Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بیانیه ای که در سایت دادستانی روسیه منتشر شده، آمده است: در نتیجه بررسی اطلاعات ارائه شده به دادستانی کل روسیه، تصمیم گرفته شد فعالیت سازمان غیردولتی «شورای آتلانتیک» در روسیه نامطلوب شناخته شود چرا که محرز شده است که فعالیت این سازمان برای نظام قانونی و امنیت فدراسیون روسیه یک تهدید است.

دادستانی کل روسیه همچنین خاطرنشان کرده است که تصمیم گرفته شده در مورد این سازمان، به وزارت دادگستری روسیه برای قرار دادن نام آن در لیست سازمان های غیردولتی نامطلوب ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   
روسیه به تازگی بنیاد غیردولتی «فری راسیا» آمریکا را که مدعی است توسط مهاجران این کشور و برای متحد کردن جامعه روسیه در خارج و حمایت از جنبش های دمکراتیک تاسیس شده را به دلیل دخالت در امور داخلی روسیه در فهرست سازمان های نامطلوب قرار داد.

پیشتر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در نشست اعضای شورای توسعه جامعه مدنی این کشور با انتقاد از عملکرد برخی سازمان‌های اجتماعی خارجی در کشورش عنوان کرده بود که آنها با اهداف مشخصی در صدد مداخله در امور داخلی روسیه هستند اما ما این اجازه را نمی‌دهیم.
رهبر روسیه بدون نام بردن از آمریکا اعلام کرد که اخیراً در گفت وگو با رئیس جمهوری یک کشور به وی این مساله را گوشزد کرده است و گفته که آنها نباید در امور داخلی روسیه دخالت کنند.
تحقیقات میدانی نشان می‌دهد که صدها سازمان غیردولتی آمریکا با پوشش اجتماعی، رسانه‌ای و انسان دوستانه اما همسو با سیاست‌های واشنگتن در روسیه فعالیت می‌کنند.
این سازمان‌ها که بیشتر از سوی دولتمردان، سرمایه گذاران، شرکت‌های بزرگ و نمایندگان کنگره و سنا حمایت می‌شوند با ایجاد شعبه‌های پنهان و آشکار و همچنین ارتباط با برخی سازمان‌های روسیه که گرایش‌های همسو و غربگرا دارند، شبکه ای از اثرگذاری‌های اجتماعی را پایه ریزی می‌کنند تا در مواقع لازم همچون انتخابات، برای شکل گیری اعتراض‌های خیابانی از آن بهره ببرند.
سال ۱۹۹۱ که فروپاشی شوروی رخ داد، راه اندازی انقلاب‌های مخملی و رنگی به یکی از محورهای کاری سازمان‌های غیر دولتی غربی در شرق تبدیل و تأثیر گذاری آنها در کشورهای مختلفی از جمله اوکراین، گرجستان، قرقیزستان و صربستان تجربه شد.
در سال‌های اخیر رادیو صدای آمریکا، رادیو «ایدل ریالی»، «قفقاز ریالی» و کانال تلویزیونی «ناستایاشی ورمیا» (رسانه‌های متعلق به رادیو آزادی) در فهرست سیاه یا سازمان‌های نامطلوب در روسیه قرار گرفته بودند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۴۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد

معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت آمریکا از اعطای روادید به نماینده روسیه جهت شرکت در چهل و ششمین نشست کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل خودداری و با این اقدام مشارکت روسیه را تضعیف کرد.   به گزارش ایسنا، «دیمیتری پولیانسکی»، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل طی نشست این کمیته بیان کرد: «مجبوریم یک بار دیگر سخنرانی خود را در کمیته اطلاعات با این واقعیت شروع کنیم که طرف آمریکایی همچنان از میزبانی مقر سازمان ملل متحد سوء استفاده می‌کند.»   خبرگزاری تاس به نقل از معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نوشت: «بار دیگر، حضور روسیه در چهل و ششمین جلسه کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل به دلیل اقدام ایالات متحده درخصوص عدم صدور روادید، تضعیف شد.»   این دیپلمات روسی افزود: «مسکو امیدوار است که وضعیت کنونی به طور کلی اصلاح شود.»   پولیانسکی در قسمت دیگری از اظهاراتش با اشاره به «اقدامات تروریستی اوکراین» بیان کرد: «قتل عمدی و وحشیانه روزنامه‌نگاران روسی – که از طریق ابزارهای تروریستی انجام شده‌اند – به نمایشی افراطی درباره عدم تحمل سایر دیدگاه‌ها بدل شده است. در همین حال، کی‌یف رسما و علنا دخالت خود در این جنایات را مطرح می‌کند.»   وی تاکید کرد: «دست‌نشانده‌های غربی از قصد چشم خود را بر روی همه این جنایات کی‌یف می‌بندند.»   دیمیتری پولیانسکی در میان خبرنگاران روسی که «ترور» شده‌اند به «داریا دوگین» اشاره کرد؛ خبرنگار، مفسر سیاسی و دختر «الکساندر دوگین» متحد رئیس‌جمهور روسیه که در جریان بمب‌گذاری در خودروی شخصی‌اش کشته شد و مقامات روسیه گفتند که این حادثه توسط عاملان اوکراینی طراحی شد.   هم‌چنین چندین رسانه آمریکایی به نقل از منابعی ناشناس گزارش دادند که واشنگتن معتقد است مقامات اوکراینی در این «ترور» دست داشتند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مبلغ شهریه مدارس غیردولتی را آموزش و پرورش تعیین نمی‌کند
  • اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • پرسپولیسی‌ها در لیست سیاه گل‌محمدی
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • ستاره پرسپولیس در لیست سیاه اوسمار
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶