Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@05:21:08 GMT

آیا خداوند خانم‌های بدحجاب را عذاب می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۴۷۲۰۰

آیا خداوند خانم‌های بدحجاب را عذاب می‌کند؟

گاهی سوال می کنند: مگر می‌شود خدا زنان شل حجاب را به خاطر چند تار مو عذاب کند؟! این چه خدایی است که از یک طرف می‌گویند مهربان تر از مادر است و از طرف دیگر نیز می‌گویند زنان و دختران مسلمان را به دلیل چند تار مو در آتش جهنم می سوزاند؟!

فکر نکنم کسانی که با قرآن آشنا باشند و در سوره زلزال آیه «فمن یعمل مثقال ذرة شرا یره» را خوانده باشند پاسخ به این سوال برایشان سخت باشد چرا که خداوند وقت حساب و کتاب اعمال ما ذره ذره اعمال خوب و بد را محاسبه می‌کند و بر اساس آن پاداش یا عقوبت خود را قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در یک کلام باید گفت همه کارهایی که فراتر از عرصه فردی، پیامدهای اجتماعی دارند از منظر خداوند اهمیت بیشتری دارند اگر کسی کار خوبی انجام دهد که جامعه‌ای را به سوی کمال و تعالی ببرد قطعا پاداش بزرگتری خواهد داشت و اگر کسی گناهی انجام داد که پیامد اجتماعی داشت و دیگران را هم به سوی غفلت از خدا و معصیت فرامین او کشاند مجازات دردناکتری دارد و چه کسی است که پیامدهای اجتماعی جلوه گری، طنازی و بی‌حجابی زنان و دختران را انکار کند؟

امام رضا عليه السلام و ايشان از پدران گرامي خود نقل می‌کنند که حضرت علی علیه السلام فرمود: من و فاطمه سلام الله علیها بر رسول خدا صلی الله علیه و آله وارد شديم دیدیم آن جناب بشدت گريه مي‌كند من عرض كردم پدر و مادرم فداى شما چرا گريه مي‌كنید؟ فرمود: يا على آن شبى كه به معراج برده شدم، زناني از امتم را در عذابي شديد مشاهده کردم ... سپس وضعيت آنان را شرح داد ... فاطمه سلام الله عليها عرض کرد: اي حبيب من و اي روشني چشمم! عمل آن زنان چگونه بوده است؟ آن حضرت در پاسخ فرمود: «فَقَالَ يَا بُنَيَّتِي أَمَّا الْمُعَلَّقَةُ بِشَعْرِهَا فَإِنَّهَا كَانَتْ لَا تُغَطِّي شَعْرَهَا مِنَ الرِّجَال»، یعنی اى دخترك من اما آن زنان كه به موى خود آويزان بودند، کساني بودند که موى خود را از مردان نمیپوشيدند....». (عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج۲، ص:۱۱)

رسول خدا صلی الله علیه و آله نیز به حولاء که یکی از زنان مسلمین بود اینگونه توصیه فرمود:«يَا حَوْلَاءُ مَنْ كَانَتْ مِنْكُنَّ تُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ لَا تَجْعَلُ زِينَتَهَا لِغَيْرِ زَوْجِهَا وَ لَا تُبْدِي خِمَارَهَا وَ مِعْصَمَهَا وَ أَيُّمَا امْرَأَةٍ جَعَلَتْ شَيْئاً مِنْ ذَلِكَ لِغَيْرِ زَوْجِهَا فَقَدْ أَفْسَدَتْ دِينَهَا وَ أَسْخَطَتْ رَبَّهَا عَلَيْهَا»؛«اي حولاء! هر زني که به خداوند سبحان و روز قيامت، ايمان دارد، زينتش را براي غير شوهرش، آشکار نمي‌کند و هم چنين موي سر و مچ خود را نمايان نمي‌سازد و هر زني که اين کارها را براي غير شوهرش انجام دهد، دين خود را فاسد کرده و خداوند را نسبت به خود خشمگين کرده است» (مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل، ج۱۴، ص:۲۴۴)

مساله مساله چند تار مو نیست بلکه مساله، شکسته شدن حریم بندگی خدا و پاره شدن تارهای عروه الوثقای پروردگار و از بین رفتن عطر معنویت در فضای جامعه ای است که قرار است آرمان بندگی، پاکی و آسودگی را برای انسان به ارمغان بیاورد.

خدا رحمت کند استاد علی صفایی حائری را که می گفت: «مسأله این نیست که من پاکم، مسأله این است که اگر کسی با عمل من گندید، ناچار گند او به من هم سرایت می‌کند، که من در جامعه‌ی مرتبط زندگی می‌کنم. (روابط متکامل زن و مرد، ص۴۲)

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۷۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش دانشگاه تهران به حاشیه‌ سازی‌های اخیر درباره همکاری با جمیله علم الهدی

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوشت: در پی انتشار هدفمند برخی اخبار درباره انتصابات دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران، این دانشکده با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده مرکب از اعضایی با شخصیت حقوقی و حقیقی است که برخی از اعضای حقوقی آن عبارتند از: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده یا نماینده تام‌الاختیار (خانم دکتر انسیه خزعلی) دبیر ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی یا نماینده تام‌الاختیار (خانم دکتر جمیله علم الهدی) دبیر ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی یا نماینده تام‌الاختیار (خانم دکتر فهیمه فرهمندپور) مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری (خانم دکتر فخرالسادات نصیری) مشاور امور زنان و خانواده رئیس دانشگاه تهران (خانم دکتر فاطمه یزدیان) طبق این اطلاعیه، این افراد به اعتبار شخصیت حقوقی خود در شورای راهبردی دانشکده جدید التأسیس علوم خانواده عضو هستند که می‌توانند نماینده‌ای را برای حضور در شورا معرفی کنند.

کد خبر 849231 منبع: ایران برچسب‌ها دانشگاه تهران خبر ویژه جمیله علم الهدی سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • این دهه‌شصتی خبرساز طراح لایحه حجاب است؛ سمت‌های او چه بوده است؟
  • واکنش علی مطهری به نوازنده دف زن در مراسم سالگرد پدر
  • یادداشت مهرداد خدیر / این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت‌هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • قصه زهره و نوش‌آفرین خانم و نخستین مدرسه دخترانه طرشت | مکتب‌خانه‌های طرشت را زنان مدیریت می‌کردند
  • «بی‌حجاب، مزاحم ماست، نباید تحمل شود»- طراح لایحۀ حجاب و عفاف/ ابوالفضل اقبالی کیست؟
  • واکنش دانشگاه تهران به حاشیه‌ سازی‌های اخیر درباره همکاری با جمیله علم الهدی
  • نقش مهم معلمان در تعلیم و تربیت
  • حج، رزمایش قدرت اسلام در مقابل کفر جهانی است