Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه سمنان که با حضور مردم و مسؤولان در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به توقیف نفت‌کش انگلیسی هنگام عبور از تنگه هرمز به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی اظهار کرد: انگلیس، کشتی ایران را بدون دلیل و سند و با هدف خوش‌رقصی برای آمریکا توقیف کرد؛ اما توقیف نفت‌کش انگلیسی توسط ایران با سند و مدرک و به علت رعایت نکردن قوانین بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی به فرموده رهبری در این‌باره در دیدار با ائمه جمعه اشاره و اظهار کرد: رهبری فرمودند دزدی دریایی انگلیس بی‌پاسخ نمی‌ماند و نماند و پاسخ زودهنگام داده شد.

امام جمعه سمنان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت پنجم مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه در دانشگاه تهران، این روز را تبریک گفت و سنگر نماز جمعه را میعادگاه ایمان و اعتقاد و نماد عزت، وحدت میان مردم و مسؤولان توصیف کرد.

شاهچراغی، نماز جمعه را سرمایه مهم و از ارکان جمهوری اسلامی دانست که اکنون به تکامل رسیده و در 40 سال گذشته نیز این نهاد در همه عرصه‌ها حضور پررنگ داشته است.

وی بیان کرد: این نهاد برابر فتنه‌های داخلی و خارجی و حوادث غیرمترقبه و غیرمنتظره مثل سیل و زلزله حضور کامل داشته است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه نماز جمعه دشمن دارد و باید برابر دشمنان حراست شود، ادامه داد: گاهی برخی در داخل به طولانی شدن و خطبه‌ها معترض هستند و به نطق‌ها انتقاد می‌کنند.

شاهچراغی ادامه داد: نماز جمعه میدان جنگ نیست؛ بلکه پایگاه عبادت و خدا و تعلیم و تعلم بوده و متعلق به امام جمعه هم نیست؛ بلکه متعلق به مردم است.

وی همچنین به وظایف ائمه جمعه اشاره کرد و افزود: امامان جمعه باید مردمی باشند، سر سفره ثروتمندان و قدرتمندان ننشینند و دعوت آنان را اجابت نکنند و خطبه‌های کوتاه داشته باشند.

شاهچراغی اجابت به حضور در نماز جمعه، حرکت عاشقانه به‌سوی این صفوف، رفع موانع حضور در نماز جمعه و استماع خطبه‌های نماز جمعه را از وظایف نمازگزاران برشمرد و بر آن تأکید کرد.

خطیب نماز جمعه سمنان به اهمیت مسأله فلسطین اشاره و تصریح کرد: مسأله فلسطین از مسائل مهم جهان اسلام است و دشمنان با تمام قوا در تکاپو هستند تا فلسطین به فراموشی سپرده شود؛ اما این امر محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم فلسطین 70 سال با رژیم کودک‌کش صهیونیستی با سنگ مبارزه کردند، ادامه داد: امروز این رویارویی به موشک نقطه‌زن تبدیل شده و این اقتدار ثمره مقاومت است.

شاهچراغی افزود: امروز ملت فلسطین پشتیبانی چون جمهوری اسلامی و حزب‌الله دارد و باید به جایی برسد که سخن امام راحل مبنی بر ادای نماز در قدس شریف محقق شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به امتیازات استان سمنان اشاره و اظهار کرد: نقش‌آفرینی رزمندگان اسلام در عملیات مرصاد که جوانان سمنان در آن حضور داشتند، همواره جزو امتیازات و افتخارات ماندگار استان سمنان بوده است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه آمریکا و منافقین جمع شدند تا کار نیمه‌تمام صدام را تمام کنند، خاطرنشان کرد: دشمنان توسط تیپ قائم (عج) سمنان ضربه محکمی خوردند و رزمندگان ما نقش خوبی در عملیات مرصاد داشتند و این نقش در تاریخ ماندگار است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۳۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟

دریافت 8 MB

به گزارش همشهری آنلاین، در ادامه ویدئویی از گفتگوی تلویزیونی صادق آهنگران با کامران نجف‌زاده را مشاهده می‌کنید.

کد خبر 849307 برچسب‌ها امام خمینی خبر ویژه صادق آهنگران

دیگر خبرها

  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • حکم نماز و استفاده از غذا در خانه کسی که خمس نمی‌دهد
  • آیا وضو یا تیمم با وجود آرایش و لاک ناخن صحیح است؟
  • اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در فارس
  • دفاع از کشور مستلزم حضور همه جانبه در میدان است
  • چهره واقعی آمریکای بزک کرده برای دنیا مشخص شد
  • اولین نماز جمعه در «فرومد» اقامه شد
  • دعوت امام جمعه موقت ورامین از مردم برای حضور پرشور در انتخابات
  • خطبه‌های نماز جمعه تهران آغاز شد
  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان