Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-08@19:52:55 GMT

شناور شدن عامل گرانی بلیت پروازها

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۴۲۷۳۵

شناور شدن عامل گرانی بلیت پروازها

سیدهادی بهادری با بیان این‌که استراتژی امروز سازمان هواپیمایی، شناور کردن نرخ بلیت پرواز‌های هوایی است، یعنی آنکه قیمت بلیت در زمان‌های خاص و ایام پرمتقاضی بالا می‌رود، اظهار کرد: شناور شدن قیمت بلیت هواپیما یکی از ابزار‌های ایرلاین‌های خارجی برای مدیریت بازار پرواز‌های هوایی است، حال سئوال پیش می‌آید که آیا تمام اقدامات ما در این حوزه به مانند کشور‌های خارجی است که شناور شدن نرخ بلیت مانند آن‌ها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از عدم ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده در پرواز‌های هوایی داخلی، افزود: متأسفانه با وجود افزایش قیمت بلیت هواپیما، کیفیت خدمات تغییر مثبتی نکرده است، از طرفی بی نظمی ایرلاین‌ها در ارائه خدمات افزایش یافته است. یکی از عوامل نارضایتی مسافران از پرواز‌های هوایی، بروز تأخیر‌های چند ساعته پرواز و معطل ماندن مسافران است که متأسفانه این مشکل هنوز ادامه دارد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی ایرلاین‌ها تنها اقداماتی که به نفع خودشان است را عملیاتی می‌کنند و در این بین، مردم تنها شاهد افزایش قیمت‌ها بوده و کیفیت خدمات تغییری نمی‌یابد، تصریح کرد:‌

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر ضرورت ورود جدی تعزیرات حکومتی به افزایش قیمت بلیت هواپیما به خانه ملت گفت: قطعا اگر این سازمان به درستی به وظایف خود عمل می‌کرد، امروز ما شاهد افزایش چشمگیر قیمت‌ها نبودیم.

بهادری به مثالی درباره گرانی بلیت اشاره کرد و با بیان این‌که نرخ بلیت پرواز تهران- ارومیه در یک سال اخیر بیش از ۳ برابر شده است، اظهار کرد: در شرایط کنونی مردم برای این پرواز یک ساعته باید مبلغی حدود ۶۰۰ هزار تومان را پرداخت کنند، از این رو سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت راه و شهرسازی باید یک بار برای همیشه بازار فروش بلیت هواپیما را ساماندهی کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سازمان هواپیمایی بلیت هواپیما قیمت بلیت هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۲۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرعت سیر قطارهای باری راه آهن جنوب

تین نیوز

سرپرست راه آهن جنوب گفت: اقدامات انجام شده برای افزایش سرعت بازرگانی، موجب شده میانگین سرعت سیر قطارهای باری در این اداره کل در ۴۵ روز نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، از ۲۵ کیلومتر در ساعت به ۳۰ کیلومتر در ساعت برسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، محمد علی مرادی افزود: با توجه به تاکیدات مدیرعامل، افزایش سرعت بازرگانی که یکی از شاخص های مهم در حمل و نقل و از عوامل موثر در افزایش رضایت مشتریان است به طور جدی دنبال می شود.

مرادی با تشریح اقدامات انجام شده برای افزایش سرعت بازرگانی در راه آهن جنوب گفت: یکی از این اقدامات، رصد روزانه توقف لوکوموتیوها در بندر امام خمینی است که موجب کاهش توقف لوکوموتیوها در بندر امام خمینی و میان دشت شده است.

وی بیان کرد: اعزام قطارهای باری کامل و برنامه ای، اقدام دیگری است که چون قطارها به صورت مبدا مقصدی اعزام می شوند کمترین توقف را در مسیر دارد.

مرادی ادامه داد: ترمز دار شدن واگن ها و ممنوعیت سیر واگن ها با شیر ترمز بسته نیز موجب کاهش مانور قطار و افزایش سرعت بازرگانی شده است.

سرپرست راه آهن جنوب تصریح کرد: مجموعه اقدامات انجام شده برای افزایش سرعت بازرگانی، موجب شده میانگین سرعت سیر قطارهای باری در این اداره کل در ۴۵ روز نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، از ۲۵ کیلومتر در ساعت به ۳۰ کیلومتر در ساعت برسد.

دسترسی بیشتر مسافرین به بلیت قطار

سرپرست راه آهن جنوب با اشاره به تغییر نحوه پیش فروش بلیت قطار گفت: با توجه به گزارش های دریافتی از مسافرین، رضایت مندی مسافرین بیشتر شده است زیرا در گذشته، بلیت های قطار در زمانی بسیار کوتاه و در یک دقیقه، از طریق آژانس ها و افراد خاص خریداری می شد و مردم عادی به بلیت دسترسی نداشتند. اما اکنون بلیت در دسترس همه قرار دارد و در زمان بیشتری به فروش می رسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ناوبری هوایی ایمن، کارآمد و اقتصادی پروازهای داخلی و خارجی
  • گرانی بنزین عامل خرید خودروهای برقی می شود؟
  • افزایش سرعت سیر قطارهای باری راه آهن جنوب
  • نهنگ تک‌شاخ، تازه‌ترین عروسک ریزگرانشی ناسا / عکس
  • گرانی بنزین عامل خرید خودرو‌های برقی می‌شود؟
  • کالکالیست: یمنی‌ها باعث گرانی خودرو در اسرائیل شدند
  • هنری که لاکچری شده!
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد
  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و تارا + جدول