Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@00:54:03 GMT

نماز جمعه به عنوان کنگره هفتگی اسلام و مؤمنان است

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۴۴۰۶۲

نماز جمعه به عنوان کنگره هفتگی اسلام و مؤمنان است

امام جمعه شهرکرد نماز جمعه را به عنوان کنگره هفتگی اسلام و مؤمنان عنوان کرد و گفت: آثار نماز جمعه در چهل سال انقلاب دیده شده و دشمنان از این تریبون شکست های سنگینی را تجربه کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام امروز(جمعه 4 مرداد) در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد که با حضور عموم مردم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، با اشاره به توقیف کشتی انگلیسی در بندر هرمزگان، گفت: این حرکت اقتدار نیروهای جمهوری اسلامی را به همه جهانیان و دشمنان نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه دشمنان در برابر این اقدام نیروهای مسلح ایران بهت زده شدند، افزود: پیام چنین اقداماتی به دشمنان این است که اگر دست از پا خطا کنند جمهوری اسلامی با تمام توان مقابله می کند.

 

خطیب جمعه شهرکرد با اشاره به عملیات مرصاد در مرداد سال 67، اظهار کرد: در این عملیات مردم و نیروهای بسیجی متحد شدند و با خنثی سازی عملیات دشمنان شکست سختی را نیروهای بعثی تحمیل کردند.

 

حجت الاسلام نکونام با بیان اینکه دشمنان در این چهل سال عمر انقلاب بارها با توطئه های گوناگون کشور را دچار مشکل کرده اند اما ملت ایران سربلند بودند، تصریح کرد: در سال های ابتدایی انقلاب نیز بسیاری از کشور از عراق حمایت کردند و آن ها جرئت حمله را پیدا کردند اما نهایتا رسوایی و خاری برای آن ها ماند.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند بصیرت در دشمن شناسی هستیم، خاطرنشان کرد: بصیرت در ابعاد گوناگون دوست و دشمن را از هم جدا می کند و راهبرد درستی را در اختیارمان قرار می دهد.

 

امام جمعه شهرکرد به پنج مردادماه سالروز نخستین برگزاری نماز جمعه در کشور اشاره کرد و ادامه داد: نماز جمعه به عنوان کنگره هفتگی اسلام و مؤمنان است که باید در اولویت برنامه های مؤمنان باشد.

 

حجت الاسلام نکونام آگاهی بخشی، هدایت مردم به تقوا و اعمال الهی و بیان ضروریات جامعه را از وظایف امام جمعه برشمرد و اضافه کرد: امام جمعه باید دید مردم را نسبت به طراحی های دشمنان باز کند و به مؤمنان بصیرت ببخشد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری نماز جمعه را خاری در چشم دشمنان خواند و اظهار کرد: آثار نماز جمعه در چهل سال انقلاب دیده شده و دشمنان از این تریبون شکست های سنگینی را تجربه کرده است.

 

پایان پیام/512

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد اوقات فراغت آیت الله اعرافی اردبیل اینفوگرافی روزنامه قم کلاس های اوقات فراغت خراسان رضوی خطبه نماز جمعه چهارمحال و بختیاری نماز جماعت نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۴۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حبیب الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه و محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه طی پیام تسلیتی ماموستا فخری امام جمعه سابق جوانرود را از علمای پیشتاز در تبیین حقایق انقلاب دانستند.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

إنّا لله و إنّا الیه راجعون

خبر رحلت امام‌جمعه سابق شهر جوانرود، عالم وارسته و فاضل ارجمند مرحوم مغفور حاج ماموستا ملأ احمد فخری (رحمةالله‌علیه) موجب تاثّر و تألم این‌جانبان گردید.

آن مرحوم از جمله عالمان فرهیخته، انقلابی، اخلاق‌مدار و بصیر بود که با روحیه مردمداری و تواضع، نقش بزرگی در وحدت و همدلی مردم منطقه و مقابله با توطئه‌های بدخواهان و ضدانقلاب ایفا نمود.

ایشان ۴۴ سال در سنگر امامت جمعه جوانرود به اسلام، مردم و انقلاب اسلامی خدمت کرد و همواره در تبیین حقایق و معارف اسلام و انقلاب اسلامی از علمای پیشتاز بود.

این‌جانبان درگذشت این شخصیت ارزشمند را به رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، مردم مؤمن و انقلابی استان کرمانشاه و شهرستان جوانرود بخصوص شاگردان و خانواده محترم ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند حکیم علو درجات برای آن عالم بصیر و صبر و اجر برای عموم بازماندگان مسألت می‌نمائیم.

کد خبر 6088605

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • رئیس شورای اسلامی شهرکرد، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه
  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور