Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در چهل و سومین دوره طرح ملی دانشجو معلم قرآن کریم که شامگاه گذشته چهارم مردادماه در اردوگاه ثامن‌الائمه مشهد برگزار شد، بیان کرد: این طرح مصداق آیه نفر است که خداوند می‌فرماید: «فَلَوْلَا نَفَرَ مِن کلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَائِفَةٌ لِّیتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَلِینذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَیهِمْ لَعَلَّهُمْ یحْذَرُونَ» «چرا از هر گروهی از آنان، طایفه‌ای کوچ نمی‌کند (تا طایفه‌ای در مدینه بماند)، که در دین (و معارف و احکام اسلام) آگاهی یابند و به هنگام بازگشت به سوی قوم خود، آن‌ها را بیم دهند؟! شاید(از مخالفت فرمان پروردگار) بترسند، و خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مشهد شهر قرآن و عترت است، ادامه داد: جلوه آمیخته قرآن و عترت و مصداق حدیث ثقلین در شهر مشهد مشهود، چرا که از یک طرف هم جوار مضجع شریف رضوی است و از طرف دیگر ظرفیت‎ها و مزیت‌های قرآنی در مشهد زمینه گسترده‌ای دارد.

کاظمی‌نسب عنوان کرد: در خراسان رضوی و مشهد 450 موسسه و خانه قرآنی وجود دارد که خانه‌های قرآن و برخی از موسسات زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی و موسسات زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: 5000 هزار جلسه محلی قرآن در استان داریم که بسیاری از قاریان مطرح بین‌المللی در همین جلسات رشد یافته‌اند. ما در کشور 88 قاری بین‌المللی داریم که آوازه جهان اسلام بوده و نیمی از آنان قاریان مشهدی هستند.

وی اظهار کرد: امروز جلسات محلی قرآن کریم با سبقه 70 ساله در مشهد زیر نظر اساتید بزرگی فعال هستند که این جلسات کمتر در جاهای دیگر کشور دیده می‌شود. 1300 فعال قرآنی در مشهد مشغول به کار هستند که بیمه نامه برایشان صادر شده و اکثر این افراد را بانوان تشکیل می‌دهند.

کاظمی‌نسب گفت: در آزمون سراسری قرآن و عترت که اسفندماه سال 97 در مشهد و همزمان با سراسر کشور برگزار شد، بیشترین شرکت‌کنندگان به تعداد 21 هزار نفر از خراسان رضوی بودند، اما با وجود این حجم از فعالیت‌های قرآنی باید از حوزه قرائت عبور کنیم و به مرحله فهم و تدبر برسیم.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: در جامعه به قرائت زیاد پرداخته شده و در این حوزه از فعالیت‌های قرآنی شاهد رشد بوده‌ایم، لذا همه دستگاه‌ها به‌ویژه رادیو و صدا و سیما باید به معرفی چهره‌های قرآنی اهتمام ورزند.

وی اظهار کرد: این یک نقص بزرگ است که جوانان ما علاوه بر شناسنامه بازیگران و ورزشکاران ایرانی، شناخت کافی از بازیگران و ورزشکاران خارجی دارند اما از قاریان، حافظان و الگوهای جامعه قرآنی شناختی ندارند.


انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فعالیت های قرآنی دانشجو معلم قران کریم قرائت قرآن تدبر فهم جهاددانشگاهی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۶۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ رقابت ها با حضور پرشور دانش آموزان البرزی برگزار شد و نفرات برتر به مرحله کشوری صعود می کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری روزهای تدبر قرآنی در ملایر
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • علم و فناوری به عنوان مولفه‌های مهم قدرت محسوب می‌شوند+فیلم
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند