Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، مخالفان نژادپرستی با برپایی تظاهرات در شهر‌های مختلف فرانسه قتل نخبه سیاهپوست را که با اهداف نژادپرستانه صورت گرفته بود، محکوم کردند.

در منطقه روان عصر روز جمعه راهپیمایی آرام برگزار شد. این راهپیمایی در بزرگداشت ممدو باری آموزگار و محقق گینه‌ای که مورد حمله قرار گرفت و جانش را از دست داد، برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دکترای خود را به تازگی اخذ کرده و مورد تشویق هیئت ژوری قرار گرفته بود. ممدو باری در پی حمله فردی که تعادل روانی نداشت، جان خود را از دست داد.

عامل حمله به باری هم اکنون در بیمارستان روانی بستری است. ممدو باری پدر یک دختر دو ساله است. گزارشگر این شبکه گفت: فاطوما باری همسر ممدو است. فاطوما آرام و قرار ندارد و با دختر دو ساله اش تنها مانده است.

فاطوما گفت: «وقتی دخترم بزرگ شد چطور به او بگویم که پدرش کشته شد، چون یک سیاهپوست بود.»

گزارشگر در ادامه گفت: «فرد مهاجم به عنوان مظنون بازداشت شده است. به رغم سوابق بیماری روانی فرد مهاجم، سازمان غیردولتی موبیل راسیست که علیه نژادپرستی مبارزه می‌کند، از طریق دادگاه وارد عمل شد.»

گزارشگر افزود: «همسر باری در راهپیمایی روز جمعه پیشاپیش شرکت کنندگان حرکت می‌کرد. دو هزار نفر در این راهپیمایی شرکت کردند.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرانسه اتحادیه اروپا تظاهرات حوادث بین الملل قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۶۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات برای محرومیت کاروان رژیم صهیونیستی از حضور در المپیک

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، صد‌ها تن از مردم معترض در حمایت از فلسطینی‌ها در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، در مقابل مقر کمیته برگزاری بازی‌های المپیک در دهکده سن دونی در حومه پاریس گرد هم آمدند و خواهان محرومیت یا حداقل اعمال محدودیت برای کاروان رژیم صهیونیستی برای این بازی‌ها شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


معترضان با اشاره به محرومیت ورزشکاران روسی از حضور در این بازی‌ها با پرچم کشورشان به علت درگیری روسیه با اوکراین، خواهان رفتار مشابهی در این باره با رژیم اسرائیل شدند.

نیکولا شهشهانی یکی از اعضای گروه حقوق بشری یورو پالستاین در این باره گفت: برای گرفتن چنین تصمیمی قطعا بیش از ۴ روز وقت لازم نیست. آن‌ها به جای مجازات برای استقبال از کاروان اسرائیل آماده می‌شوند!

این تظاهرات با حضور بیش از ۳۰۰ تن برگزار شد و در تظاهرات با خود عکس‌های شهدای غزه را به همراه داشتند.

اسرائیل تا کنون بیش از ۳۴۰۰۰ تن از مردم فلسطینی را در حمله به نوار غزه به شهادت رسانده است که اکثریت قابل توجی از این تعداد زنان و کودکان هستند.

این در حالیست که امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه با بستن چشم خود به روی این جنایات، اسرائیل را قربانی تروریسم خوانده است! این تظاهرات دو روز پس از تجمع اعتراضی دانشجویان فرانسوی در حمایت از غزه صورت گرفت. پلیس فرانسه دوشنبه بیش از ۵۰ تن از دانشجویان دانشگاه سوربن را بازداشت کردند.

دیگر خبرها

  • حلقه‌های المپیک در پاریس به آتش کشیده شد!
  • ۱۷۰۰ دانشجو در آمریکا بازداشت شدند
  • ۱۷۰۰ نفر در تظاهرات دانشجویی در آمریکا بازداشت شدند
  • دیدنی های امروز؛ اعتراضات روز جهانی کارگر
  • درگیری پلیس با تظاهرات‌کنندگان روز کارگر در پاریس
  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه
  • درگیری شدید بین تظاهرکنندگان و پلیس در فرانسه+ فیلم
  • تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه حاجت تپه آنکارا
  • تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه حاجت تپه آنکار
  • تظاهرات برای محرومیت کاروان رژیم صهیونیستی از حضور در المپیک