Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-06@13:47:31 GMT

نکته بهداشتی: کایروپراکتیک برای کمردرد

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۴۴۸۱۷

نکته بهداشتی: کایروپراکتیک برای کمردرد

کایروپراکتیک شکلی از «پزشکی جایگزین» است که تمرکزش بر روی تشخیص و درمان اختلالات دستگاه ماهیچه‌ای- اسکلتی انسان به ویژه ستون مهره‌ها است.

کایروپراکتیک شاخه‌ای از علم پزشکی نیست و افرادی که این روش درمانی را به کار می‌بندند، مدرک پزشکی ندارند و در دانشگاه‌های معمول تحصیل نکرده‌اند. این افراد در موسسات خاص کایروپراکتیک دوره‌ خود را می‌گذرانند و مدرک خود را می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درمانگر کاریوپراکتیک از دست‌هایش برای بهبود تحرک مفصل‌های ستون فقرات استفاده می‌کند، سفتی عضلات را برطرف می‌کند و تحریک عصب‌ها در نواحی معین را تسکین می‌دهد.

گرچه درمان کایروپراکتیک در بیماران دچار کمردرد ممکن است در ابتدا ناراحت‌کننده باشد، عوارض جانبی وخیم ناشی از آن نادر هستند. معمولا بیماران پس از هر بار درمان اندکی دردناکی در ستون فقرات دارند که در طول زمان برطرف می‌شود.

اگر درمان کایروپراکتیک انجام می‌دهید، به پزشک خود در مورد آن اطلاع دهید.

کد خبر 449263 برچسب‌ها بیماری - کمر درد مجله نکته بهداشتی روز

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بیماری کمر درد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۴۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بهره‌برداری از بیمارستان رازی کوهدشت تا سال ۱۴۰۴ خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کوهدشت، بهروز رحیمی، عصر امروز در بازدید از پروژه‌های بهداشتی این شهرستان اظهار داشت: تعیین‌تکلیف پروژه‌های درمانی یکی از اتفاق‌های خوب در کوهدشت است.

او اضافه کرد: دو پروژۀ اصلی درمانی در کوهدشت شامل ستاد شبکه، درمانگاه شماره یک شهری و آزمایشگاه اصلی تا پایان سال 1403 به بهره‌برداری می‌رسد.

112 طرح بهداشتی و درمانی در لرستان افتتاح می‌شود

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: مرکز جامع سلامت کوهدشت تا یک ماه آینده تجهیز و افتتاح می‌شود.

رحیمی با اشاره به بیمارستان 250 تختخوابی رازی کوهدشت، بیان کرد: این پروژه جزو پروژه‌های اولویت‌دار برای وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی لرستان است.

او با بیان اینکه بیمارستان رازی کوهدشت 55درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اعلام کرد: این پروژه که جزو مصوبات سفر رئیس‌جمهور است به 500میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: پروژۀ بیمارستان رازی کوهدشت هم‌اکنون فعال است و تلاش می‌کنیم که این پروژه را تا پایان 1404 به اتمام برسانیم.

انتهای پیام/644/.

دیگر خبرها

  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی در لاران
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • انجام ۵۲ هزار زایمان در بیمارستان‌های فارس
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • نظام درمانی را به کجا می‌برند؟
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود