Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا -
آشنایی با ورزش نت بال
نتبال یک بازی غیرحرفه ای است که توسط زنها بازی میشود . این بازی مثل بازی بسکتبال است و قبل از این هم بازی بسکتبال نام داشت.
در هر تیم هفت بازیکن شرکت دارند و بازی در داخل سالن یا بیرون در هوای ازاد هم انجام میشود .
در زمین بازی هر بازیکن باید فقط در جای خود بایستد و چنانچه از آن جا تکان بخورد، خطا محسوب می شود و توپ را در اختیار تیم دیگر قرار می‌دهند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بازیکنی که توپ در اختیارش است، میتواند قبل از پرتاب کردن توپ به یارش تنها یک قدم از جای خود بردارد.
تاریخچه ورزش نت بال
نت بال ورزشی برگرفته از بازی بسکتبال است. بازی بسکتبال در سال 1891 به وسیله شخصی با نام جیمز نایسمیت اختراع گردید که نخستین ورزش را برای شاگردانش در مدرسه کریستین ورکر( که بعدها YMCA) به وجود آورد. معملمان زن کنجکاو به این رشته ورزشی شدند و آغاز به ایجاد گونه ای از این ورزش برای دختران کردند. به دلیل ویژگی های فیزیکی خاص زنان، آنان نمی توانند بطور موثری حرکات موجود در بازی بسکتبال مانند دو و انجام دریبل را انجام دهند بدین ترتیب بازی بسکتبال باید به گونه ای برای غلبه براین محدودیتها در زنان متعادل سازی گردد. بازی بسکتبال زنان یا نت بال زائیده این تطبیق است.
نخستین بار نت بال در انگلستان در سال 1895 در دانشکده مادام اوستنبورگ بازی شد و سریع در سراسر استرالیا و بعد جوامع بریتانیایی در جامائیکا و آنتاگو و در واقع ، در بسیاری از کشورهای انگلیسی زبان توسعه یافت. هنوز قانون های دشوار و سختی در آن هنگام برای این بازی تودین نشده بود. به گونه ای که برخی از بازیها با تیم های 9 نفره انجام میشد . در سال 1901 مجموعه ای از قوانیی تدوین شده برای نت بال به تائید رسید و نت بال به صورت رسمی به عنوان یک ورزش رقابتی معرفی شد. ولی این کار چند سال قبل از وقوع رقابتهای ورزشی در این رشته انجام شد.
این ورزش هم مانند بازی بسکتبال روی یک زمین سفت و یا یک زمین نرم انجام میشود که در انتهای هر دوی آن حلقه هایی قرار گرفته است. توپ نت بال مانند توپبسکتبال است( ولی سبکتر، کوچکتر و قدری نرمتر که رنگ آن سفید است). سبدها دارای ابعاد کوچکتری و ارتفاع کمتری در مقایسه با بازی بسکتبال هستند ولی در پشت آن ها هم مانند بسکتبال یک تخته وجود دارد . زمین بازی به سه قسمت تقسیم میشود که نشان میدهد کجا اشخاص تیم میتوانند حرکت کنند. همچنین دو نیم دایره در هر دو انتهای زمین وجود دارد که به عنوان ضربه شناخته میشود که ضربات امتیازی باید از این نقاط زده شوند.
زمین ورزش نتبال
قانون های ورزش نتبال
هر بازیکن تنها میتواند توپ را برای مدت سه ثانیه پیش خود نگه دارد.( held ball)
بازیکن مالک توپ نمی تواند قدم بردارد.( stepping)
در موقع دفاع بازیکن باید سه گام از بازیکن مالک توپ فاصله بگیرد.( obstruction)
یک بازیکن نمی تواند دوباره توپ را خودش دریافت کند( replay)
یک بازیکن نمی تواند با بازیکن دیگری برخورد داشته باشد.( contact)
یک بازیکن بر اساس پست خود نمی تواند به یک منطقه از زمین وارد شود.( offside)
ویژگیهای فنی ورزش نتبال
قطر حلقه نت بال 380میلیمتر است و در ارتفاع 3. 05 متری از سطح زمین قرار دارد . شعاع 4. 9 متر نی مدایره زیر سبد،" منطقه پرتاب" نام دارد. زمین 30. 5 متر طول و 15. 25 متر عرض دارد و به سه منطقه یک سوم تقسیم میشود . توپ چرمی یا لاستیکی بازی هم بین 680 تا 710 میلیمتر قطر دارد و 397 الی 454 گرم وزن آن است. یک بازی عادی از 4 تا زمان 15 دقیقه ای تشکیل میشود که در فضای باز یا در سالن ،بازی میشود .
قانون های ورزش نتبال
در این ورزش هفت پست ثابت وجود دارد :
C:مرکز( center)
WA:بال حمله( wing attack)
WD:بال دفاع( wing defence)
GD:دفاع هدف( goal defence)
GK:هدف بان( goal keeper)
GS:پرتابگر هدف( goal shooter)
همچنین در نتبال بازیکن های ذخیره ای هم وجود دارند، یک تیم کامل نتبال شامل ده نفر بازیکن میباشد .
گرردآوری: بخش ورزشی بیتوته

آیا می دانید خروج سخت مدفوع خشک باعث ...
فروش انواع گوشی موبایل به صورت اقساط
اسباب بازی‌های خانه بازی در منزل
نگران مکالماتتان در سفر حج نباشید
فروش اقساطی لوازم یدکی خودرو
اصلاح فرم استخوان ها
سفارش آنلاین کیک های خوشگل خوشمزه در تهران
تور بلیط باکو،هر هفته دوشنبه،پنجشنبه
مهاجرت و گرفتن ویزای تحصیلی و سرمایه گذاری
جدیدترین تکنیک اثبات شده برای افزایش قد
بلیط مشهد و کیش زیر قیمت بازار
مدت زمان محدود سیم کارت های رایگان رایتل

تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...) سایر مطالب ورزشی
بیوگرافی فرناندو کانسین و عکسهایی از همسرش

بیوگرافی مصطفی دنیزلی سرمربی جدید تراکتور سازی

مشخصات یک راکت پینگ پنگ خوب چیست و انواع آن کدامند؟

آیا تردمیل باعث درد زانو می‌ شود؟

20 اشتباه بزرگ که مانع کاهش وزن تان می شود

طناب ورزشی چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است؟

درمان مینیسک زانو با چند حرکت ورزشی

آشنایی با ورزش پرش طول و قوانین آن

بهبود روابط جنسی با حرکات ورزشی

تریکینگ چیست؟ تاریخچه و چگونگی انجام آن

بیوگرافی شیخ دیاباته مهاجم جدید استقلال

بدنسازی در خانه ، بدون امکانات ورزشی
سایر مطالب ورزشی

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۶۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت بسکتبال ۳ به ۳ دانشگاه آزاد به لیگ برتر

تفاهم‌نامه همکاری مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی و فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران منعقد شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امروز، یک‌شنبه تفاهم نامه همکاری مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی و فدراسیون بسکتبال به امضای «امیرعباس لشگری» و «جواد داوری» رسید.

لشگری، رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست انعقاد این تفاهم‌نامه، با اشاره به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه ورزش گفت: هم افزایی و افزایش همکاری‌ها با وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون‌های ورزشی در راستای کمک به ورزش ملی، از جمله برنامه‌های مهم مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی است که به جد پیگیری می‌شود.

برگزاری لیگ قهرمانان بسکتبال آسیا با حضور شهرداری گرگان

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه به منظور توسعه فعالیت های آموزشی، پژوهشی، علمی و همچنین برگزاری رویدادهای مختلف ورزشی از جمله جشنواره‌ها، همایش‌ها، کلاس‌های داوری و مربیگری، مسابقه ها و المپیادهای مرتبط با رشته ورزشی بسکتبال و در راستای ارتقای سطح سلامت و تندرستی جامعه، فراهم ساختن شرایط مناسب برای شناخت و شکوفایی استعدادهای ورزشی دانشگاه و نیز ایجاد بستر مناسب به منظور توسعه بسکتبال در دانشگاه و کشور منعقد می‌شود.

لشگری با یادآوری اینکه بسکتبال به عنوان رشته مطرح دانشگاهی، از اقبال خوبی نزد دانشجویان برخوردار است، اظهار داشت: با نظر مساعد شورای ورزش دانشگاه آزاد اسلامی و حمایت‌های محمدمهدی طهرانچی، امسال تیم بسکتبال 3 به 3 دانشگاه پس از چند سال دوری به لیگ برتر برمی‌گردد و تلاش می‌کنیم بسکتبالیست‌های مستعد دانشگاه در مدرسه‌های سما و واحدهای آموزشی به عنوان پشتوانه به تیم‌های ملی معرفی شوند.

در این نشست، رئیس فدراسیون بسکتبال نیز به دو سال عضویت در تیم بسکتبال دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه فضای فرهنگی ورزشی این دانشگاه را به خوبی می‌شناسد، توضیح داد: تیم بسکتبال دانشگاه آزاد اسلامی سال‌ها در لیگ برتر کشور، حضور درخشانی داشت و با حمایت از استعدادهای نوجوان و جوان و همچنین نخبه پروری، یاریگر فدراسیون بود.

داوری، انعقاد تفاهم نامه را گامی بلند در راستای رشد و شکوفایی استعدادهای دانشگاه در رشته بسکتبال و همچنین ایجاد بستر مناسب به منظور رشد این رشته مهیج مدرسه ای و دانشگاهی دانست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورود عجیب و خنده‌دار بازیکن تعویضی به زمین بازی / فیلم
  • عصبانیت عجیب: یامال به جمع ستاره‌های شاکی پیوست
  • ببینید | حضور ۳ زن مسلمان با شال و مانتو در تبلیغ یک گوشی همراه وسط زمین بسکتبال در دل آمریکا
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل نساجی
  • جدال جنجالی مدافعان تاتنهام در زمین!
  • مصدومیت بهترین بازیکن خارجی لیگ بسکتبال
  • بازگشت بسکتبال ۳ به ۳ دانشگاه آزاد به لیگ برتر
  • افشاگری حسینی؛ سرمربی حریف وسط زمین با بازیکن تیمم مذاکره کرد!
  • تیم بسکتبال دانشگاه آزاد در مسیر بازگشت به لیگ برتر
  • آشنایی با سیستم مرموز چشم پنتاگون در مدار زمین | از ردیابی تا کشتار موشک‌ها! +تصویر