Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی علی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ابلاغ وزارت ورزش مبنی بر منفک شدن رشته کوراش از فدراسیون جودو و واگذاری آن به فدراسیون ووشو گفت: فدراسیون بین المللی کوراش که حیدر فرمان ریاست آن را بر عهده دارد نسبت به این مسئله و اینکه این رشته در ایران زیر نظر فدراسیون جودو فعالیت داشت، موضع گیری کرده بود و به همین دلیل پیگیر تغییر وضعیت آن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این مسئله ای بود که بی توجهی به آن می توانست پیامدهایی مانند تحریم رشته کوراش را هم به دنبال داشته باشد. خوشبختانه وزارت ورزش اقدام به موقعی در این زمینه داشت و زمینه جابه جایی کوراش از فدراسیون جودو به ووشو را ایجاد کرد. رئیس فدراسیون جهانی کوراش هم موافقت خود را با این مسئله اعلام کرده است.

رئیس فدراسیون ووشو با ابراز امیدواری نسبت به آینده این رشته و اینکه می تواند جز رشته های مدال آور کاروان ایران در بازی های آسیایی باشد، تصریح کرد: در بازی های آسیایی جاکارتا از هفت مدال طلایی که برای رشته کوراش در نظر گرفته شده بود، تیم اعزامی ایران موفق به کسب یک مدال طلا شد در حالیکه بسیاری از رشته های مدعی کاروان کشورمان نتوانستند مدالی با این رنگ داشته باشند. منظور این است که در رشته کوراش ظرفیت مدال آوری در بالاترین سطح وجود دارد.

علی نژاد با یادآوری اینکه برای بازی های آسیایی دوره آینده تعداد مدال های طلای مصوب رشته کوراش از ۷ به ۱۵ مدال افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: در صورتیکه سرمایه گذاری لازم در این رشته صورت بگیرد قطعاً ظرفیت سه چهار مدال طلا را در دوره آتی بازی های آسیایی داریم. باید از این ظرفیت به درستی استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه از طرف فدراسیون ووشو هیچ دخالتی در امور فنی کوراش نخواهد شد، گفت: فدراسیون ووشو نظارت لازم بر فعالیت های ووشو خواهد داشت اما هرگز دخالتی صورت نمی گیرد. فقط نظارت و همراهی لازم را خواهیم داشت تا آنجا که کاروان ایران در بازی های آسیایی ۲۰۲۲ از طلای کوراش بهره مند شود.

رئیس فدراسیون ووشو با یادآوری اینکه پیش از نهایی شدن انتقال کوراش از فدراسیون جودو به این فدراسیون هماهنگی های لازم با مدیریت آن انجام شد در مورد اعمال تغییرات احتمالی در این رشته و انجمن آن گفت: فدراسیون ووشو فقط بر روند کار نظارت دارد، در صورتیکه نیاز به تغییری باشد مسئولان انجمن خودشان اقدام می کنند. ما هم در فدراسیون از برنامه و کارها حمایت لازم را خواهیم داشت.

علی نژاد همچنین درمورد وضعیت فعالیت بانوان در رشته کوراش گفت: یکی از موارد مهمی که آن را در مدیریت فدراسیون ووشو اثبات کردیم، این بود که به فعالیت بخش بانوان به اندازه مردان توجه لازم شد. در کل بی توجهی به ورزش بانوان خط قرمز فدراسیون ووشو است. بنابراین در کوراش هم حمایت ویژه و لازم را از بانوان فعال در این رشته خواهیم داشت طوریکه می توانیم شاهد مدال آوری دختران کوراش کار شویم.

کد خبر 4675382 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی علی نژاد وزارت ورزش و جوانان فدراسیون ووشو جودو کوراش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۷۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدیدانتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، انتخاب رشته دکتری تخصصی ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی برای داوطلبانی که در آزمون سراسری دکتری تخصصی سازمان سنجش آموزش کشورشرکت کرده اند، تا ساعت ۲۴ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تمدید شد.

پذیرش وفارغ التحصیلی، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته براساس کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور می‌توانند متناسب با مجموعه امتحانی خود حداکثر تا ۸۰ رشته/ محل در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب کنند.

داوطلبان لازم است با مراجعه به سامانه www.azmoon.org دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دریافت نمایند. متقاضیان دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی لازم است پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و درصورت دایر بودن رشته/ گرایش مورد تقاضای ایشان در دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سامانه مذکور انتخاب رشته کنند. 

داوطلبان لازم است با کد شناسه انتخاب رشته مندرج در ذیل کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور وکد ملی اقدام به ورود به سامانه نموده وپس از پرداخت وجه ثبت نام نسبت به انتخاب رشته/محل‌های مورد نظر خود به ترتیب اولویت اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمدیدانتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • استقبال خانواده از سرمربی قهرمان آسیا با پرچم متبرک
  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • واریز ۷۱۲ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان
  • در اوج تجربه بودم/کاش زودتر می‌گفتند!
  • در سال ۱۴۰۲ در ورزش خراسان رضوی چه گذشت؟
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۰ اردیبهشت
  • کسب ۵ مدال طلا نشانه موفقیت ووشو است/ آمریکا حق ما را ضایع کرد