Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت‌الاسلام سیدصادق حسینی ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان در سالروز تشکیل نماز جمعه به دستور امام (ره) و همچنین سالگرد عملیات مرصاد با گرامیداشت یاد شهدا روایتی در خصوص جایگاه نماز جمعه بیان کرد و افزود: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید «خداوند متعال در روز‌های جمعه منبری در آسمان چهارم قرار داده که ملائکه گرد هم می‌آیند و حضرت جبرئیل اذان می‌گوید، حضرت میکائیل به عنوان امام جماعت جلوتر قرار گرفته و تمام ملائکه پشت سر او عبادت می‌کنند، بعد از عبادت جبرئیل می‌گوید؛ پروردگارا من ثواب این نماز را به امت پیامبر تو اهدا کردم»

وی در ادامه این روایت گفت: میکائیل می‌گوید «من ثواب امام جماعت بودن را به امت حضرت محمد (ص) تقدیم می‌کنم و خداوند میفرماید؛ شما نسبت به من سخاوت داشتید و من به سخاوت و کرم از شما مقدم‌تر هستم و تمام گناهان افرادی که در نمازجمعه شرکت می‌کنند را می‌بخشم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول شورای سیاستگذاری نماز جمعه در همدان با اشاره به فرمایش امام صادق (ع) مبنی بر اینکه کسی که قدمی در راه نماز جمعه بردارد خداوند متعال آتش را بر بدن او حرام می‌کند گفت: نماز جمعه در زمان غیبت واجب تخییری است، نمازگزاران در روز قیامت به این مفتخر هستند در زمانی که نماز جمعه واجب نبود در آن شرکت می‌کردند.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه نماز جمعه در ۹۰۰ نقطه کشور و ۲۵ نقطه همدان برگزار می‌شود اظهار کرد: نماز جمعه نقش ارزشمند و اثرگذاری در ابعاد مختلف از جمله عبادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و جامعه دارد.

حسینی با یادآوری اینکه در دیدار ائمه جمعه با، ولی امر مسلمین و فرمایش ایشان در مورد جایگاه نماز جمعه افزود: طبق فرمایش رهبری، نماز جمعه از ارکان اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و از آن به عنوان یکی از دستاورد‌های عظیم انقلاب یاد می‌شود.

وی با اشاره به کارشکنی دشمنان برای بزرگنمایی برخی مشکلات و ندیدن توانمندی‌ها و پیشرفت‌ها و حرکات شتابنده کشور، به تشریح فرمایش بنیانگدار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه اگر انقلاب هیچ دستاوردی نداشتهه باشد جز نماز جمعه، همین موضوع کفایت می‌کرد، پرداخت.

مسوول شورای سیاستگذاری نماز جمعه در همدان در ادامه با بیان اینکه استقرار «میز خدمت» توسط نماینده، ولی فقیه در استان از دو هفته گذشته در نماز جمعه آغاز شده و تا دهه فجر ادامه دارد گفت: مدیران در این بستر نسبت به مطالبات و درخواست‌های مردم پاسخگو هستند.

وی با تاکید اینکه نماز جمعه از خاکریز‌های اصلی انقلاب اسلامی است و دشمنان برای دلسردی مردم نسبت به آن تلاش می‌کنند یادآور شد: نماز جمعه مانور عظیم اسلامی است و یکی از فلسفه‌های تشکیل آن اجتماع باشکوه و حضور ارزشمند مردم است.

حسینی از نمازگزاران همدان، خادمان ستاد نماز جمعه و خطیبان موقت، استاندار، مردم و دیگر مسوولان از جمله نیروی انتظامی، بسیج، سپاه، اداره اطلاعات، شهرداری و صدا و سیما برای توجه به نماز جمعه قدردانی کرد و گفت: مقام معظم رهبری در بیانی فرمودند «خدمت به نظام جمعه خدمت به دین و تقواست» که امید می‌رود خدمات مورد قبول درگاه الهی قرار گیرد.

انتهای پیام/ د.ا

«نماز جمعه» از خاکریز‌های اصلی انقلاب اسلامی است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۲۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی متقیان ظهر شنبه در همایش روز ملی شوراها اظهار کرد: ولایت و مردم دو رکن اصلی پایداری انقلاب اسلامی طی این سالیان هستند و این مردم بودند که با حضور پر شورشان موجب پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه عامل تاب‌آوری جمهوری اسلامی حضور مردم در صحنه‌های مختلف است، عنوان کرد: این شوراها هستند که مسبب قدرت گیری نظام جمهوری اسلامی ایران شدند.

وی با بیان اینکه مرتفع نمودن بسیاری از مشکلات در شوراها حاصل می‌شود، ابراز کرد: شورای اسلامی دقیقاً مقابل نظام استبدادی قرار دارد و اینچنین نظام‌هایی از مردم و مشارکت آنها غافل هستند.

متقیان بیان اینکه عوارض سنگین موجب کاهش ساخت و ساز و افزایش تخلفات در این خصوص می‌شود، خاطرنشان کرد: معماری ایرانی اسلامی در ساختمان سازی و این قبیل مباحث بسیار حائز اهمیت بوده و امروز سبک آپارتمان نشینی یکسری آسیب‌های را در پی دارد.

کد خبر 6090233

دیگر خبرها

  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد
  • نظریه پزشکی قانونی یکی از ارکان اساسی رأی قاضی است
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • خطیب نماز جمعه تهران: به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد
  • کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی اولویت حلقه صالحین باشد
  • تحقق شعار سال جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور