Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - در 21 جولای سال 1969 اولین انسان به ماه قدم گذاشت و دنیا را دستخوش تحول بسیار زیادی کرد. این بار در سایه آپولو به دنبال آن هستیم تا بار دیگر به ستاره‌ها نزدیک شویم. اطلاعات ما از نحوه زندگی و کار در مدار زمین هم کانون با کمک ایستگاه فضایی بین‌المللی یا اسپیس شاتل تکمیل شده است و حالا ناسا قرار است تا این بار انسان را برای مدت طولانی‌تری به کره ماه بفرستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناسا در طی پروژه‌ای جدید به نام آرتمیس به دنبال ممکن کردن اقامت طولانی‌مدت انسان در کره ماه و استفاده تجاری از آن است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، در 21 جولای سال 1969 اولین انسان به ماه قدم گذاشت و دنیا را دستخوش تحول بسیار زیادی کرد. این بار در سایه آپولو به دنبال آن هستیم تا بار دیگر به ستاره‌ها نزدیک شویم. اطلاعات ما از نحوه زندگی و کار در مدار زمین هم کانون با کمک ایستگاه فضایی بین‌المللی یا اسپیس شاتل تکمیل شده است و حالا ناسا قرار است تا این بار انسان را برای مدت طولانی‌تری به کره ماه بفرستد.
 
پروژه آرتمیس ناسا (خدای شکار و خواهر آپولو) قرار است تا انسان را در سال 2024 میلادی به ماه برگرداند. اما سؤالات بدون جواب بسیاری درباره این مقصد وجود دارد که اهداف، انگیزه‌ها، خود پروژه، سطح آمادگی ناسا و پشتیبانی کنگره آمریکا از این اقدام را با چالش‌های زیادی روبرو می‌کند.  

     
هدف آرتمیس در گام اول بسیار مشخص است و آن هم فرود آوردن انسان‌ها بر سطح کره ما است که ممکن است برای برخی از افراد به دلیل تکراری بودن فرایند، ساده به نظر برسد اما به دلایلی انجام این کار چندان آسان نیست. هدف پروژه آپولو تنها قدم گذاردن انسان بر کره ماه بود اما آرتمیس قصد دارد تا اقامت انسان در این کره را طولانی‌تر بکند.
 
در پروژه آپولو، فضاپیما به‌صورت رندوم در هرجای کره ماه می‌توانست فرود بیاید و نهایتاً تا چند متر آن‌طرف‌تر اکتشاف شد اما هدف پروژه آرتمیس فرود تکرارپذیر در مناطق ویژه‌ای است که از پیش تعیین شده است. به‌این‌ترتیب برای ساخت یک اقامت گاه در کره ماه باید بتوان چندین بار در یک منطقه خاص فرود آمد و این پایداری، هدف اصلی طراحی آرتمیس است.
 
تفاوت دیگر پروژه آپولو و آرتمیس در بخش تجاری است. ارتباط میان ناسا و دیگر کمپانی‌های خصوصی مثل اسپیس اکس و بلو اوریجین به‌جای مسابقه فضایی یک همکاری است. ناسا در این زمینه راهبر است و دیگر کمپانی‌های فضایی و تجاری دنباله‌رو آن هستند. این سازمان به دنبال رسیدن به‌جایی است که صنعت بارزگانی بتواند از ماه استفاده تجاری کند و تنها قدم گذاشتن به ماه هدف نیست. البته همان‌طور که ذکر شد چالش‌های زیادی درراه است که ناسا باید در همکاری با کمپانی‌های دیگر آن‌ها را برطرف کند و پروژه آرتمیس را به ثمر برساند.

 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: سفر به ماه ناسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۸۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمساح سرگردان در فرودگاه/ عکس

نادیا زکالوند: چندی پیش تمساحی که از محل زندگی خود دور شده بود در باند فرود نیروی هوایی مک‌دیل سرگردان شده و سپس جلوی ارابه فرود یکی از هواپیماها جا خوش کرده بود.

کارکنان این فرودگاه، عکس این تمساح ۳ متری را که جلوی پرواز هواپیما را گرفته بود در صفحه «فیس‌بوک» خود منتشر کردند و سپس تلاش خود را برای جابه‌جا کردن تمساح از باند فرود و سپس انتقال آن به بیرون از فرودگاه نشان دادند. این تمساح از رودخانه «هیلس‌باروف» که نزدیک فرودگاه قرار دارد به فرودگاه آمده بود.

کارکنان این فرودگاه گفتند، «با تلاش و جهد بسیار سرانجام توانستیم جدیدترین پرسنل دندان‌تیزمان را از جلوی ارابه فرود هواپیما کنار بزنیم.»

آنها این تمساح را که روی آن نام «الویس» گذاشته بودند از فرودگاه به محل زندگی خود منتقل کردند.

منبع:

upi

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900711

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ماجرای سرقت لول‌های تریاک در سریال آینه عبرت | مواد مخدر آتقی واقعی بود!
  • تمساح سرگردان در فرودگاه/ عکس
  • درختان ماه روی زمین کاشته می‌شوند
  • دلیل اصلی سفید شدن مو‌های ژوزه مورینیو فاش شد
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • (عکس) عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • تصاویر عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد
  • (ویدئو) بحث عجیب درباره زیاده‌روی در عرق خوری در برنامه گلزار!
  • (ویدئو) سکانس خنده‌دار از حرف زدن نعیمه نظام‌دوست به زبان روسی