Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  حجت الاسلام رضا احمدی نیک امام جمعه بخش آسمینون نودژ در شهرستان منوجان گفت: نماز جمعه توانسته به عنوان یک رسانه و شبکه عظیم فرهنگی قدرتمند در این چهل سال عمل کند و به این معنی که با بررسی و طرح مباحث اصلی در جامعه، دامنه آگاهی‌های مردم مسلمان را در مورد آنچه که وجود دارد و آنچه که ممکن است در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به وقوع بپیوندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از انقلاب، خودباوری و خوداتکایی به گونه‌ای آشکار بین آحاد جامعه ایجاد شد؛ مقوله‌ای که بی شک مهمترین دستاورد اجتماعی ایران در سطح داخلی به شمار می‌رود؛ اوج این خودباوری و شکوفایی را در صفوف نماز جمعه نیز می‌توان دید.

حجت الاسلام احمدی نیک بیان کرد: در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نماز جمعه کانون اصلی تجمع نیرو‌های انقلاب واعلام همبستگی مردم با سیاست‌های کلی نظام بوده است.

امام جمعه نودژ گفت: ظرفیت نماز جمعه به خوبی توانسته است تجمل گرایی اشراف را زیر ذره بین تحلیل خود برده و آن را برای مردم بازگو کند و نماز جمعه به مثابه قدرت نرم توانسته جایگاه یک رسانه مردمی را نیز داشته باشد.

حجت الاسلام احمدی نیک با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با ائمه جمعه اظهار کرد: ایشان در توصیه‌های خویش خطاب به ائمه جمعه‌ی سراسر کشور به «سلوک عملی ائمه‌ی جمعه و نحوه‌ی ارتباط آنان با مردم» پرداختند و فرمودند مردمی بودن یکی از ویژگی های خاص سلوک امام جمعه است.

وی یکی از رموز موفقیت نماز جمعه و امام جمعه منش و سیره عملی امام جمعه دانست که چگونه با مردم ارتباط می‌گیرد و افزود: برای موفقیت در این حوزه به صورت عملی، امام جمعه وظایفی دارد از جمله انس با مردم ، پیگیری مشکلات مردم با روی گشاده و باز، انتقال مشکلات مردم  به کسانی که می‌توانند مشکل آن‌ها را حل کنند، درک درد مردم و اهمیت دادن به رنج آنها.

خطیب جمعه نودژ عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هیاتی عالی رتبه از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) که تقریبا بعد از هشت سال این اتفاق مهم بعد از رویداد‌های مهمی همچون جنگ سوریه و یمن و ... رخ داده است و البته که این یکی از هنر‌های انقلاب اسلامی و رهبری حکیمانه و هوشمندانه نظام است که باردیگر حلقه مقاومت را تکمیل کرده اندو همین موضوع باعث عصبانیت استکبار شده است.

وی گفت: مقام معظم رهبری با تمجید از ایستادگی و مقاومت شگفت آور مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت از جمله حماس فرمودند پیروزی، بدون مقاومت و مبارزه به دست نمی‌آید و ما براساس وعده تخلف ناپذیر الهی معتقدیم که موضوع فلسطین قطعا به نفع مردم فلسطین و دنیای اسلام، تمام خواهد شد.

حجت الاسلام احمدی نیک در خصوص شیطنت و خباثت انگلیس اظهار کرد: آن چه امروز بر همگان محرز است این است که در خباثت و دشمنی با ایران اسلامی آمریکا از انگلیس بدتر و انگلیس از آمریکا بدتر است، اما امروز فرزندان رشید و غیور ایران اسلامی ضرب شصتی به استکبار جهانی و در راس آن آمریکا و انگلیس نشان داده اند که طی دویست سال اخیر بی سابقه است.

امام جمعه نودژ اضافه کرد: انگلیسی که روزگاری برای ما شاه می‌آورد و شاه می‌برد امروز در برابر عظمت ایران اسلامی هیمنه و ابهت پوشالی اش شکسته شده است. امروز ایران اسلامی دست برتر در منطقه و خلیج فارس را دارد و در اوج عزت واقتدار ایستاده است.

انتهای پیام /ی

ایستادگی ایران در برابر دشمنان 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۳۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا در کانال تلگرامی خود نوشت:

حضرات بزرگان محترم روحانیت

سلام علیکم

تصور می‌شد، عملیات "وعده صادق" علیه رژیم‌صهیونیستی و نیز آغاز مجدد فعالیت گشت‌ارشاد( با نام جدید طرح نور) بتواند اتفاق پیش‌آمده در یکی دوماه اخیر در باره جناب آقای کاظم‌صدیقی را به محاق ببرد و به فراموش بسپارد.

گواهی می‌دهم هر روز با افراد متعددی در خیابانها، فروشگاهها ، وسایل نقلیه بخصوص مترو مواجه می‌شوم که درباره دو سه موضوع اظهارنظر یا پرسش می‌کنند. این بدان معناست که قضیه از نگاه افکارعمومی نه تنها تمام نشده، بلکه چون شفافیت کامل در آن صورت نگرفته، فضایی از بدبینی را حفظ کرده است.

به عنوان یک علاقمند به روحانیت و معتقد به حفظ شان و جایگاه آن و مهمتر بازگشت مرجعیت این طبقه برای مردم، انتظار دارم موضوع آقای صدیقی استخوان لای زخم نماند. اگر رفتار او صحیح،قابل دفاع و بدون خدشه است، صراحتا اعلام و ابهامات جامعه برطرف شود. در غیراین صورت، توقع جامعه مبنی بر برخورد بدون تبعیض با ایشان عملی گردد.

توجه به عبارت مشهور "حسنات الابرار، سیئات المقربین" اقتضا دارد که مواجهه با اشتباهات کوچک عناصری که تابلو نظام به شمار می روند، سخت باشد تا امید و اطمینان مردم افزایش یابد.

متاسفانه حضور آقای صدیقی در نمازجمعه و توجیهات طلبکارانه‌ای که در برابر شائبه ها بیان داشت، سوءتفاهم‌های موجود را افزایش داد و بیم آن می رود این دمل چرکین سربسته بماند و بعدها خدای ناکرده عواقبش دامنگیر همه روحانیت( که قطعا بسیاری از آنها از آن دفاع نمی‌کنند) شود. د

آنچه نوشته شد صرفا گزارشی از حرفهای شفاف مردم کوچه و بازار است. چشم بستن برواقعیت، واقعیت را از بین نمی برد بلکه دیر یا زود، روی تلخ خود را نشان می دهد.

والامر الیکم

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900553

دیگر خبرها

  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند