Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-30@05:07:37 GMT

درخواست اهالی "گل‌وبلبل": لطفاً از کودک در تلویزیون حمایت کنید!/ خط‌ونشان رسانه‌های خارجی برای تربیت کودکان ایرانی+فیلم

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۴۷۵۷۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، برنامه «محله گل‌وبلبل» تمام شد، برندهای حوزه کودک در تلویزیون هم آن‌طور که باید و شاید تحرکِ رسانه‌ای ندارند، یعنی نه از «کلاه قرمزی» خبری است، نه پورنگ مثل گذشته و نه خاله‌ها و عموهای دیگر...، باید فکر جدی برای این کودکِ تلویزیون داشت. وقتی بیگانگانی چون بی‌بی‌سی برای کودک ما نقشه راه تعیین می‌کنند و وارد عرصه می‌شوند، حتماً این کودک خیلی اهمیت دارد که دشمنان از این سو می‌خواهند به پیکره نظام اسلامی ایران ضربه وارد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیران مربوطه در تلویزیون و رسانه‌های مختلف باید فکر جدی کنند؛ حالا که محله خیالی «گل‌وبلبل» از هم پاشید و دیگر سری جدیدی ندارد، ولی برای روزهای آینده این گروه برنامه‌ریزی شود؛ گروه‌های هنری که تلویزیون برای آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند. تلویزیون امروز نیازمند برنامه‌های استودیویی و زنده کودکانه و نوجوانانه دارد. روزگاری که داریوش فرضیایی (عمو پورنگ) بیشتر با کودکان در استودیویی روی آنتن می‌رفت و امروز دیگر خبری از این فضاها نیست.

مسلم آقاجانزاده تهیه‌کننده تلویزیون به خبرنگار خبرگزاری تسنیمگفت: سریال‌سازی و برنامه‌سازی‌های جدید به‌صورت تولیدی جای کارهای زنده را گرفته‌اند، چون فضای کارهای تولیدی بیشتر اجازه خلاقیت و نوآوری و رنگ و لعاب‌های جدید را به گروه می‌دهد. اما بودجه و سرمایه لازم برای کودک در تلویزیون وجود ندارد و نیازمند سرمایه‌گذاری ویژه و بها دادن به گروه‌های کاری کودک هستیم.

در میانه این ویدئو بارها می‌شنوید که هنرمندان حوزه کودک درخواست دارند "کار کودک مظلوم است و یاری‌اش کنید، نگذارید این کودک به دستِ رسانه‌هایی بیفتند که تغذیه آلوده در اختیارشان قرار دهند". به‌تعبیر داریوش فرضیایی این کودک باید جدی گرفته شود؛ ای‌کاش بیشتر به کار کودک توجه شود. حال کودک در کشور خوب نیست در حوزه اسباب‌بازی، کتاب و بازی خیلی عقب هستیم.

در بخشی از این ویدئو ابراهیم شفیعی بازیگر با حالت ناراحتی، جلوی دوربین می‌گوید: «من خودم دلم می‌گیرد می‌شنوم سری آخر این برنامه است و دیگر انگیزه‌ای نداریم که ادامه دهیم. احساس پاک بچه‌ها خیلی جدی گرفته نمی‌شود؛ چرا نباید احساسات بچه‌ها شنیده شود؟».

فرهاد بشارتی بازیگر هم انتقاد کرد و گفت: به قسمت‌های آخر محل گل‌وبلبل نزدیک می‌شدیم بچه‌ها و خانواده‌ها نگران ادامه این سریال بودند چون یک کار آموزنده بود و نمی‌دانستیم چه بگوییم، فقط دلگرمی می‌دادیم مشکل بودجه‌ای حل شود تا سال‌ها کنارشان باشیم.

نعیمه نظام‌دوست بازیگر به ماجرای مادری عمو پورنگ اشاره کرد و گفت: خوشحالم ما را در محله گل‌وبلبل زیاد دیدند و ما را در محله زندگی و دلمان دیدند، تا جایی که بسیاری به من گفتند "شما مادر عمو پورنگ هستی! عمو پورنگ را به‌دنیا آوردی!"، برایم خیلی این حرف‌ها عجیب بود ولی خوشحال بودم آن‌قدر دیده شدیم، حتی می‌گفتند "چقدر خوب عمو پورنگ را تربیت کردید!".

مرضیه صدرایی هم درخواست کرد تا محله‌های گل‌وبلبل دیگری ساخته شود؛ او گفت: من پدر و مادری را دیدم که می‌گفتند "اولین باری که فرزندمان زبان باز کرد به‌جای گفتن مامان و بابا گفت: «عمو پورنگ»"!

شاید مهمترین حرف‌ها را امیر سهیلی زد؛ او دغدغه‌های جامعه هنرمند را نسبت به کودکان مطرح کرد و گفت: من این‌قدر که برای بچه‌های مردم نوشتم برای دختر خودم کاری نکردم، حتی بزرگ شدن دخترم را ندیدم.  ولمان کنید یک ساعت دل سیر گریه کنیم و هم خیلی خوشحالیم... .

مرضیه صدرایی در ادامه به بازتاب‌های کار کودک هم اشاره کرد و گفت: کامنت‌هایی که مکتوب دریافت کردیم و می‌بینیم و می‌شنویم گریه‌شان می‌گیرد، نگویید دیگر نیستید!

آرش میراحمدی با یادآوری آن دیالوگ «شاید باورتان نشود...»، گفت: حال من برای اولین بار در یک کاری خوب شد در این چند ساله که کار می‌کنم این اثر کودکانه و نوجوانه آن‌قدر به دلم نشست که این حالِ خوب به خانواده و اطرافیانم هم انتقال پیدا کرد، و این حال خوب تقدیم به همه ملت ایران... .

نظام‌دوست در بخش دیگری با یک حالت خاصی از مسئولین درخواست کرد به کودکان بیشتر توجه کنند؛ او گفت: این کودکان و بچه‌های ایران لیاقت دارند کار خوب و باکیفیت ببینند. تو را به خدا، از کار کودک حمایت کنید. این کودکان آینده‌سازان این مملکت هستند، پس لطفاً از کار کودک حمایت کنید!

بیشتر بخوانید

عمو پورنگ: همه‌‌چیز پول نیست/ دوست دارم برای ایران و ایرانی کار کنم +فیلم

«محله گل‌وبلبل» تمام شد/ تهیه‌کننده: اگر بودجه دوامضائه صداوسیما اجازه بدهد کار کودک می‌سازیم

سهیلی تقاضا کرد "این کودک را رها نکنید، نگذارید در دام رسانه‌های مجازی و بیگانه گرفتار شوند". او تصریح کرد: «بچه‌های‌مان بیش از آن که در خانواده‌ها بزرگ می‌شوند و پرورش پیدا می‌کنند بیشتر از آن در حال مجازی تربیت می‌شوند چیزی که دغدغه ما بود. رسانه‌های مختلف که تا درِ اتاق خواب‌های زندگی ما بودند و دارند نسل آینده ما را تربیت می‌کنند».

مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو هم گفت که مجموعه کارهای کودک نیازمند کمک و حمایت است و با مشارکت صرف کاری جلو نمی‌رود.

مسئولین و مدیران مربوطه باید توجه کنند که کودک امروز آسیب می‌بیند اگر آموزه‌های درست و تبیین‌شده اسلامی و ایرانی را در رسانه ملی فرانگیرد، آن اتفاقی می‌افتد که بسیاری از خانواده‌ها در القای نادرست سبک زندگی اسلامی گرفتار آن شده‌اند.

تصویربردار و تدوین‌گر: محمدرضا کشت‌دار، مهدی کماسی

انتهای پیام/+

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۷۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند

مدیرعامل موسسه محک با بیان اینکه از سال ۷۰ که این موسسه ایجاد شد تاکنون ۴۲هزار بیمار کودک سرطانی تشکیل پرونده داده اند، گفت:تا امروز ۱۶ هزار کودک سرطانی بهبودی پیدا کرده و به زندگی بازگشته اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نشست خبری کنگره دوسالانه بین المللی آنکولوژی کودکان یادبود «پروانه وثوق» در بیمارستان فوق تخصصی درمان سرطان «محک» برگزار شد.

هادی موسی خانی، فوق تخصص آنکلوژی در این نشست بیان داشت:۲۰درصد کودکان سرطانی کشور در بیمارستان محک تحت درمان قرار می‌گیرد و شایع‌ترین سرطان در کودکان سرطان خون و پس از آن تومور مغزی است.

وی ادامه داد:درمان آنکولوژی به یک کار تیمی نیاز دارد. در محک به این موضوع توجه خاصی دارد. استید این بیمارستان سابقه هیات علمی دانشگاه دارند و همه آنکولوژیست‌ها آرزوی کار کردن در محک را دارند.

آراسب احمدیان، مدیر عامل موسسه خیریه درمان کودکان سرطانی محک با بیان اینکه درمان کودکان سرطانی در محک رایگان است؛ ضمن اینکه حمایت‌های لازم در طول بیماری کودک نیز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در محک یک پلن درمانی یکپارچه در درمان بیماران سرطانی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ هزار کودکان سرطانی به زندگی طبیعی خود بازگشتند، خاطرنشان کرد:از ابتدای تأسیس محک از سال ۷۰ بالغ بر ۴۲ هزار بیمار کودک سرطانی تشکیل پرونده داده اند.

وی با بیان اینکه محک ۳۰سال پیش با هدف درمان کودکان سرطانی ایجاد شده، افزود: مجوز مرکز تحقیقات سرطان در محک گرفته شده تا پروتکل‌های درمانی کامل شود.

احمدیان تاکید کرد:خیرین هزینه‌های درمانی در محک را تامین می‌کنند؛ ضمن اینکه محک از نظر علمی و تخصصی با بیمارستان‌های خارج کشور ارتباط دارد؛ از جمله پزشکان ایرانی خارج از کشور.

دانشگری، معاون درمان بیمارستان محک تصریح کرد:این کنگره ۲۶لغایت ۲۸ اردیبهشت برگزار می‌شود و اساتید خارجی و داخلی در این کنگره شرکت می‌کنند و امتیاز باز آموزی دارد.

وی ادامه داد:یکی از نیاز‌های همیشگی رسیدن به درمان‌های روز دنیا در درمان سرطان است؛ باتوجه به اینکه محک بیشترین بیماران کودک سرطانی را در تومور‌های مغزی دارد.

وی متذکر شد:محیط، ژنتیک و وراثت از جمله علل بروز سرطان در کودکان است؛ در نتیجه اینکه بیماری صعب العلاج گفته می‌شود به دلیل نامشخص بودن علت بیماری است.

دانشگری خاطرنشان کرد:در بیمارستان محک کودکان تا ۱۸سال مبتلا را درمان می‌کنیم و سرطان خون و لنفوم شایع‌ترین سرطان در بین کودکان است.

وی گفت:در ایران و محک ۶۵تا ۷۰ درصد کودکان سرطانی درمان می‌شوند

میترا قالیبافان آنکولوژیست ابراز کرد:تومور‌های مغزی اولین علت مرگ در سرطان‌های کودکان است.

وی ادامه داد:تومور‌های کودکان با تومور‌های بزرگسالان متفاوت است؛ در نتیجه برخورد تیم درمان با کودک سرطانی باید متفاوت باشد.

قالیبافیان خاطرنشان کرد:هدف اول این کنگره این است که تومور‌های مغزی در کودکان و بزرگسالان متفاوت است؛ نحو برخورد با این کودکان نیز متفاوت است و سوم اینکه این کودکان نیازمند بازتوانی دارند و باید برای این بیماران فکری شود.

وی تصریح کرد:زمان بقای کودکان مبتلا به تومور سرطانی به زمان مراجعه به پزشک بستگی دارد. کودکان به عوارض درمان بیماری سرطان نسبت به بزرگتر‌ها حساس‌تر هستند. جراحی، شیمی درمانی و رادیو تراپی سه روش درمانی در کودکان سرطانی است.

این آنکولوژیست زمان بقای یک کودک سرطانی را به میزان توانایی بدن کودک در مقابله با روش‌های درمانی برشمرد و گفت:در برخی کودکان پس از ۵سال درمان کاملا بهبودی حاصل می‌شود.

وثوق جراح اطفال بیان داشت:پیگیری درمان کودکان در محک تا ۱۸ سالگی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در دنیا یک درصد سرطان‌ها کودکان را شامل می‌شود، گفت:سالانه هزار تا ۱۵۰۰ مورد جدید از کودک سرطانی در ایران شناسایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • چرا پخش سریال حشاشین پس از انتشار ممنوع شد؟/ ممیزی سریال‌های خارجی پسینی است
  • بازدید اهالی رسانه از بزرگراه آزادگان و نشست عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • درخواست تلخ و گریه‌آور کودکان سیل زده سیستان بلوچستان | فیلم
  • درخواست تلخ کودکان سیل زده برای داشتن دمپایی (فیلم)