Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@15:58:09 GMT

مسئولان در انجام امور با محبت و رحمت برخورد کنند

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۴۳۰۶۲

مسئولان در انجام امور با محبت و رحمت برخورد کنند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه همدان با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و اشاره به دیدار ائمه جمعه با مقام معظم رهبری، اظهار داشت: نخستین نمازجمعه در سال ۵۸ توسط آیت الله طالقانی برگزار شد و از ۴۰ سال پیش این تجمع عظیم مردمی در حال شکل گیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نمازجمعه قبل از انقلاب تعطیل بود و از برکات نظام اسلامی اقامه نماز جمعه در ۹۰۰ نقطه کشور است، گفت: نماز جمعه از برکات خون شهدا است و باید قدردان این حرکت عظیم بود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در دیدار با ائمه جمعه کشور مقام معظم رهبری توصیه‌هایی داشتند که امروز این توصیه تنها به ائمه جمعه مربوط نیست و مسئولان را نیز شامل می‌شود، گفت: این توصیه، مردمی بودن مسئولان است

وی با بیان اینکه بنای حکومت اسلامی مردمی و برای مردم است، گفت: یک فرد انقلابی در کنار مردم است و اگر فردی انقلابی باشد باید در کنار مردم و برای مردم قدم بردارد.

وی با بیان اینکه گاهی فاصله‌هایی بین مردم و مسئولان اتفاق می‌افتد که این موضوع ارتباطی با حکومت اسلامی ندارد، گفت: هیچکس نمی‌تواند انقلابی باشد ولی مردمی نباشد چراکه انقلاب اسلامی ایران با مردم گره خورده است.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه امام علی (ع) در نهج البلاغه مطالبی دارد که باید بیشتر مورد توجه مسئولان باشد، گفت: مردمی بودن همان عمل کردن به حکومت علوی است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه مردم ستون‌های دین هستند و حکومت علوی توجه ویژه ای به مردم دارد، گفت: این توجه نه برای گرفتن رأی از مردم و برای رسیدن به پست و مقام است بلکه حکومت علوی توجه واقعی به مردم دارد.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه مسئولان باید رحمت و لطف و محبت به مردم داشته باشند و با رحمت و محبت با آنان برخورد کنند، گفت: تابستان سال ۶۱ و در بمباران ورزشگاه قدس همدان نمازگزاران به خاک و خون کشیده شدند و ۱۰۰ نفر به شهادت رسیدند.

امام جمعه همدان در ادامه به توقیف نفتکش ایرانی توسط انگلستان در آب‌های آزاد اشاره و با بیان اینکه عناصر انقلابی جواب انگلستان را می‌دهند، گفت: آن چیزی که می‌تواند دشمن را به عقب براند برخورد مقتدرانه است و استعمار پیر انگلستان واسطه فرستاده که نفتکش آن را آزاد کنیم.

وی با بیان اینکه ۴۰ سال قبل آمریکا و انگلیس با یک تلفن شاه را جابجا می‌کردند و امروز به التماس ملت ایران افتاده‌اند و واسطه می‌فرستند، گفت: این اتفاق به برکت مقاومت مردم ایران است.

کد خبر 4676592

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه همدان نمازجمعه همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۳۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان از برخورد دستگاه قضایی با مقصرین حادثه آتش سوزی امام زاده ابراهیم شفت و مدیران و مسئولان خاطی در این منطقه خبر داد.

به گزارش صدای ایران،تسنیم در خبری نوشت:وی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است، افزود: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل نموده و اهمال آنان گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت برخورد قاطع خواهد کرد.

رئیس شورای قضایی گیلان با تاکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده، گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده کنند.

حجت اسلام صادقی با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد، گفت: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه برضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تاکید شد.

وی با ابراز تاسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم شفت، از تلاش‌های هلال احمر، اورژانس و تمامی نهاد‌هایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد.


دیگر خبرها

  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • همه باید در قبال مسئولیتی که به ما سپرده شده است کار جهادی انجام دهیم
  • دسترسی به بافت تاریخی و حرم‌های مطهر با پروژه تقاطع غیرهمسطح قائم-رحمت-احمدی
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • برخورد دستگاه قضا با ترک فعل انجام شده در حادثه امامزاده ابراهیم
  • ‌قصور برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت ‌محرز شد
  • پیام قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام
  • حجاج دیگر کشورها در مراسم حج محبت زائران ایرانی را احساس کنند