Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شماری از دانشجویان دانشگاه کابل و ننگرهار می‌گویند که فضای این اماکن آموزشی به محلی برای ترویج افراطی‌گری و جذب جوانان در گروه‌های افراطی تبدیل شده است.

این در حالی است که در ماه‌های اخیر شماری از اساتید دانشکده شرعیات دانشگاه کابل به دلیل ترویج عقاید خلافت داعش و افراطی‌گری توسط نیرو‌های امنیتی افغان بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه ننگرهار نیز اخیراً به مرکزی برای جذب نیروی برای داعش تبدیل شده است.

«حبیب الرحمن نوری» دانش‌آموخته دانشکده حقوق دانشگاه کابل به «رادیو آزادی» گفت که در دوران تحصیلش شاهد تلاش اساتید دانشگاه برای پیوستن به گروه‌های افراطی بوده است.

نوری اظهار کرد: از آغاز تحصیل تا پایان آن با همچنین مواردی روبرو بودم. شماری از اساتید هستند که تحصیلات خود را در مدارس دینی در کشور‌های خارجی از جمله پاکستان گذرانده‌اند. این‌ها نگاه کاملاً تاریکی نسبت به کشور، نظام و مردم دارند و خواستار ایجاد خلافت اسلامی در افغانستان هستند.

فعالیت جریان‌های وهابی-سلفی در افغانستان نگران‌کننده است، زیرا رشد جریان‌های فکری تندروانه می‌تواند زمینه‌ساز تقویت داعش و سایر جریان‌های تکفیری شده و بر چالش‌های امنیتی در این کشور بیفزاید.

برخی از کارشناسان معتقدند که حمایت سیاسی و مالی گسترده کشور‌های عربی به‌ویژه عربستان سعودی از جریان‌های وهابی-سلفی باعث شده تا دولت افغانستان به صورت جدی این موضوع را دنبال نکند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: داعش تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۶۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است

دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) اعلام کرده است که از ماه جنوری تا مارچ سال جاری میلادی دست‌کم ۳۶ تن در پی حملات داعش در افغانستان کشته و ۱۱۸ تن دیگر زخمی شده‌اند.

یوناما امروز با نشر گزارشی به دستور شورای امنیت سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان گفت که در این حملات بیشتر شیعیان هدف قرار گرفته‌اند.

براساس این گزارش، از ۶ تا ۱۱ جنوری، سه انفجار بمب‌دستی در شهر کابل سبب کشته و زخمی شدن دست‌کم ۷۹ غیرنظامی شده است.

یوناما افزوده است که در ۶ جنوری پنج غیرنظامی در پی انفجار ماین جاسازی‌شده در یک بس مسافری در منطقه دشت‌برچی کابل کشته و ۲۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

همچنان در ۹ جنوری انفجار ماین جاسازی‌شده در یک موتر حامل کارمندان اداره زندان‌های طالبان در منطقه «الوخیل» کابل، سه کشته و ۱۳ زخمی برجا گذشته است.

گزارش تصریح کرده که به تاریخ ۱۱ جنوری نیز در پی وقوع انفجاری در یک مارکیت تجارتی واقع در دشت‌برچی کابل که هنوز نوعیت آن مشخص نشده است، سه تن کشته و ۲۱ تن دیگر زخمی شده‌اند.

مردان، زنان و کودکان شامل قربانیان این حملات هستند.

طبق یافته‌های یوناما، حمله انتحاری در مقابل نمایندگی کابل بانک در قندهار هم ۲۵ کشته و ۵۰ زخمی برجا گذاشته است؛ این حمله در ۲۱ مارچ رخ داده بود.

مسئولیت تمام این حملات را گروه داعش بر عهده گرفته است.

این در حالیست که پس از ماه مارچ نیز کابل و هرات گواه حملات داعش بوده است.

در تازه‌ترین مورد، شام‌گاه دوشنبه، ۱۰ ثور، افراد تفنگ‌دار مربوط به داعش بر مسجد شیعیان در ولسوالی گذره هرات حمله کرده‌اند که در پی آن، شش تن به‌شمول زنان و کودکان کشته‌ شده‌اند و یک تن دیگر زخمی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد و دانشجو یک رسانه باشد 
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد یک رسانه
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد