Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@11:02:17 GMT

مسئولان در انجام امور با محبت و رحمت برخورد کنند

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۴۳۰۱۵

مسئولان در انجام امور با محبت و رحمت برخورد کنند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه همدان با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و اشاره به دیدار ائمه جمعه با مقام معظم رهبری، اظهار داشت: نخستین نمازجمعه در سال ۵۸ توسط آیت الله طالقانی برگزار شد و از ۴۰ سال پیش این تجمع عظیم مردمی در حال شکل گیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نمازجمعه قبل از انقلاب تعطیل بود و از برکات نظام اسلامی اقامه نماز جمعه در ۹۰۰ نقطه کشور است، گفت: نماز جمعه از برکات خون شهدا است و باید قدردان این حرکت عظیم بود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در دیدار با ائمه جمعه کشور مقام معظم رهبری توصیه‌هایی داشتند که امروز این توصیه تنها به ائمه جمعه مربوط نیست و مسئولان را نیز شامل می‌شود، گفت: این توصیه، مردمی بودن مسئولان است

وی با بیان اینکه بنای حکومت اسلامی مردمی و برای مردم است، گفت: یک فرد انقلابی در کنار مردم است و اگر فردی انقلابی باشد باید در کنار مردم و برای مردم قدم بردارد.

وی با بیان اینکه گاهی فاصله‌هایی بین مردم و مسئولان اتفاق می‌افتد که این موضوع ارتباطی با حکومت اسلامی ندارد، گفت: هیچکس نمی‌تواند انقلابی باشد ولی مردمی نباشد چراکه انقلاب اسلامی ایران با مردم گره خورده است.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه امام علی (ع) در نهج البلاغه مطالبی دارد که باید بیشتر مورد توجه مسئولان باشد، گفت: مردمی بودن همان عمل کردن به حکومت علوی است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه مردم ستون‌های دین هستند و حکومت علوی توجه ویژه ای به مردم دارد، گفت: این توجه نه برای گرفتن رأی از مردم و برای رسیدن به پست و مقام است بلکه حکومت علوی توجه واقعی به مردم دارد.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه مسئولان باید رحمت و لطف و محبت به مردم داشته باشند و با رحمت و محبت با آنان برخورد کنند، گفت: تابستان سال ۶۱ و در بمباران ورزشگاه قدس همدان نمازگزاران به خاک و خون کشیده شدند و ۱۰۰ نفر به شهادت رسیدند.

امام جمعه همدان در ادامه به توقیف نفتکش ایرانی توسط انگلستان در آب‌های آزاد اشاره و با بیان اینکه عناصر انقلابی جواب انگلستان را می‌دهند، گفت: آن چیزی که می‌تواند دشمن را به عقب براند برخورد مقتدرانه است و استعمار پیر انگلستان واسطه فرستاده که نفتکش آن را آزاد کنیم.

وی با بیان اینکه ۴۰ سال قبل آمریکا و انگلیس با یک تلفن شاه را جابجا می‌کردند و امروز به التماس ملت ایران افتاده‌اند و واسطه می‌فرستند، گفت: این اتفاق به برکت مقاومت مردم ایران است.

کد خبر 4676592

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه همدان نمازجمعه همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۳۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب؛ حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد امام جمعه اهواز اراده امت اسلامی و نیروهای مسلح را عامل عزت جامعه و ملت مسلمان عنوان کرد و با اشاره به سالروز فتح سرزمین اندلس به دست مسلمانان گفت: قبل از ورود رزمندگان اسلام به اندلس این شبه جزیره مهد بی‌فرهنگی و بی‌هویتی بود و اختلاف و تفرقه و مسائل اخلاقی موجب شکست اندلس شد.

وی به نارضایتی مردم از وجود سرقت‌های مسلحانه اشاره کرد و از نیروی انتظامی درخواست کرد که نسبت به این مسئله توجه ویژه داشته باشد و تعداد گشت‌های خود را افزایش دهد تا مردم امنیت خاطر بیشتری داشته باشند.

امام جمعه اهواز از مسئولان خواست نسبت به مطالبات مردم در زمینه معیشت، مسکن و اشتغال توجه جدی داشته باشند و در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.

وی گفت: مسئولان بدانند تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارند چراکه پس از آن وارد فرایند انتخابات سال آینده می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد از مسئولان به ویژه مسئولان شرکت‌های بزرگ همچون فولاد، نیشکر و… خواست نسبت به مطالبات جوانان در زمینه‌های مختلف به ویژه اشتغال توجه داشته باشند.

امام‌ جمعه اهواز به اقدامات انجام شده دولت در زمینه‌های مختلف راه‌سازی، اشتغال و … اشاره و اظهار کرد: همه اقدامات و کارهای خوبی که انجام شده باید پیوست رسانه‌ای داشته باشند و از طریق صدا و سیما و فضای مجازی به سمع و نظر مردم رسانده شوند.

وی اظهار کرد: در بخش شعار سال به معنای واقعی کلمه باید بتوانیم نظام را در قله و اوج قرار دهیم چراکه بنا است مشارکت مردم محقق شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد مانع زدایی از تولید، توجه به زنجیره‌های نرم حکمرانی و نقش تسهیل‌گری دولت را بخشی از عوامل مهم در جهت مشارکت مردم در جهش تولید خواند.

وی به روز معلم اشاره کرد و افزود: معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول ‌است و اگر تحول بنیادین را بخواهیم شاهد باشیم باید معلم تراز انقلاب تربیت کنیم.

امام جمعه اهواز همچنین به روز کارگر نیز اشاره و اظهار کرد: اگر حال ایران بخواهد خوب شود حال کارگر باید خوب باشد از این رو ضرورت دارد زمینه این امر فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان به سالگرد تاسیس سپاه پاسداران نیز اشاره و از تلاش‌ها و اقدامات پاسداران‌ قدردانی کرد.

انتهای خبر/

دیگر خبرها

  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • آیت‌الله جاودان: با مراقبه و محاسبه اعمال به رحمت الهی می‌رسیم
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • مسئولان از فساد دوری کنند تا بتوانند با آن مقابله کنند
  • زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند
  • متدینین در مسئله عفاف و حجاب، منطقی بحث کنید
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • استفاده از روش‌های نوین برای به نتیجه رسیدن کارهای فرهنگی