Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@19:40:37 GMT

جوب شیرعلی همه دهقان فداکار می شوند

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۴۲۶۴۶

جوب شیرعلی همه دهقان فداکار می شوند

به گزارش برنا از ایلام ؛در شهرستان چرداول آبادی کوچکی است به نام روستای جوب شیر علی با مردمانی اهل کار و خلاقیت .شهره اند به طبیعت دوستی .چند قدم آنسوی آبادی چنان از مراتع و چمنزارهای اطراف حفاظت می کنند که در موسم بهاران عکس دشت های پر از لاله زار و شقایق شان زینت بخش صفحه شخصی موبایل بدست ها می شود مردمانش یا درختان بلوط را می کارند یا بر آبراهه های آبگیر باران سازه های آبخیزداری می سازند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون در موسم برنج کاری مشغول کار وجین مزارع هستند تا محصول ارگانیک به دست مصرف کننده برسانند  دست ها ترک برداشته اند و ریگزار ها گاهی در زیر ناخن ها دردی را مهمان خانه تن می کنند .زنبورداران از چند کیلومتر آنسوی تر می آیند تا در فصل تابستان زنبور های عسل کامی بگیرند از اب چشمه ساران و شهدی بر گیرند از پونه و.... 

صدای زنگوله های گوسفندان صدای موسیقی زندگی است .مصرف کنندگان گوشت مرغ با مرغ های ارگانیک  مرغداری های این دیار  آشنا یند..

خبر آمد که شعله های آتش بر جان بقایای مزارع گندم افتاده است  .هرکس در ساعت های پایانی شب خود را به آبادی رساند پیر و جوان زن و کودک با هر وسیله ای که داشتند به نبرد با شعله های آتش پرداختند جوانان ومیان سالان پیراهن و کت خود را وسیله خاموش کردن آتش کردند تابه همه بگویند درس ریز علی دهقان فداکار را با جان ودل آموخته اند .صدای شیون زنان آبادی که همپای مردان در مهار آتش جانانه تلاش می کردند همه را غیرتی کرده بود تا پای آتش به جنگل و کوه های بلند اطراف نرسد اما مگر وقتی آتش شوق باشد آتش گیاه و مرتع یارای مقاومت را دارد ؟!

آتش در ساعت یک بامداد به همت مردم آبادی وکمک روستاهای اطراف و نیروهای امدادی روبه خاموشی نهاد بی آنکه به قلمرو بلوط دست درازی کند .

درود بر مردمانی که هنوز طبیعت را خویشاوندان خویش می دانند .

چشمه هایشان جوشان و گاوها یشان شیر افشان باد 

گزارش از محمد رستمی 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنج جنگل خلاقیت مردان موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۲۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای حرف شما هم استانی‌ها در صدای مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، تعرفه‌های غیر واقعی ارتوپدی، درخواست برای رفع مشکل خاموشی‌های منطقه باغ عمران اقبالیه و ایجاد ترافیک و راه بندان به علت عدم همکاری برخی کسبه، موضوعاتی که هم استانی‌ها با سامانه ۱۶۲ در میان گذاشتند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نگاهی به طبیعت بهاری دریاچه سد آغچه در بوئین میاندشت + فیلم
  • کشف انبار احتکار برنج در خراسان جنوبی
  • ایران اکسپو فرصتی برای معرفی طرح‌های سرمایه‌گذاری کرمان است
  • جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم
  • مستند «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم «هنر و تجربه» شد
  • لیست بهترین جراح فک و صورت تهران
  • پای حرف شما هم استانی‌ها در صدای مردم
  • باران‌چشمه: حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه ها مشکلی ندارد
  • سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه
  • سفر به تهران قدیم؛ ۹۰ سال پیش تهرانی‌ها چه آبی می‌نوشیدند؟ (+عکس)