Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشریات دانشجویی به عنوان نماینده نگاه و اندیشه دانشجویان حرف‌های شنیده نشده زیادی دارند. گوشه و کنار نشریات به انتشار بخش‌های خواندنی هر نشریه می‌پردازد. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشریات دانشجویی به عنوان نماینده نگاه و اندیشه دانشجویان حرف‌های شنیده نشده زیادی دارند. گوشه و کنار نشریات به انتشار بخش‌های خواندنی هر نشریه می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بخش مقاله انتخابی از آخرین شماره نشریه دانشجویی «هم‌شاگردی» است.    

قبل از پرداختن به مبحث سلبریتی و نقش آن در جامعه بهتر است سینمای ایده آل دینی و انقلابی و متعهد را بررسی کنیم. سینمای متعهد جایگاه والای انسان و تعهد او به سایر انسان‌ها است عده‌ای می‌گویند در هنر متعهد کلمه اول با کلمه دوم در تناقض است و هنر یعنی آنچه مبتنی بر تخیل آزاد انسان است و متعهد یعنی زنجیر شده. این دو چگونه با هم می‌سازد؟ این نوعی تصور نادرست است.

بحث مسئولیت و تعهد هنرمند جایگاه ویژه‌ای دارد. یک هنرمند قبل از هنرمند بودن یک انسان است و انسان نمی‌تواند مسئول نباشد و اولین مسئولیت انسان در مقابل انسان‌هاست. علاوه بر اینکه مسئولیت انسان به انسان به عنوان زمینه اصلی در بحث سینمای متعهد مطرح است تعهد به فرم و مضمون نیز اهمیت دارد.

سینمای دینی یعنی نشر حقایق و معارف دینی و ماندگار سازی آن‌ها در ذهن مخاطبان حتی به صورتی که هیچ اسمی از دین و آیه‌ای از قرآن هم در آن آورده نشده باشد مشکلی ندارد، بلکه مهم مفهوم و نتیجه‌گیری کلی آن است. سینمای انقلابی حرکت بزرگ و افتخارآمیز ملت ایران در جریان انقلاب و دستاورد‌های مهم آن را شامل می‌شود و برگرفته از یک نگاه زیبا شناختی در زمینه هنر است. حال بیاندیشیم که آیا ما به سینما و هنر ایده آل رسیده ایم که انتظار داریم سلبریتی‌های مان حماسه آفرینی کنند؟

البته ناگفته نماند، هستند هنرمندانی که در حیطه شناخت کامل خود در عرصه‌ی هنر قدم نهاده به نقش آفرینی‌های گسترده‌ای برای ایران و انقلاب پرداخته‌اند. بعضی از سلبریتی‌های ما مفهوم درست هنر را درک نکرده‌اند و تحت تأثیر فرهنگ غرب گرفتار آسیب‌هایی شده‌اند که در سینمای غرب، غربیان با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

سلبریتی‌ها در جامعه ما طبق فرهنگ سازی اشتباه برای یک عده الگو تعریف می‌شوند از این رو باید هویت و اصالت اصیل خود و فرهنگ ایرانی اسلامی را حفظ کنند تا موجب گمراهی عده‌ای و تحریک افکار عمومی نشوند.

درجوامع غربی سرعت مشهورشدن افراد در عرصه سینما و هنر چندان بالا نیست در حالی که در ایران به ناگاه شاهد حضور افرادی ناشناخته در فضای مجازی و بزرگ کردن آن‌ها هستیم و همانطور که می‌بینیم حضور افرادی در زمره سلبریتی به سرعت اتفاق افتاده و به سرعت هم این جو برای آن افراد خاموش می‌شود. البته از نقش اصلی رسانه‌ها در تقویت و محبوبیت و مشهور شدن افراد نمی‌توان چشم پوشی کرده و بعضاً نیز شاهد دخالت‌های بی‌جای بعضی از سلبریتی‌ها در عرصه‌های خارج از حیطه کاری و تخصص خودهستیم که اثرات مخرب دارد و معضلی در فضای کشور می‌شود. اگر آن‌ها از محبوبیت خود برای تاثیرگذاری در سایر حوزه‌ها استفاده نکنند بسیاری از کج کار کردسلبریتی‌ها از بین خواهد رفت.

محدثه اسلامی

دانشجوی دانشگاه الزهرا (س)

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نشریه هم شاگردی سلبریتی ها نشریات دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۳۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به افراد مشهور و خانواده‌شان در زمان اجرای طرح حجاب | فیلم

کارشناس شبکه اقق درباره اجرای قانون عفاف و حجاب گفت: خانواده تان تخلف کنند از تخفیفات مجازات نمی توانید استفاده کنید!/چندثانیه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هشدار به افراد مشهور و خانواده‌شان در زمان اجرای طرح حجاب | فیلم
  • خوش خدمتی عجیب نشریات زنجیره‌ای به دلالان و فراریان مالیاتی دانه درشت
  • میدان شهرت در ایران
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • (ویدئو) لحظه ترور سلبریتی مشهور عراقی
  • تهیه کننده مشهور متهم به تجاوز تبرئه شد
  • سلبریتی تراز یعنی پهلوان رزاز
  • متعهد به برق رسانی یکسان در افغانستان هستیم