Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سیما سادات لاری معاون فرهنگی، دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نیشابور گفت: نسل جوان و دانشجویان ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند امید هستند و به این منظور باید الگو‌های فرهنگی، اخلاقی و ادبی پررنگ شوند.

او ادامه داد: نیشابور دارای اسطوره‌های اخلاقی و هنری مهم است و در این زمینه می‌تواند نقش تاثیرگذار ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی، دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: درگیری‌های سیاسی و جناحی باعث شده است از این ظرفیت‌های بالقوه غفلت کنیم و الگو سازی مناسبی نداشته باشیم.
لاری افزود: نیشابور دارای دانشکده پزشکی با وسعت قابل توجه می‌باشد که در آن هدف گذاری‌هایی با اولویت مسائل و مشکلات ملی در بخش ناباروری و سالمندی انجام شده که بسیار حائز اهمیت است.
او تصریح کرد: آغاز طرح مطالعاتی و تحقیقاتی کوهورت در نیشابور نمونه‌ای از شاخصه‌های پیشرفت است که نیازمند شجاعت و برنامه ریزی منسجم می‌باشد.
معاون فرهنگی، دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی در حوزه سلامت به پیشرفت‌های چشمگیر در بخش آموزش، بهداشت و درمان رسیده ایم.
لاری افزود: شرایط فعلی از شرایط جنگ حساس‌تر است، ولی با مشارکت و همدلی می‌توان مشکلات را حل کرد و برگزاری اردو‌های جهادی باعث تقویت روحیه همدلی بین دانشجویان می‌شود و به مردم این پیام را می‌دهد که مسئولان به فکر آنان هستند.   بودجه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ها نیازمند بازنگری است

 

حمید گرمابی نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بودجه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها کافی نیست و نیازمند توجه و بازنگری است.
او تصریح کرد: دانشجویان علاوه بر یادگیری تخصص‌های لازم در رشته‌های خود باید در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مشارکت داشته باشند تا با آگاهی به این مسائل در سطح کلان بتوانند در حوزه‌های مدیریتی تاثیر گذار باشند.   نیشابور میزبان گروه‌ های پزشکی_جهادی  است

 

محسن عظیمی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور نیز گفت: نیشابور از ابتدای امسال میزبان تیم پزشکی مرهم و هم اکنون گروه پزشکی جهادی صراط الحمید است.

او ادامه داد: بیش از ۱۲۰ عمل جراحی در بیمارستان حکیم نیشابور توسط اعضای تیم مرهم برای درمان کودکان مبتلا به شکاف کام و لب، درد‌های اسکلتی، عضلانی و مفاصل و بیماری‌های فوق تخصصی شبکیه و قرنیه چشم به صورت رایگان انجام شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: هم اکنون کانون جهادی صراط الحمید متشکل از ۷۰ دندانپزشک به منظور  ارائه خدمات رایگان به مردم منطقه کم برخوردار در نیشابور کار خود را آغاز کرده است.
عظیمی نژاد افزود: اعضای این کانون از ۳۰ تیر ماه در بخش میان جلگه نیشابور به صورت تیم‌های ثابت و سیار به مردم شهر عشق آباد، روستا‌های فدیشه، قاسم آباد و سالاری خدمات رایگان و تخصصی دندانپزشکی مانند کامپوزیت، درمان ریشه، جرم گیری، جراحی و آموزش بهداشت ارائه می‌دهند.
انتهای پیام//ف.س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۳۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پراید چپ کرد (+ عکس)

به گزارش صدای ایران،از ایرنا،سید حمید حسینی روز شنبه افزود: این حادثه حوالی ساعت هشت و ۳۰ دقیقه امروز رخ داد که برای امدادرسانی به مصدومان آمبولانس پایگاه اورژانس راسخی نیشابور و آمبولانس پایگاه اورژانس زعفرانیه سبزوار به صحنه حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: پس از حضور کارشناسان فوریت‌های پزشکی در صحنه حادثه و در تریاژ اولیه، تعداد مصدومان این حادثه پنج نفر ارزیابی شد که اقدامات پیش بیمارستانی برای تمامی مصدومان این حادثه انجام شد.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور بیان کرد: ۲ مصدوم این حادثه در محل به صورت سرپایی درمان و سه مصدوم دیگر توسط آمبولانس پایگاه راسخی از اورژانس نیشابور و آمبولانس پایگاه زعفرانیه از اورژانس سبزوار به مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شهید بهشتی سبزوار منتقل شدند.

مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ۳۳ پایگاه عملیاتی شامل ۱۱ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار پایگاه موتورلانس چهار شهرستان «نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه» را زیر پوشش دارد و به صورت شبانه‌روزی و رایگان به این جمعیت خدمات ارائه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • پراید چپ کرد (+ عکس)
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد