Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال ۱۳۹۷ حدود ۱۸ هزار نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری اشتغال مجدد پیدا کرده‌اند. به گزاش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو کریم یاوری مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: ۱۸ هزارنفر مقرری بگیر بیمه بیکاری سال قبل مجددا مشغول کار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: بیمه شدگان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که به دلیل بروز حوادث قوه قهریه و غیر مترقبه از قبیل: سیل، زلزله، جنگ و آتش سوزی بیکار می‌شوند، مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می‌شوند، پیگیری برای اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری در اولویت وظایف قانونی دست اندر کاران اجرای قانون بیمه بیکاری است، در سال ۱۳۹۷ حدود ۱۸ هزار نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری اشتغال مجدد پیدا کرده‌اند.

وی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مکلف است، آموزش مهارت‌های مورد نیاز بازار کار و نیز باز آموزی و تجدید مهارت کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری را در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و یا مراکز آموزش جوار کارخانجات فراهم نماید. هزینه‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقرری بگیران بیمه بیکاری از حساب بیمه بیکاری تامین و پرداخت می‌شود.

به گفته وی، در سال ۱۳۹۷ حدود ۲۸هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای برای مهارت آموزی و باز آموزی و تجدید مهارت معرفی شدند.

یاوری گفت: کارگران مجرد مشمول قانون بیمه بیکاری حد اقل شش ماه و حد اکثر سی و شش ماه و کارگران متاهل و متکفل حداقل دوازده ماه و حداکثر پنجاه ماه به نسبت سابقه کاری و بیمه پردازی می‌توانند از مقرری بیمه بیکاری استفاده نمایند. ایام مقرری بیمه بیکاری جزء سابقه بیمه‌ای قابل قبول برای ایام بازنشستگی کارگران محاسبه می‌شود.

واگذاری امور و تصدی‌های غیر حاکمیتی به بخش خصوصی صرفاً در چارچوب قوانین و مقررات، ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی باید صورت پذیرد.

به گفته این مقام مسئول در وزارت کار، تمام کارگران مشمول قانون کار، تامین اجتماعی که در اثر حادثه ناشی از سیل از کار بیکار شده‌اند، حتی اگر کمتر از شش ماه بیمه پردازی داشته باشند، مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری خواهند شد.

وی یادآور شد: کارگران و کارفرمایان آسیب دیده از سیل اخیر در کشور را تنها نخواهیم گذاشت تا رسیدن به شرایط راه اندازی کارگاه و شروع کار در کنار آنان خواهیم بود. برای تعادل بخشی به منابع و مصارف بیمه بیکاری و افزایش پوشش مقرری بگیران بیمه بیکاری کارگروه‌های مشترک بین ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی و شرکاء اجتماعی شکل گرفته و به جدیت پیگیری می‌نمایند.

به گفته یاوری، مقرری بیمه بیکاری برای کارگران مشمول از روز اول بیکاری قابل پرداخت است و کارگران مکلفند ظرف سی روز از تاریخ بیکاری با اعلام مراتب بیکاری به واحد‌های تعاون کار و رفاه اجتماعی آمادگی خود را برای اشتغال به کار تخصصی یا مشابه آن اعلام نمایند.

یاوری خاطر نشان کرد: کارآفرینان و کارفرمایان در تمامی واحد‌های تولیدی، صنعتی، صنفی، خدماتی و کشاورزی برای بهره مندی نیروی کار خود از مزایای قانونی نسبت به بیمه نمودن کارگران اقدام نمایند. کارآفرینان و کارفرمایان در تمامی واحد‌های تولیدی، صنعتی، صنفی، خدماتی و کشاورزی برای بهره مندی نیروی کار خود از مزایای قانونی نسبت به بیمه نمودن کارگران اقدام نمایند.

به گفته وی، در شرایط فعلی همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان و خصوصاً نظام مالی، بانکی و بیمه‌ای کشور بایستی نهایت همراهی و همکاری را با بنگاه‌های اقتصادی در جهت حفظ اشتغال کارگران و جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر برای آنان را به عمل آورند. منبع: فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: یاوری مقرری بگیران بیمه بیکاری مصارف بیمه بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۸۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۶۰ هزار کارگر بیمه‌شده در شهرستان رفسنجان

ایسنا/کرمان امروز ۱۱ اردیبهشت ماه فرماندار رفسنجان با همراهی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان و اعضای ستاد گرامیداشت هفته کارگر به سطح شهر مراجعه و با اهدای گل به کارگران ، روز کارگر را به آنها تبریک گفتند.

حسین رضایی در حاشیه این اقدام، با تبریک روز کارگر با بیان اینکه این سخت‌کوشان به عنوان پیشانی تولید نقش مهمی در چرخه اقتصاد و تولید کشور دارند، گفت: در دین مبین اسلام نیز به اهمیت کار و کارگر پرداخته شده است.

فرماندار رفسنجان ادامه داد: ما در سطح شهرستان بالغ بر ۶۰ هزار نیروی کارگری بیمه شده تأمین اجتماعی داریم که ۲۰ درصد یعنی عمده آن‌ها در معدن مس سرچشمه فعالیت دارند.

وی افزود: تولیدات کارگران در رفسنجان در همه حوزه‌ها اعم از کاشی و سرامیک، قطعه ماشین(رینگ آلومینیوم)، مس، پوشاک، دستکش و ملزومات بیمارستانی است.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان نیز در این مراسم با قدردانی از کارگران و تبریک هفته کار و کارگر گفت: محور تحقق شعار سال کارگران سخت ‌کوش واحدهای صنعتی و تولیدی هستند و رسیدگی به مطالبات این قشر را جزء برنامه‌ محوری خود می‌دانیم.

محمود شریفی با تاکید بر لزوم تکریم و تجلیل از کارگران بیان کرد: تجلیل از کارگران و جامعه کارگری تکریم از تولید و کمک به توسعه اشتغال است.

وی حضور کارگران در عرصه تولید را موجب پویایی و نشاط اجتماعی دانست و اضافه کرد: به همت کارگران امروزه انقلاب اسلامی ایران در همه بخش‌ها صاحب موفقیت شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند
  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • وجود ۶۰ هزار کارگر بیمه‌شده در شهرستان رفسنجان
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون نفر بیمه شده دارد
  • نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود
  • کارگران مشغول کار هستند
  • بهره‌مندی ۷۰۰هزار کردستانی از خدمات وزارت کار
  • جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است