Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@03:42:13 GMT

اهمیت توجه به سلامت روان پایتخت نشینان

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۴۸۰۷۵

رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نظام روانشناسی خبر داد.

الهام فخاری با اشاره به لزوم توجه به سلامت روان در تهران گفت: موضوع سلامت روان در شهر تهران مغفول مانده است و این در حالی است که پایتخت‌نشینان در ابرشهر تهران با فشارهای زیادی روبه‌رو هستند و لازم است مهارت‌های مقابله با آن را فراگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که شهرداری تهران می‌بایست در راستای بهبود سلامت روان  پایتخت‌نشینان فعالیت‌های منسجمی به خصوص در حوزه آموزش مهارت‌های زندگی  داشته باشد، اظهار کرد: شهرداری تهران می‌بایست برای کودکان و نوجوانان که به عنوان سرمایه‌های انسانی آینده مطرح هستند؛ به صورت ویژه سرمایه‌ گذاری کند.

فخاری با بیان این‌که سلامت روان به کاهش تنش‌ها و برخوردها کمک می‌کند، اظهار کرد: می‌توان با برگزاری دوره‌های مهارت زندگی نسبت به توانمندسازی افراد جامعه اقدام کرد.

رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با بیان این‌که در همین راستا مذاکراتی با سازمان نظام روانشناسی و مشاوره انجام شده است و پیش‌نویس آن نیز تدوین شده، ادامه داد: براساس این تفاهم‌نامه‌ای که منعقد خواهد شد در راستای بهبود سواد سلامت روان؛ جامعه می‌بایست به شناختی از وضعیت سلامت روان برسد و همچنین از آسیب‌های روانشناختی پیشگیری شود.

فخاری در مورد مفاد این تفاهم‌نامه گفت: این تفاهم‌نامه‌ای است که دارای فاز ترویجی، آموزشی و رسانه‌ای است و پس از ارائه‌ مهارت‌های مختلف، غربالگری و تشخیص نیز انجام خواهد گرفت که در صورت نیاز، افراد به سامانه‌های تخصصی ارجاع داده می‌شود.

وی با بیان این‌که شهرداری تهران می‌تواند در امر آموزش و غربالگری نقش مهمی داشته باشد، ادامه داد: شهرداری یک سازمان عمومی و مردمی است و می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌هایش در راستای بهبود سواد سلامت روان و سبک زندگی کمک‌کننده باشد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به حساسیت شورای شهر تهران به موضوع سلامت روان گفت: در سال ۱۳۹۷ برای اولین‌بار ردیف بودجه‌ای را برای ارتقای سلامت روان تصویب کرده و این مهم در بودجه سال ۱۳۹۸ نیز تمدید شد و همچنین در برنامه سوم توسعه نیز به این مهم تاکید شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شورای شهر تهران روانشناسی سبک زندگی روانشناسی سلامت روان شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۸۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران، در کمیته ترویج فرهنگ اهدای عضو گفت: سلامت یک اصل و مسئله مهم در زندگی بشریت است که بی توجهی به آن، عواقب جبران ناپذیری برای فرد و جامعه دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سوده نجفی، رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اهدای عضو یکی از مواردی است که در حوزه سلامت تعریف می‌شود ادامه داد: بر اساس آمار‌های موجود بیش از ۸ هزار فرد سالانه دچار مرگ مغزی خاکسپاری می‌شود که از این تعداد آمار اهدا کننده عضو مطلوب نیست و باید فرهنگ سازی بیشتر و بهتری صورت گیرد.


عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: یکی از راه‌های فرهنگ سازی در خصوص هر موضوعی فرهنگ سازی از سنین کودکی است که در این زمینه نهاد‌های آموزشی همچون وزارت آموزش و پرورش و بخش‌های تبلیغی مثل صداوسیما می‌توانند کمک قابل توجه‌ای داشته باشند. وزارت آموزش و پرورش می‌تواند موضوع اهدای عضو را در سرفصل‌های آموزشی خود قرار دهد.


نجفی گفت: دریافت کارت اهدای عضو یکی از راه‌های عضویت در این امر که سبب ادامه زندگی به افراد دیگر می‌شود است، اما با توجه به شرع مقدس برای اهدای عضو رضایت، ولی دم نیاز است لذا انجمن اهدای عضو نباید به صرف داشتن کارت عضویت اکتفا کند بلکه باید این مسئله را در خانواده‌ها نیز ترویج کند.

دیگر خبرها

  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • نوای ساز ارکستر سمفونیک تهران در قلعه فلک‌الافلاک می‌پیچد
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • ترافیک پرحجم و روان در معابر پایتخت
  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • به سلامت روان نیروهای وظیفه باید توجه ویژه‌ای شود
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است