Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-07@06:13:38 GMT

استانداری باانگیزه وکاری برای گیلان انتخاب شود

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۴۴۴۸۲

استانداری باانگیزه وکاری برای گیلان انتخاب شود

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت‌الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رشت با بیان اینکه نمازجمعه قرارگاه ایمان و پایگاه مردم انقلابی و دردمند است، اظهار کرد: نمازجمعه پایگاه خوبان است اما بدین معنا نیست که اگر بعضی‌ها برای حضور در نماز جمعه تعلل دارند افراد خوبی نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه نمازجمعه محل اطلاع رسانی حوادث داخلی و خارجی است، تصریح کرد: نمازجمعه نقشی بی‌بدیل در تحریک عواطف و تهییج مردم به سمت ارزش‌های انقلاب دارد و این نقش بی‌بدیل را دشمن نیز درک کرده ضمن اینکه نمازجمعه پایگاه وحدت مردم ایران و کشورهای اسلامی است.

امام‌جمعه رشت با اشاره به اینکه ششم مرداد ماه سالروز گسترش زمین است، بیان کرد: طبق روایات زمانی که زمین را آب فرا گرفت، کعبه نخستین خشکی بود که از آب بیرون آمد و روزه گرفتن در روز دحوالارض و بهره بردن از ثواب بسیار در این روز تأکید شده است.

فلاحتی به روز ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ششم مرداد ماه اشاره کرد و افزود: با تبریک این روز به دست اندرکاران امر فنی‌وحرفه ای، امیدوارم کارآفرینان خروجی مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای باشند.

وی با اشاره به حادثه خونین مکه در نهم مردادماه سال ۱۳۶۶ بیان کرد: امام(ره) فرمودند که در وقت مناسب انتقام این روز را از آمریکا و آل سعود می‌گیریم و اکنون عربستان در یمن در حال خفه شدن است.

امام‌جمعه رشت به نشست مقام معظم رهبری با نیروهای مقاومت و حماس اشاره کرد و گفت: پیروزی بدون مقاومت به دست نمی‌آید و موضوع فلسطین به نفع مردم این سرزمین و دنیای اسلام تمام می‌شود.

فلاحتی با بیان اینکه افول موریانه‌ای رژیم صهیونیستی را از درون شاهد هستیم، تصریح کرد: به دلیل فقدان رهبران توانمند، وجود رهبران خودفروخته و حمایت نکردن رهبران کشورهای اسلامی، ملت فلسطین هنوز به اهداف خود نرسیده است.

وی با بیان اینکه نباید وضعیت استانداری گیلان هم‌چون شهرداری بلاتکلیف بماند، افزود: البته اینگونه نخواهد شد و به طور قطع صدای ما به وزیر محترم کشور خواهد رسید.

امام‌جمعه رشت با تقاضا از وزیر کشور مبنی بر انتخاب سریعتر استاندار برای گیلان گفت: باید استاندار مؤمن، انقلابی، دارای اراده برای کار، فارغ از زدوبندها و نگاه‌های سیاسی و در مسیر انقلاب و ارزش‌ها در استان گیلان معرفی شود.

فلاحتی با اشاره به برگزاری جلسات  شورای فرهنگ عمومی گیلان بیان کرد: موضوع حجاب، هنجارها، هنجارشکنان و طرح‌های سالم‌سازی دریا به خوبی بررسی می‌شود و تمام مسؤولان استان پای کار هستند.

وی با قدردانی از قوای مسلح به ویژه نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و نیروی دریایی مستقر در گیلان، افزود: طرح ناظر یک نیروی انتظامی به خوبی پاسخگوی کشف حجاب در خودروها بوده است.

امام‌جمعه رشت کشف حجاب در خودرو را گناه، خلاف شرع، خلاف قانون و خلاف عقاید مردم مسلمان دانست و گفت: آینده گیلان را خوب می‌بینیم زیرا گیلانی‌ها مردمی عاقل، فهمیده و منطقی هستند و اگر بدانند طبق قانون و موازین اسلامی باید حجاب را در خودرو، معابر عمومی و سواحل رعایت کنند این امر را انجام می‌دهند.

فلاحتی با اشاره به واگذاری طرح‌های سالم‌سازی دریا، تصریح کرد: مسؤولان دقت لازم در واگذاری طرح‌های سالم‌سازی را داشته باشند تا در آینده مشکلی ایجاد نشود و برخی افراد مدعی این مناطق نشوند، واگذاری ساحل دریا برای اجرای طرح‌های سالم‌سازی دریا و اشتغال‌زایی مشکلی ندارد اما طوری نشود که بعدها عده‌ای ادعای مالکیت کنند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۴۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در مناطق مختلف، به محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف، آسیب جدی وارد شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، محمد علی آخوندی امروز _شنبه، پانزدهم اردیبهشت _ در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان خوسف اظهار کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه، بارندگی‌های شدید و پراکنده را در کل استان به ویژه در شهرستان‌های خوسف و نهبندان داشتیم.

وی با بیان اینکه به تمام زیرساخت‌های جاده‌ای و راه‌های عشایری و روستایی در شهرستان خوسف خسارت وارد شده است، افزود: آبگرفتگی منازل روستایی خوسف و نهبندان و تخریب تمامی قنواتی که در حاشیه رودخانه‌ها بوده‌اند، از پیامدهای سیل دیروز است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: ابنیه جاده‌ها به طور کامل تخریب شده‌اند.

وی از تخریب و خسارت به مزارع سرچاه عماری و محور قلعه زری در شهرستان خوسف خبر داد و گفت: در شهرستان خوسف شاهد قطعی شبکه آب و برق و حتی گاز در روستاهای اکبرآباد، محمدآباد و… بودیم.

آخوندی از برق گرفتگی دختر بچه ۱۰ ساله به دنبال افتادگی تیر برق گفت و افزود: جان این دختربچه نجات یافت.

وی ادامه داد: بندهای خاکی و اراضی کشاورزی در حاشیه رودخانه‌ها خسارت جدی دیدند، چرا که بیشتر روستاهای خوسف در حاشیه رودخانه واقع شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: در شهرستان نهبندان آب به داخل شهر هم نفوذ کرده و مشکلاتی در داخل شهر ایجاد شد.

وی با بیان اینکه یک گروه نوجوان هشت نفره در سیلاب گیر افتاده بودند که با همکاری نیروهای امدادی نجات یافتند، گفت: منازل قدیمی و آغل‌های دام گنبدی خسارت دیده‌اند که بعد از اتمام بارش‌ها، میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود.

آخوندی افزود: راه دسترسی بعضی روستاهای خوسف از جمله مزار شاه سلیمان علی (ع) و روستای کشوک مسدود شده است.

وی با بیان اینکه خسارت‌های سیل در خوسف همانند سیل زیرکوه است، ادامه داد: در شهرستان خوسف، مشابه زیرکوه شرایط خاصی به دنبال سیلاب داشتیم به نحوی که در محورهای مواصلاتی حتی ماشین سنگین هم نمی‌تواند تردد کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: محور قلعه زری و روستاهای بخش ماژان کلاً تخریب شده اند.

وی گفت: در نهبندان محور شاهکوه به میغان و در طبس هم محور راور مسدود هستند و بقیه راه‌ها بازگشایی شده‌اند، اما نا ایمن هستند.

آخوندی گفت: بیشترین خسارت سیل به راه‌ها، ابنیه جاده‌ها، باغات، مزارع و قنوات وارد شده است.

وی افزود: امروز در قسمت‌های غربی و شمال استان از جمله شهرستان‌های طبس، سرایان، فردوس و بشرویه بارندگی شدید خواهیم داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از تشکیل جلسه اضطراری مدیریت بحران در خوسف خبر داد و افزود: آماده‌باش همه دستگاه‌ها و بسیج امکانات را داریم و ۴۸ اکیپ هلال احمر هم در سطح استان فعال هستند.

آخوندی در پایان از همکاری مردمی، تراکتورداران و نیروهای معدنی و معادن برای بازگشایی مسیرها گفت و تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم تا با نیروهای امدادی همکاری لازم را داشته باشند و به هشدارهای هواشناسی توجه کنند.

کد خبر 750431

دیگر خبرها

  • نیروگاه تجمیعی خورشیدی در استان یزد احداث می‌شود
  • بررسی از پروژه تأمین‌کننده آب آشامیدنی منطقه جنوب استان در سمیرم
  • افتتاح دو شهرداری جدید شهر ممبی و شهر سرآسیاب یوسفی
  • جلسه هماهنگی مسابقات تور بین المللی دوچرخه سواری خزر
  • انتخابات مرحله دوم چه بسا مهم‌تر از مرحله اول است
  • نشست هم اندیشی مدیرکل اتباع استانداری البرز با اساتید دانشگاه های استان
  • تشریح جزئیات بررسی پرونده‌های امور اراضی استان تهران/ تعیین تکلیف ۴۵ پرونده
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان فارس
  • سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد رونمایی شد
  • آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب