Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@03:37:37 GMT

با این اختراع افراد لال می‌توانند صحبت کنند!

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۴۷۱۳۷

با این اختراع افراد لال می‌توانند صحبت کنند!

پژوهشگران" دانشگاه چینهوا" چین موفق به توسعه دستگاهی شده‌اند که می‌تواند رؤیای همیشگی افراد لال را برآورده کند.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، پژوهشگران چینی اخیرا دستگاهی را ابداع کرده‌اند که افراد لال توسط آن می‌توانند صحبت کنند.

به گفته پژوهشگران این دستگاه بر روی گلوی فرد لال قرار می‌گیرد و به او کمک می‌کند تا صحبت کند، البته نه در حال حاضر بلکه در آینده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علت مقدرو نبودن از استفاده از این دستگاه در زمان حال، این است که پژوهشگران معتقدند به دلیل آن‌که دستگاه مذکور به قدر کافی انعطاف‌پذیر نیست، استفاده طولانی مدت از آن برای کاربر آزاردهنده است؛ اما با توسعه و پیشرفت آن و منعطف‌تر کردن آن، در آینده‌ای نزدیک افراد می‌توانند با قرار دادن آن بر روی گلوی خود به راحتی صحبت کنند.

دستگاه یاد شده "گلوی گرافنی مصنوعی پوشیدنی" (Wearable Artificial Graphene Throat یا WAGT) نام دارد. چینی‌ها "گلوی گرافنی مصنوعی پوشیدنی" را از گرافنی که بر روی ورقه نازکی از "فیلم پلی ونیل الکل" (polyvinyl alcohol film) استفاده شده، توسعه داده‌اند.

ابعاد این دستگاه ۱۵ در ۳۰ میلیمتر است و توسط یک سیم به یک بازوبند که دارای یک صفحه مدار، میکرورایانه، تقویت‌کننده توان و رمزگشا است، متصل می‌شود.

نحوه کار این دستگاه به این صورت است که هنگامی‌که کاربر کلمه خاصی را با تار‌های صوتی و حنجره خود تقلید به گفتن می‌کند، دستگاه این حرکات را از روی پوست ردیابی می‌کند و با رمزگشایی آنها، کلمه مورد نظر را شناسایی می‌کند. سپس بازوبند کلمه مورد نظر را به گفتار تبدیل کرده و بیان می‌کند. در حال حاضر این سیستم تنها می‌تواند کلمه‌های ساده‌ای، چون "سلام" و "اوکی" یا "نه" را شناسایی کند.

"هی تیان" (He Tian)، "یی یانگ" (Yi Yang) و "تیان لینگ رن" (Tian-Ling Ren) پژوهشگران این مطالعه هستند.

یافته‌های این مطالعه در مجله " ASC Nano" منتشر شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: لال حنجره استخراج بیت کوین کارت سوخت مدیران دو تابعیتی بوریس جانسون محسن پهلوان جرمی هانت شورایاری ها اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۷۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۵ مورد تقلب در آزمون سراسری نوبت اول

 عبدالرسول پورعباس، امروز در حاشیه مراسم نکوداشت استاد نمونه کشوری در جمع  خبرنگاران در مورد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در اردیبهشت گفت: کنکور ۱۴۰۳ ماه یکی از ایمن ترین آزمون های سراسری بود و با صحت کامل برگزار شد واقعا مردم خیلی خوب با سازمان سنجش همراهی کردند و فریب بازی شبکه های زیرزمینی را که داوطلبان را اغفال می کنند نخوردند. 

وی ادامه داد: در مجموع ۲۵ مورد تقلب در ابتدای جلسه آزمون روز پنجشنبه صبح (۶ اردیبهشت) شناسایی شد که داوطلبان تلاش کرده بودند  دستگاه‌های الکترونیکی با خود داخل جلسه ببرند و در لحظه شناسایی شدند. 

پورعباس گقت: این دستگاه‌ها در حد دستگاه‌های جاسوسی و پیچیده بود‌‌ ولی تلاش‌های ما در مسیر اعمال امنیت به ثمر نشست. این افراد به نیروی پلیس امنیت تحویل داده شدند. 

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور بدون اشاره به اینکه این داوطلبان از کدام شهرستان‌ها یا استان ها بودند یا جنسیت داوطلبان متقلب چه بوده، گفت: این افراد به هیات‌های بدوی و هیات های تجدید نظر  ارجاع می‌شوند و  معمولا برای این داوطلبان محرومیت کمتر از ۵ سال نداریم. 

وی گفت: آزمون فقط صبح روز پنجشنبه برای شهرستان‌ها دوباره برگزار می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • با اختراع جید سونی هرکجا که هستید خنک می‌شوید!
  • کولر همراه، تازه‌ترین اختراع «سونی» / عکس
  • (ویدئو) اولین صحبت‌های مادر «یسنا» درباره مفقود شدن دخترش
  • شکایت دو نشریه از مایکروسافت و OpenAI به دلیل نقض کپی‌رایت
  • حل مشکل املای دانش‌آموزان با طرح بازی و ورزش معلم سمنانی
  • این افراد می‌‎توانند رایگان از اماکن تاریخی کرمانشاه بازدید کنند
  • رئال مادرید اجازه نداد آب خوش از گلوی بایرن مونیخ پایین برود
  • زاکانی: ورود اولین نمونه قطار چینی در خرداد به تهران | تمام قراردادهای ما ضمانت بانکی دارد | می خواهند قراردادمان با چین را منحل کنند اما نمی توانند
  • کشف ۲۵ مورد تقلب در آزمون سراسری نوبت اول
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت