Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-06@13:17:16 GMT

◄ جنگ و گریز نابرابر عابران پیاده با رانندگان

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۴۸۸۷۱

تین‌نیوز | 

یک کارشناس حمل‌ونقل جاده‌ای معتقد است: در کنار آموزش رانندگی، بهتر است به همان راحتی که گواهینامه به افراد داده می‌شود، گواهینامه‌ها از آنان پس گرفته شود.

به گزارش تین نیوز، فروغ فاریابی این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد و افزود: شواهد نشان می‌دهد اعمال قانون همیشه به تثبیت آموزش کمک کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس گفت: اگر با اولین تخلف رانندگی گواهینامه باطل شود، خیلی سریع مخاطرات رانندگی در کشور کم خواهد شد.

وی در توضیح این دیدگاه خود به بیان توصیه سازمان بهداشت جهانی در مورد تقویت پنج ستون نگهدارنده بنای ایمنی راه‌ها اشاره کرد و گفت: سیستم مدیریت ایمن، کاربران ایمن، راه‌های ایمن، خودروهای ایمن و رسیدگی‌های پس از سانحه پنج ستونی هستند که سازمان بهداشت جهانی بر تقویت آنها تاکید می‌کند.

فاریابی خاطرنشان کرد: مدل یک بنا با پنج ستون، مدل ساده‌ای است که ممکن است این تداعی را به‌وجود بیاورد که برای استواری بنا، هر پنج ستون باید به یک قوت و ارتفاع زیر سقف قرار بگیرند و با ضعف هر یک، کل ساختمان فرو می‌ریزد در حالی‌که کاملاً هم این‌طور نیست و می‌توان تا زمانی‌که یکی از عوامل مشکل دارد با تقویت عوامل دیگر نتیجه را حفظ کرد.

به گزارش تین نیوز، او در بین پنج ستون مورد اشاره در ایمنی راه‌ها، به توضیح در مورد موضوع کاربران ایمن پرداخت و اظهار کرد: کاربران یا راننده خودرو هستند یا عابران از عرض جاده و مقابل رانندگان.

به گفته وی رانندگان  نیز متناسب با انواع کلاس‌های خودرویی از جمله رانندگان سواری، موتور، وانت، اتوبوس، انواع کامیون و ...متنوع هستند.

او افزود: عابران پیاده در صحنه نبردی نابرابر و با دست خالی و تنِ بدون حفاظ باید از هر طرف مراقب احتمال عبور یک یا چند نوع از این جنگنده‌ها باشند و این درحالی است که همزمان همین جنگنده‌ها در رقابت خشونت باری با همدیگر نیز هستند.

وی با طرح این پرسش‌ها که کاربران چگونه باید ایمن‌تر حرکت کنند، برای ورود به این معرکه پرمخاطره چه آمادگی‌ها یا مجوزهایی لازم دارند و چگونه و از کجا آن را به‌دست می‌آورند، بیان کرد: رسمی‌ترین پاسخ گواهینامه است. هر جوان ۱۸ ساله‌ای می‌تواند بعد از یاد گرفتن مکانیزم راهبری خودرو، گواهینامه بگیرد و وارد کارزار جاده‌ای شود.

به گزارش تین نیوز، فاریابی تاکید کرد: هر چند اخذ گواهینامه کمی تا قسمتی مرحله‌بندی و سطح‌بندی هم دارد ولی چون کنترل‌های موثری انجام نمی‌شود عملاً همان قبولی در آزمون‌های اولیه، کار متقاضی را تمام می‌کند.

این کارشناس با بیان این‌که به نظرم علاوه بر مهارت روشن کردن و حرکت دادن و پارک کردن و ... خودرو آموزش‌های جدی دیگری هم در این زمینه لازم است،  اظهار کرد: افزایش آگاهی و درک از خطر و باور داشتن به  آسیب‌پذیر بودن بدن انسان در برابر برخورد با فلز یا زمین و...، یکی از آموزش‌های مورد نیاز است.

وی ادامه داد: مسئولیت در برابر زندگی دیگران و اعتماد نکردن به هوشیاری و سرعت عمل آنان (اعم از دیگر رانندگان و عابران)  به حدی که متقاضی گواهینامه بداند حتی حق ایجاد دلهره و استرس نیز در دیگران ندارد و نیز این‌که بیاموزد رانندگی تفریح نیست، اجباری هم نیست و ... از دیگر آموزش‌هایی است که در اخذ گواهینامه لازم است.

به گزارش تین نیوز، او  گفت: همچنین در کنار آموزش، بهتر است به همان راحتی که گواهینامه ارایه می‌شود پس نیز گرفته شود چرا که اعمال قانون همیشه به تثبیت آموزش کمک کرده است.

فاریابی تاکید کرد: رانندگی حق شهروندی نیست بلکه امتیازی است که در قبال یک‌ سری مهارت‌ها و تعهدات به فرد داده می‌شود، اگر هر لحظه و هر جا این تعهدات از طرف رانندگان نادیده گرفته شود لزومی ندارد امتیاز پابرجا بماند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: پلیس تخلف رانندگی گواهینامه رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۸۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب ۴ گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، واحد علوم و تحقیقات، برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی و با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی اداره کل طرح و برنامه، بودجه و تعالی سازمانی با رهنمودهای قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات و معاونت توسعه و مدیریت منابع این واحد، موفق به دریافت گواهینامه‌های استاندارد بین‌المللی به شرح زیر شده است:

بیشتر بخوانید: دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات و شرکت ملی انفورماتیک سند همکاری امضا کردند

ISO ۱۰۰۰۲:۲۰۱۸ (فرآیند رسیدگی به شکایات ذی‌نفعان)؛

ISO ۱۰۰۰۴:۲۰۱۸ (سنجش میزان رضایت‌مندی مشتری)؛

ISO ۲۱۰۰۱:۲۰۱۸ (استانداردسازی مدیریت آموزشی مبتنی بر نیازهای فراگیران)؛

ISO ۱۰۰۱۵:۲۰۱۹ (مدیریت شایستگی و توسعه افراد)؛

گواهینامه ISO ۲۱۰۰۱ و گواهینامه ISO ۱۰۰۱۵؛ برای نخستین ‌بار در سطح دانشگاه‌های کشور توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، کسب شده است.

گفتنی است، اقدامات صورت گرفته در فرآیند کسب گواهینامه‌های استاندارد بین المللی ISO پیرو تاکیدات دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و متمرکز بر محورهای سند تحول و تعالی این دانشگاه، محقق شده است.

لازم به ذکر است، در مسیر دریافت این چهار گواهینامه، "محور راهبردی دانشگاه سرآمد و پاسخگو" مبتنی بر تحقق اهداف مندرج در بسته کاری مشتمل بر ارتقاء پاسخگویی و قابلیت حل مسئله، توسعه فناوری، نوآوری و کارآفرینی و ارتقاء جایگاه بین‌المللی و الهام‌بخشی، مدنظر قرار گرفته است.

همچنین "محور راهبردی دانشگاه کارآمد و پایدار" مبتنی بر تحقق اهداف مندرج در بسته کاری شامل دستیابی به سازمان یادگیرنده، فعالیت‌های منسجم و هم‌افزایی شبکه‌ای و تحول در فرهنگ سازمانی، از دیگر ضرورت‌های تبیین شده جهت دریافت گواهینامه‌های استاندارد بین المللی ISO در واحد علوم و تحقیقات، بوده است.

بر اساس این گزارش، گواهینامه‌های استاندارد بین‌المللی ذیل توسط شرکت کیفیت و انطباق پویا (KQR) دریافت شده است که ISO۱۰۰۰۲ و ISO۱۰۰۰۴ تحت لیسانس Benchmark certificate انگلستان و گواهینامه‌های استاندارد بین‌المللی ISO۲۱۰۰۱ و ISO۱۰۰۱۵ تحت لیسانس استرالیا، صادر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229476 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • پلیس راه: خطر ریزش سنگ در جاده چالوس
  • خطر ریزش سنگ در جاده چالوس
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم وفنون هسته‌ای دراصفهان آغاز می‌شود
  • عصر امروز، آغاز نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • یک افسر روسی، مسئول آموزش رانندگان در تهران قدیم!
  • اجرای طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان
  • هستی گهواره من/ اضطراب مرگ معنا بخش زندگی / گریز از مرگ با مد و دفن شدن در نقش اجتماعی
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • کسب ۴ گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات
  • آموختن اتول‌رانی زیر تابلو پرستو | مسئول آموزش رانندگان یک افسر روسی بود