Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی واعظی نژاد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: عمده تمرکز بنیاد در حوزه اشتغال و توانمندسازی اقتصادی است، اما به دلیل اهمیت مباحث عمرانی، زیربنایی و توسعه مناطق محروم توجه ویژه‌ای به این امر صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین موارد در مباحث عمرانی و زیربنایی پروژه‌های حوزه آموزشی است، گفت: هدف بنیاد دستیابی به توسعه پایداردر مناطق محروم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واعظی نژاد افزود: دانش مردم، آموزش و سطح سواد یکی از دلایل و محور‌های اصلی توسعه است.

وی با بیان اینکه بنیاد برکت همیشه در کنار سایر دستگاه‌ها بوده است، افزود: بنیاد برکت در اجرای پروژه‌ها و فعالیت‌ها همواره سعی کرده از ظرفیت خالی و توانمندی‌های دستگاه‌ها استفاده کند.

سرپرست معاونت عمرانی وطرح‌های زیربنایی بنیاد برکت ادامه داد: بنیاد هیچ وقت به طور مستقیم به بحث مدرسه سازی ورود نکرده است و مدارس بنیاد برکت توسط سازمان نوسازی مدارس کشورساخته می‌شود.

به گفته واعظی نژاد در پروژه‌های بهداشتی و راهسازی نیز بنیاد برکت به طور مستقیم وارد نمی‌شود.

وی تصریح کرد: نیاز‌ها و ضرورت‌ها توسط دستگاه‌ها و نهاد‌های مربوط دولتی سنجیده می‌شود و بنیاد صرفا در بحث تأمین اعتبار و پرخلاء‌ها بخش‌های مختلف دولتی وارد می‌شود.

سرپرست معاونت عمرانی وطرح‌های زیربنایی بنیاد برکت خاطرنشان کرد: جوامع محروم جوامعی هستند که از نظر سطح سواد و دانش در سطوح پایین هستند و اگر به دانش این مردم توجه شود هدف بنیاد برکت تاحدودی محقق می‌شود.

واعظی نژاد ادامه داد: بنیاد برکت در ۵۵ حوزه فعالیت‌های خود را تألیف کرده است و در حوزه مدرسه سازی تاکنون هزار و ۶۷۰ مدرسه برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه هزار و ۱۱۱ مدرسه برکت افتتاح شده است که آخرین مدرسه‌ای که افتتاح شد مدرسه ۳۰ کلاس شهید حججی در نجف آباد اصفهان بود، گفت: ۲۵۰۰ روستای کشور تحت پوشش مدارس برکت هستند و یکصد و ۶۰ دانش آموزش تحت پوشش این مدارس قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: پایداری طرح‌های اشتغالزایی هدف اصلی بنیاد برکت است

وی با بیان اینکه این مدارس در ۳۱ استان کشور پراکندگی دارند، ادامه داد: در شهر تهران مدرسه‌ای تحت عنوان مدرسه برکت وجود ندارد، اما در روستا‌ها و شهر‌های اطراف شهر تهران مدارس برکت ساخته شده اند.

سرپرست معاونت عمرانی وطرح‌های زیربنایی بنیاد برکت گفت: عمده‌ترین مدارس برکت دراستان‌های خوزستان، سیستان وبلوچستان و نقاط روستایی و مناطق محروم است.

واعظی نژاد با بیان اینکه بسیاری از مدارس احداثی برکت در مناطق فاقد مدرسه شکل گرفته است، ادامه داد: تمام مدارس برکت با تأیید سازمان نوسازی مدارس کشور احداث می‌شوند.

وی با بیان اینکه مدارس احداثی از کیفیت و استاندارد بسیار بالایی برخوردار هستند، تصریح کرد: نمونه آن مدارسی بودند که در زلزله کرمانشاه هیچ آسیبی ندیدند.

به گفته واعظی نژاد تجهیز امکانات آموزشی این مدارس برعهده سازمان نوسازی و آموزش و پرورش است، اما بنیاد برکت در حوزه آماده سازی بستر برای آموزش مجازی دانش آموزان، ارائه تبلت‌های آموزش و کمک به ایام و ذهاب آن‌ها نیز ورود کرده است.

وی ادامه داد: ساخت صد و ۱۰ مدرسه برکت در سال ۹۸ در دستور کار است که قطعا ۱۰ مدرسه در مناطق زلزله زده کرمانشاه ساخته می‌شود.

واعظی نژاد درباره ایجاد شرایط بهتر در مناطق سیل زده گفت: برنامه اول ستاد اجرایی فرمان امام (ره) امدادرسانی به این مناطق بود ودر گام دوم در حد توان و ایجاد زیر ساخت‌ها بنیاد برکت در حوزه ساخت مدارس نیز ورود خواهد داشت.

انتهای پیام/

تمام مدارس برکت با تأیید سازمان نوسازی مدارس کشور احداث می‌شوند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد برکت ستاداجرایی فرمان حضرت امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۶۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت سه پایگاه امدادی اورژانس در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساخت سه پایگاه امدادرسانی اورژانس جاده‌ای در شهرستان‌های بویراحمد و گچساران آغاز شد.

به گزارش گروه استان‎ها خبرگزاری دانشجو، امین نیکویی نژاد، افزود: اکنون در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد، ۵۳ پایگاه اورژانس جاده‌ای زمینی و یک پایگاه اورژانس هوایی خدمات رسانی می‌کنند.

نیکویی نژاد بیان داشت: پایگاه‌های جدید نیز در سه نقطه استان ساخته می‌شود.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد افزود: یکی از این پایگاه‌های جاده‌ای در منطقه لیشتر شهرستان گچساران، یک پایگاه در جاده کمربندی، ورودی شهرک‌های صنعتی شهرستان بویراحمد و یک پایگاه نیز در روستای کوشک یا آب سپید در جاده ارتباطی یاسوج -بابامیدان احداث می‌شود.

نیکویی نژاد مساحت پایگاه اورژانس جاده‌ای منطقه کوشک را ۲۴۰ متر مربع عنوان کرد و گفت: این پایگاه اورژانس جاده‌ای، با ۲۵ میلیارد ریال، ساخته می‌شود.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پایگاه اورژانس جاده‌ای کمربندی نیز، در مساحت ۳۶۰ متر مربع و با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال احداث می‌شود.

نیکویی نژاد افزود: پایگاه اورژانس جاده‌ای منطقه لیشتر نیز در زمینی به مساحت ۴۵۰ متر مربع و با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال احداث می‌شود.

دیگر خبرها

  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • مدارس، صاحب نیروگاه های خورشیدی می شوند
  • ساخت سه پایگاه امدادی اورژانس در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی