Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی اللؤلؤه، همزمان با اعلام خبر اعدام قریب الوقوع دو فعال بحرینی، دو نهاد بین‌المللی حقوق بشر خواستار متوقف شدن حکم این اعدام‌ها شدند.

در همین ارتباط نیز سازمان عفو بین الملل با ابراز نگرانی از احتمال اجرای اعدام پیش روی دو فعال سیاسی بحرینی، از شاه این کشور خواست فوراً اجرای این حکم را متوقف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه عفو بین الملل در مورد اعدام پیش روی دو فعال سیاسی و جوان بحرینی آمده است: خبرهای وحشتناکی از احتمال اعدام قریب الوقوع «علی العرب» و «احمد الملالی» منتشر شده که در محاکمه‌ای ظالمانه و با استناد به اعترافات اجباری به اعدام محکوم شدند. بحرین باید فوراً از اجرای حکم اعدام این دو شهروند خودداری کند. این دو فرد احتمالاً طی ۲۴ ساعت آینده جان خود را از دست خواهند داد و باید متحدان بحرین به ویژه آمریکا و انگلیس قاطعانه از مقام‌های این کشور بخواهند تا اعدام آن‌ها را متوقف کنند.

از سوی دیگر دیده بان حقوق بشر نیز با بیان اینکه حکم اعدام علیه العربی و الملالی در محاکمه دسته جمعی و مشکوک به اعترافات اجباری صارد شده، اظهار داشت: باید شاه بحرین این اشتباه را فوراً با توقف اجرای اعدام آن‌ها تصحیح کند.

بحرین از زمان سرکوب قیام مردمی در سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون شاهد موج اعتراضات مردمی است که خواستار اصلاحات سیاسی در این کشور هستند و شمار زیادی از شخصیت‌ها و رهبران گروه‌های مخالف، پزشکان، معلمان، دانش آموزان و کارمندان بخش عمومی در زندان‌های بحرین شکنجه شده اند.

دولت بحرین معارضان این کشور را بنا به اتهامات مختلف به حبس و اعدام می‌کند. دادگاه همچنین این افراد را به ارتباط با ایران و دریافت کمک‌های مالی از برخی گروه‌ها در این کشور برای اجرای عملیات‌های تروریستی متهم کرده است.

کد خبر 4676873

منبع: مهر

کلیدواژه: بحرین اعدام سازمان عفو بین الملل دیده بان حقوق بشر انقلاب بحرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۶۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست « آشتی ملی » موافقت کرد

پس از دعوت چین از جناح‌های فلسطینی برای حضور در نشستی تحت عنوان «آشتی ملی»، جنبش مقاومت اسلامی حماس موافقت خود را با این دعوت اعلام کرد.   به گزارش ایسنا، یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس به شبکه المیادین اعلام کرد که این جنبش با دعوت چین از همه جناح‌های فلسطینی برای حضور در نشستی تحت عنوان «آشتی ملی» موافقت کرده است.   پس از آنکه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در ۱۸ آوریل گفت که ایالات متحده باید از قطعنامه سازمان ملل برای آتش‌بس در نوار غزه حمایت کند، مقامات چینی به طور فزاینده‌ای به تجاوزات مداوم اشغالگران به نوار غزه پرداخته‌اند.   وزیر خارجه چین با تکرار درخواست‌های پکن برای «آتش‌بس فوری»، جنگ اسرائیل علیه غزه را «تراژدی برای بشریت و ننگ تمدن» توصیف کرد.   در ماه مارس گذشته، ژانگ جون، نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد بر لزوم توقف حمله به غزه و توقف آسیب‌های وارده به غیرنظامیان تاکید کرد.   وی خواستار «لزوم رفع محاصره تحمیلی غزه و برداشتن موانع ورود اقلام بشردوستانه و اطمینان از ورود آنها به مقدار کافی به غزه» شد.   شی جین پینگ رئیس جمهور چین نیز خواستار برگزاری «کنفرانس بین‌المللی صلح برای حل مناقشه» شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • موافقت حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی»
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست « آشتی ملی » موافقت کرد
  • سرنوشت توماج صالحی چه می‌شود؟ 
  • چوبه‌دار یا تکرار ماجرای هاشم آغاجری؛ کدامیک سهم توماج صالحی می‌شود؟ 
  • حمله به رفح به یک درگیری سیاسی در اسرائیل تبدیل شده است
  • حماس: حمله به رفح به یک نزاع سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • واکنش یک حقوق‌دان به حکم اعدام توماج صالحی
  • سفیر ایران در ژنو: نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید
  • اگر این جنایات دهشتناک فورا متوقف نشود...| واکنش تند ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس