Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@08:43:29 GMT

ازدواج با چه افرادی دردسرساز است؟

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۴۶۷۲۰

ازدواج با چه افرادی دردسرساز است؟

زهرا زین‌الدینی روانشناس و مشاور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره اینکه با چه افرادی بهتر است ازدواج نکنیم اظهار کرد: ازدواج یک تصمیم بسیار مهم و اساسی در زندگی هر فرد است که تمامی جنبه‌های زندگی او را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

زین الدینی بیان کرد: اگر افراد نتوانند انتخاب مناسبی داشته باشند ممکن است با ازدواج با یک فرد نادرست سلامت روان خود و خانواده‌‌هایشان را به خطر بیندازند و مشکلات جدی را در زندگی خود تجربه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روانشناس گفت: هر فرد بالغ و پخته‌ای زمانی که به ازدواج فکر می‌کند تمایل دارد بهترین انتخاب ممکن را داشته باشد و ریسک شکست در ازدواجش را با یک تصمیم درست به حداقل ممکن برساند و اولین سوالی که افراد می‌توانند از خودشان بپرسند این است که آیا آن‌ها می‌توانند به درستی فرد مناسب خودشان را انتخاب کنند و یا نیاز به متخصص دارند.

وی ادامه داد: یکی از انتخاب‌های نادرست می‌تواند ازدواج با یک فرد مبتلا به اعتیاد باشد، چون اعتیاد یک بیماری است و تا زمانی که فرد از این بیماری رها نشود بدون شک نمی‌تواند یک رابطه سالم برقرار کند، چون به شدت تحت تاثیر مواد مخدر هست.

زین‌الدینی اضافه کرد: افرادی که از اختلالات روانی رنج می‌برند مانند اختلال پارانوئید، اختلال شخصیت مرزی، اختلال دوقطبی، اختلال شخصیت ضد اجتماعی، اختلال شخصیت خودشیفته، اختلال شخصیت وایسته، اختلالات جنسی، اسکیزوفرنی و سایر اختلالات حاد روانی نمی‌توانند ازدواج موفقی را تجربه کنند.

این روانشناس تصریح کرد: افرادی که اهل تلاش و کار نیستند همچنین برای زندگیشان برنامه مشخصی ندارند نمی‌توانند همسر مناسبی باشند.

وی افزود: فردی که بلوغ کافی و پختگی روانی مناسبی ندارد توانایی داشتن یک رابطه غنی را نخواهد داشت، چون مسولیت‌گریز و وابسته، رشد نیافته و غیرقابل اعتماد خواهد بود.

زین‌الدینی افزود: افرادی که در کودکی آسیب‌های روحی شدیدی را تجربه کردند و نتوانستند رابطه عاطفی خوبی با والدین خود داشته باشند همچنین نیاز‌های عاطفیشان ارضا نشده است نمی‌توانند همسران خوبی باشند.

بیشتر بخوانید: چگونه پایه‌های زندگی مشترک خود را مستحکم‌تر کنیم؟

این روانشناس گفت: افرادی که به تازگی از یک رابطه عاطفی بیرون آمده‌اند و یک شکست عاطفی عمیقی را تجربه کرده‌اند و دوره بازسازی و بهبودی را بطور کامل سپری نکرده‌اند هنوز آمادگی برقراری یک رابطه عاطفی دیگر را ندارند و ممکن است اگر وارد رابطه‌ای بشوند بدلیل ترس از تنهایی و فرار از درد و رنج رابطه قبلیشان باشد.

زین‌الدینی خاطرنشان کرد: زمانی که شما در ابتدای رابطه متوجه می‌شوید که طرف مقابل شما را کنترل می‌کند یعنی بگونه‌ای رفتار می‌کند که گویا صلاح شما را بهتر از خودتان می‌داند و یا شما را مجبور به انجام کاری می‌کند که شما دوست ندارید بهتر است که نسبت به این نشانه‌ها حساس باشید و حتما از یک متخصص مشورت بگیرید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خانواده روانشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۶۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف اعزام قطار‌های تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز

شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ضمن عذرخواهی به اطلاع مسافران محترم خط ۵ می‌رساند، صبح امروز به دلیل بروز اختلال در این خط، اعزام قطار‌های تندرو متوقف شد که با تلاش بی‌وقفه همکاران فنی، این اختلال به طور موقت رفع و تلاش شد تا اعزام‌های تندرو مجدداً از سرگرفته شود؛ اما به منظور انجام بررسی‌های دقیق‌تر، حفظ ایمنی و اطمینان از عملکرد صحیح سیستم، اعزام این قطار‌ها تا اطلاع ثانوی متوقف شده است؛ بنابراین با توجه به اینکه زمان لازم برای بررسی‌های ایمنی دقیقاً مشخص نیست، بعد از ظهر امروز تمام قطار‌های خط ۵ از مبدا تهران به سمت گلشهر به صورت عادی اعزام خواهند شد.

لازم به ذکر است اختلال پیش آمده در سیستم کنترل علائم خط بر روی اعزام قطار‌های عادی نیز تأثیر گذاشته و حرکت قطار‌ها با کندی انجام می‌شود.

 باتوجه به حذف قطار‌های تندرو و کندی حرکت در این خط، از مسافران محترم تقاضا می‌شود این موارد را در برنامه ریزی بازگشت خود لحاظ کنند تا به موقع به مقاصد خود برسند. 

اطلاعات تکمیلی در خصوص از سر گیری اعزام قطار‌های تندرو و رفع مشکل در خط ۵، متعاقباً به اطلاع عموم خواهد رسید. از صبر و شکیبایی مسافران محترم در طول زمان رفع این اختلال سپاسگزاریم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • علت اختلال خط ۵ متروی تهران مشخص شد
  • رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان | این خانم روان درمانگر سریال است یا...؟ | پاشنه آشیل «افعی تهران» | ببینید
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • اطلاعات نادرست چت جی پی تی در اتریش دردسرساز شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • توقف اعزام قطار‌های تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • اختلال ترس از فراموش شدن چیست؟
  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟