Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: دو کلیه و کبد بیمار ۴۳ ساله هرمزگانی که دچار مرگ مغزی شده بود به بیماران نیازمند اهدا شد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، محمود حسین پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دو کلیه و کبد بیمار ۴۳ ساله هرمزگانی که دچار مرگ مغزی شده بود به بیماران نیازمند اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با اشاره به اینکه این بیمار از اعضای گروه اهدای عضو هرمزگان و از نیرو‌های دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بود، گفت: ۴ روز پیش علی احمدی اهل شهر تخت و ساکن بندرعباس پس از فشارخون بالا دچار مرگ مغزی شد و پس از ۲۴ ساعت این موضوع به تائید نهایی پزشکان بیمارستان شهید محمدی بیمارستان رسید.

اهدای عضو بیمار ۴۳ ساله مرگ مغزی در بندرعباس افزود: با توجه به اینکه این بیمار مرگ مغزی دارای کارت اهدای عضو بود با رضایت خانواده دو کلیه و کبد وی به بیماران نیازمند اهدا و به قطب اهدای عضو جنوب کشور در شیراز منتقل شد.

وی با بیان اینکه  اکنون ۵۷۰ بیمار دیالیزی در هرمزگان وجود دارد که ۵۰ درصد از آن‌ها نیازمند پیوند اعضا هستند، تصریح کرد: ۵۷ نفر از بیماران نیازمند پیوند اعضا اگر تا یک سال آینده عضو پیوندی دریافت نکنند متأسفانه جان خود را از دست می‌دهند .

رئیس مرکز اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه در هرمزگان بیش از ۱۰۰ عضو برای پیوند نیاز است، عنوان کرد: از زمان راه‌اندازی مرکز اهدای عضو در هرمزگان از آبان سال گذشته تاکنون بیش از ۱۸ بیمار مرگ مغزی بیش از ۵۰ عضو خود را هدیه کرده‌اند.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال اهدای عضو بیمارستان خلیج فارس دانشگاه علوم پزشکی مرگ قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۷۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی ۶۱ ساله اردبیلی نجات بخش جان همنوعانش شد

رامین نسیمی دوست در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با اهدای عضو دومین ایثارگر از استان اردبیل در سال جاری و اعزام پیکر ایشان به تهران شاهد روند روبه رشد اهدای عضو و فرهنگسازی این امر پسندیده در اردبیل هستیم.

وی خاطرنشان کرد: زنده یاد گلی حمیدیان ۶۱ ساله اهل و ساکن شهرستان اردبیل به دنبال خونریزی مغزی در بخش ICU جراحی مغز و اعصاب بیمارستان فاطمی اردبیل بستری شده بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: علیرغم مراقبت‌های درمانی و وجود علائم مرگ مغزی این بیمار و پس از تشخیص و تایید توسط متخصصین و کوردیناتورهای واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و با رضایت خانواده ایشان ساعت 4:30 روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه برای اهدای عضو به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران اعزام شد.

کد خبر 6094106

دیگر خبرها

  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • بانوی ۶۱ ساله اردبیلی نجات بخش جان همنوعانش شد
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد