Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محسن پیرهادی دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت درپاسخ به این سوال «سهم اصلاحات را در ناکارآمدی اقتصادی دولت به چه اندازه مهم می دانید؟»، گفت: مسئولیت پذیری و تعهد سیاسی اقتضا می کند که هر جریانی، به همان اندازه که در به قدرت رساندن فرد یا افرادی نقش دارد، به همان میزان در موفقیت یا شکست عملکرد او سهیم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت فرزند اصلاحات است

اخبار سیاسی- وی با بیان اینکه جریان اصلاح طلب اگر تنها کارش، حمایت قطعی از دولت فعلی در انتخابات بود، باز هم کافی بود تا شریک عملکرد دولت باشد، حال که از این هم فراتر است،افزود: دولت فعلی اساسا جدا از اصلاحات نیست، اگرچه رئیس دولت تلاش می کند فاصله خود را با اصلاح طلبان حفظ کند، اما این دولت عملا فرزند اصلاحات است، با پایگاه اجتماعی این جریان به قدرت رسیده و اغلب برنامه ها و مدیرانش از جریان اصلاح طلب و  کارگزاران است و طبیعی است که تمام قوت و ضعف دولت هم به پای این جریان نوشته شود.

ترکیب تیم اقتصادی دولت نسخه تمام عیار اصلاحات است

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت با طرح این پرسش که مگر تیم اقتصادی دولت در این شش سال چه کسانی بوده اند؟،اظهار داشت: آقایان شریعتمداری، حجتی، ربیعی، زنگنه، نوبخت، آخوندی و وزرا و مسئولین دیگر، کدامشان از جریان اصلاح طلب یا کارگزاران نبوده اند؟ من قبول ندارم که تفکر اصلاح طلب و کارگزاران به ویژه در تیم اقتصادی دولت نفوذ کرده، این تخفیف ماجراست. حرف من این است که ترکیب اقتصادی دولت فعلی، دقیقا نسخه تمام عیار عملکرد کارگزارانی و اصلاح طلبی است، به ویژه آن که مجلس فعلی هم با دولت همسو است و ترمز ماشین اقتصادی دولت نیست.

پیرهادی همچنین درباره نقش جهانگیری در دولت، گفت: جهانگیری به هر حال یک مدیر اجرایی و اقتصادی است و از اغلب مدیران دولت فعلی احتمالا قویتر است، اما وضعیت عمومی و بلاتکلیفی دولت و شخص روحانی به تمام زیرمجموعه سرایت کرده است.

وی اضافه کرد: مدیریت خسته و کم تحرک دولت فعلی و تاکید بر نگاه به خارج به ویژه در پنج سال اول، وضعیت را وخیم تر از آن کرده است که بخواهیم در مورد عملکرد اشخاص و تاثیر آن ها به صورت خاص سخن بگوییم.

مدیر مسئول روزنامه رسالت تاکید کرد: از سوی دیگر، اغلب مدیران دولت فعلی، همان مدیران دولت های سازندگی و اصلاحات هستند، با این تفاوت که سالخورده تر شده اند و حتی از  همان سطح کارآمدی پیشین خود هم برخوردار نیستند. نکته دیگر این که بسیاری از مدیران این دولت، در بخش خصوصی به شدت فعالند. مجموع این عوامل، وضعیت اقتصادی دولت فعلی را ساخته است.

پیرهادی در پاسخ به این سوال که با توجه به نفوذ اصلاح طلبان در حوزه اقتصادی،آیا طرح مسائل حاشیه ای همچون عبور آنها از دولت به منزله فرار از پاسخگویی نیست؟،گفت: کاملا درست است. متاسفانه برخی از چهره های دولت فعلی، بیش از آن که به اقتصاد کشور بیاندیشند، در فکر عملیات روانی هستند.

جامعه نسبت به عملیات روانی دولت آگاه شده است

وی ادامه داد: اتفاقا مسئولیت رسانه هاست که تمام تمرکز خود را بر روی مسائل اصلی بگذارند و عمده مطالبات خود را در حوزه های کارآمدی و مدیریت اقتصادی با جدیت پیگیری کنند و از طرح مسائل حاشیه ای و دو قطبی های کاذب، پرهیز کنند.

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت با اشاره به اینکه جامعه نسبت به گذشته در قبال عملیات روانی دولت آگاه تر شده است،گفت: اما دولت چاره ای جز این روش ندارد توان اکثریت این دولت که سابقه امنیتی و سیاسی دارند در حوزه حاشیه سازی، جابجایی مطالبات و نیازهای فرعی به  اصلی و شایعه سازی بعنوان تنها راه نجات خود فعال است. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پیرهادی اصلاحات تیم اقتصادی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۸۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الازهر مصر حمله اسرائیل به رفح را جنایت جنگی تمام عیار خواند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، هجوم زمینی ارتش رژیم صهیونیستی علیه شهر جنوبی رفح صدای معروف‌ترین مرکز اسلامی مصر موسوم به الازهر را نیز درآورد. این مرکز اسلامی در واکنش به عملیات زمینی صهیونیست‌ها در رفح گفته است: «ما حمله تانک‌های اشغالگر اسرائیل از سمت فلسطین به گذرگاه زمینی رفح را به شدت محکوم می‌کنیم.»

الازهر همچنین حمله تانک‌های اشغالگر اسرائیل به گذرگاه زمینی رفح از سمت فلسطین را یک جنایت جنگی تمام عیار خواند و از جامعه اسلامی و سایر دولت‌ها خواستار محکومیت این اقدام تل آویو شد.

پیش از این نیز، سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه‌ای تهاجم اسرائیل به رفح را گسترش دامنه نسل‌کشی علیه مردم فلسطین در باریکه غزه توصیف کرد. این نهاد اسلامی در ادامه افزود که تهاجم ارتش اسرائیل به گذرگاه رفح، نقض آشکار تصمیمات و رویه‌های مصوب در دیوان بین‌المللی دادگستری است.

علاوه بر این، «مارتین گریفیتس»، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه در واکنش به تحولات غزه و هجوم زمینی رژیم صهیونیستی به آنجا اعلام کرد: «دستور تخلیه اسرائیل در رفح و عملیات زمینی منجر به مرگ و آوارگی بیشتر خواهد شد.»

گریفیتس تاکید کرد که بستن گذرگاه رفح از ورود سوخت جلوگیری می‌کند و حرکت کمک‌ها و پرسنل را به داخل غزه و خارج از غزه محدود می‌کند.

این مقام سازمان ملل همچنین افزود که تیم‌های ما هنوز در رفح حضور دارند و در آنجا بیش از یک میلیون نفر از جمله ۶۰۰ هزار کودک هنوز زندگی می‌کنند.

از سوی دیگر، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز سه شنبه در واکنش به تجاوز اشغالگران قدس به مردم مظلوم رفح در سخنانی اعلام کرد: شکست تلاش‌های دیپلماتیک برای دستیابی به صلح در نوار غزه، آزادی اسیران و توقف تهاجم به رفح یک تراژدی خواهد بود.

دبیرکل سازمان ملل در این خصوص ادامه داد: ادامه عملیات نظامی (رژیم) اسرائیل در رفح باعث نگرانی است؛ تهاجم گسترده منجر به یک فاجعه انسانی خواهد شد.

آنتونیو گوترش در ادامه افزود: بسته شدن گذرگاه‌های رفح و کرم شالوم تأثیر مخربی بر وضعیت وخیم انسانی در نوار غزه دارد و این گذرگاه‌ها باید فوراً بازگشایی شود.

وی اضافه کرد: اسرائیل تشدید تنش‌ها را متوقف کند و در تلاش‌های دیپلماتیک برای دستیابی به آتش بس در نوار غزه مشارکت سازنده داشته باشد. من از فعالیت مجدد نظامی در رفح توسط نیروهای اسرائیل ناراحت و مضطرب هستم.

پیشتر مصر، برزیل، ونزوئلا و سازمان همکاری اسلامی نیز آغاز عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در شرق رفح را محکوم کرده بودند. با افزایش گمانه‌زنی‌ها در خصوص آغاز عملیات نظامی اسرائیل در شرق رفح، «هاکان فیدان»، وزیر خارجه ترکیه نیز از پیوستن آنکارا به شکایت «نسل کشی در غزه» آفریقای جنوبی براساس بندهای ۶۲ و ۶۳ خبر داد.

برهمین اساس برخی منابع عبری از احتمال صدور قرار بازداشت برای مقامات ارشد اسرائیلی از جمله «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر، «یوآو گالانت» وزیر جنگ و «هرتزی هالوی»، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند. به دنبال انتشار این خبر دستگاه وزارت خارجه و لابی‌های اسرائیل در واشنگتن با اعمال نفوذ در کنگره به دنبال جلوگیری از صدور این حکم هستند.

روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت نیز با انتشار گزارشی اختصاص مدعی شد که کریم خان مسئول اصلی رسیدگی به پرونده نسل کشی اسرائیل در غزه، در نامه‌ای از سوی ۱۲ نماینده مجلس آمریکا تهدید شده است. در متن این نامه آمده است که اگر دیوان بین‌المللی دادگستری اقدام به صدور قرار بازداشت علیه نتانیاهو کند، آنگاه مجلس نمایندگان آمریکا تحریم‌های سختی علیه کریم خان وضع خواهد کرد.

کد خبر 6099941

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های کافی برای سفر اربعین از خراسان شمالی تهیه شود
  • گوترش: حمله تمام عیار به رفح فاجعه انسانی به بار خواهد آورد
  • خبر جدید یک نماینده مجلس در خصوص اصلاح سیاست‌های ارزی/ دولت و مجلس به توافق رسیدند؟
  • بهرامی: سرلک کشتی‌گیری تمام عیار و بلوطِ ریشه‌دار ماست
  • توافق مجلس و دولت برای اصلاح سیاست‌های ارزی
  • الازهر مصر حمله اسرائیل به رفح را جنایت جنگی تمام عیار خواند
  • مزیت اصلاح‌طلبان رو به اضمحلال؛ بالشتک ضربه‌گیر بین جامعه و حکومت از میان رفته
  • آخرین وضعیت بازار طلا و سکه؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۱۷ اردیبهشت ماه
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند