ۶۱ ساله است، که برابر سن این انیمیشن ساز است.

مادر کیگامی که هشتاد و چند ساله است گفته هنوز امیدوار است و می‌خواهد باور داشته باشد که پسرش زنده است.

کیگامی از انیماتورهای کلیدی در ساخته شدن «آکیرا» در سال ۱۹۸۸ بود که سریال جدید آن به صورت لایواکشن در هالیوود در دست ساخت است. وی همچنین در ساخته شدن «مدفن کرم‌های شب‌تاب» که فیلم تراژدی انیمه به کارگردانی و نویسندگی ایسائو تاکاهاتا و نخستین فیلم تولیدشده توسط شینچوشا است که کارهای تولیدی انیمه آن در استودیو جیبلی انجام شده‌، نقش کلیدی داشت.

کیگامی اوایل دهه ۱۹۹۰ به درخواست رئیس «کیوآنی» به این مجموعه پیوست و بسیاری از تولیدات محبوب این استودیو را تولید کرد که «ستاره خوش‌شانس»، «صدای خاموش»، «کی-آن» و «بازار تاماکو» از جمله آنها هستند.

او از نام‌های مختلف استفاده می‌کرد و بر حسب اینکه کارگردان، انیماتور یا نویسنده استوری‌بورد بود، امضای متفاوتی پای کارش می‌گذاشت. او از مدرس‌های برنامه‌های آموزشی استودیو هم بود و اغلب جوان‌ها برای گرفتن پاسخ به مشکلات‌شان به او مراجعه می‌کردند.

مظنون ۴۱ ساله این آتش سوزی هنوز در بیمارستان است و به شدت سوخته و به کما رفته است.

تاکنون مردم بیش از ۲ میلیون دلار برای کمک به آسیب دیدگان این ماجرا پول جمع کرده‌اند.

کد خبر 4676602

منبع: مهر

کلیدواژه: ژاپن انیمیشن آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۲۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کابل، دفتر مطبوعاتی استانداری ننگرهار امروز اعلام کرد: چهار نفر براثر ریزش کوه در منطقه «درونته» از توابع استان لغمان در شرق افغانستان جان خود را ازدست دادند. این حادثه زمانی بوقوع پیوست که سنگ‌های سرازیر شده از کوه بر سر خودرو‌های سواری در این مسیر فرود آمد، جان باختگان این حادثه سرنشینان دو خودرو سواری بودند. درپی این حادثه جاده پرتردد کابل- جلال آباد نیز به روی رفت و آمد بسته شد.
خبر دیگر اینکه براثر صاعقه در استان‌های پنجشیر و بدخشان افغانستان نیز دو نفر از جمله یک زن و یک مرد جان خود را از دست دادند.
باران‌های شدید و حوادث ناشی از آن از جمله جاری شدن سیل در کمتر از بیست روز گذشته در افغانستان بیش از صد کشته برجای گذاشت.
افغانستان در سال دو هزار و بیست و سه میلادی چهارمین کشور آسیب پذیر جهان از وقوع حوادث طبیعی شناخته شد.
فردا یکشنبه نیز باران‌های شدید و احتمال جاری شدن سیل در بیست و هشت استان افغانستان پیش بینی شده است.

 

دیگر خبرها

  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته
  • ۱۳ نفر در تصادف یک اتوبوس کشته شدند
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران
  • برخورد پژو با پایه برق در باشت دو کشته بر جای گذاشت
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟
  • ۱۰ کشته و مصدوم درپی سقوط مینی‌بوس به دره در باغملک
  • یک کشته و ۹ مصدوم در حادثه سقوط مینی بوس به دره در باغملک
  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری
  • همه چیز درباره انسی ۲۰۲۴/ تری گیلیام جایزه افتخاری می‌گیرد