Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا باغچقی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه اعضای شورای اسلامی شهر نمی‌توانند از قانون تخطی و بدون مصوبه نسبت به تعیین جلسه فوق‌العاده اقدام کنند، اظهار کرد: طبق تبصره ۲ ماده ۳۳ آیین نامه اجرایی داخلی شورای اسلامی شهر، جلسات فوق‌العاده در شورا باید با تقاضای مکتوب پنج نفر از اعضای شورا که به تصویب برسد و یا با توافق هیئت رئیسه شورا برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باغچقی با بیان اینکه جلسه فوق‌العاده صبح شنبه شورای اسلامی شهر بجنورد با موضوع انتخاب سرپرست شهرداری بجنورد اطلاع رسانی شده است، تصریح کرد: پنج شنبه هفته گذشته نیز جلسه فوق‌العاده‌ای به منظور انتخاب سرپرست شهرداری بجنورد با غیبت رئیس این شورا و بدون مصوبه برگزار شد که به دنبال آن بنده و دو نفر دیگر از اعضای شورا، جلسه را ترک کردیم.

وی بیان کرد: ۳۱ تیر ماه امسال روح الله براتیان، شهردار بجنورد پایان کار خود را به دلیل بازنشستگی اعلام کرده بود اما به مدت سه روز این اقدام شهردار در سکوت باقی ماند.

این عضو شورای اسلامی شهر بجنورد ادامه داد: اطلاع ندادن بازنشستگی شهردار به تمام اعضای شورا بزرگترین اشکال قانونی است چرا که در این سه روز چه کسی می‌خواست مسئولیت را بپذیرد.

باغچقی با بیان اینکه شهردار بجنورد پس از ۳۲ سال و نیم خدمت، بازنشستگی خود را اعلام کرد، گفت: اگر قرار بر ۳۰ سال خدمت شهردار بود، سوال برانگیز است که چرا شهردار بجنورد طی دو سال گذشته بازنشسته نشد و چرا به‌یکباره پس از دو سال و نیم بازنشستگی خود را اعلام کرد.

وی اظهار کرد: همچنین چنانچه شهردار بجنورد شرایط احراز تا ۳۵ سال خدمت را داشته چرا به یکباره پس از ۳۲ سال و نیم اعلام بازنشستگی کرده است و چرا سال گذشته با تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان به طور رسمی اعلام بازنشستگی نکرد.

این عضو شورای اسلامی شهر بجنورد تاکید کرد: ادامه خدمت ۳۲ و نیم سال شهردار بجنورد برای ما مبهم است.

باغچقی اعلام کرد: با توجه به اینکه جلسه امروز شورا بدون مصوبه و اطلاع رسانی قبلی برگزار شد بنده نیز همچون جلسه گذشته به دلیل رعایت آیین نامه در جلسه حضور پیدا نکردم.

به گزارش خبرنگار مهر، پنج شنبه هفته گذشته سرپرست شهرداری بجنورد با امضای پنج عضو شورا انتخاب شد اما فرمانداری به دلیل اینکه این انتخاب با پنج امضا قانونی نیست، انتخاب سرپرست فعلی شهرداری بجنورد را رد کرد.

بهمن شیردل، سرپرست فرمانداری بجنورد در این باره گفته بود که بر اساس قانون مصوبات شورا باید امضای دو سوم اعضای شورا «نه اعضای حاضر در جلسه» را داشته باشد در حالی که صورتجلسه ارسال شده برای فرمانداری فقط پنج امضا داشته است.

کد خبر 4676957 الهام یزدان پناه

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر بجنورد شهرداری بجنورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۸۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

ایسنا/اصفهان استاندار اصفهان از تصویب بیش از ۵۰ مصوبه لازم‌الاجرا در نشست شورای اداری مشترک استان و شهرستان اصفهان، به‌منظور توسعه و آبادانی شرق این شهرستان خبرداد.

 سیدرضا مرتضوی، شامگاه ششم اردیبهشت‌ماه و در حاشیه جلسه شورای اداری استان، اظهار کرد: سفر شورای اداری استان به شهرستان اصفهان در چند بخش برنامه‌ریزی شد. نخست بازدید از مناطق جنوبی شهرستان، در سفر دوم بازدید از برخی شهرک‌های شهرستان و امروز نیز سفر به شرق شهرستان اصفهان برنامه‌ریزی و اجرا شد.

وی کرد: این سفر از ساعت ۶ صبح امروز با بازدید از مناطق براآن شمالی و جنوبی، قهجاورستان، زیار و سایر شهرها و روستاهای این منطقه آغاز شد.

 مرتضوی افزود: بازدید از پروژه‌های نیمه تمام، نقاط حادثه‌خیز و بررسی چالش‌های حوزه کشاورزی و صنعتی از جمله مواردی بود که در این سفر در دستور کار قرار گرفت.

استاندار اصفهان ادامه داد: دیدار و ملاقات مردمی از دیگر برنامه‌های شورای اداری استان در شرق شهرستان اصفهان بود و بیش از ۸۰ نفر از مردم این منطقه توانستند مسائل و مشکلات خود را با اعضاء شورای اداری استان مطرح کنند.

استاندار اصفهان متذکر شد: نشست شورای اداری مشترک استان و شهرستان اصفهان نیز بیش از ۶ ساعت به طول انجامید و مسائلی که در سفر مورد بررسی قرار گرفته بود در این نشست مطرح و در خصوص آن تصمیم‌گیری شد.

 مرتضوی تعداد مصوبات تصویب شده در نشست شورای اداری استان را بیش از ۵۰ مصوبه عنوان کرد و گفت: این مصوبات لازم الاجرا بمنظور رفع چالش‌ها و توسعه شرق شهرستان اصفهان اتخاذ شد.

وی ادامه داد: تلاش شد مصوبات در بخش‌های مختلف با زمانبندی مشخص تصویب شوند تا در موعد مقرر با به ثمر رسیدن مصوبات شاهد رشد و آبادانی این منطقه باشیم.

استاندار اصفهان در خصوص مفاد مصوبات شورای اداری استان، بیان کرد: رفع نقاط حادثه‌خیز، اصلاح هندسی مسیرها، ایمن سازی و نصب علایم، روکش آسفالت، تعیین تکلیف طرح‌های کشاورزی نیمه‌تمام، تکمیل طرح‌های حوزه ورزش و جوانان، توجه ویژه به مسائل آموزشی و بهداشت و درمان از جمله مفاد مصوبات این نشست بود.

 مرتضوی متذکر شد: مسائل و چالش‌های سایر مناطق شهرستان اصفهان نیز در سفرهای آینده بررسی و در خصوص آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • ۸۹ درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند
  • ۵۰ مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد
  • واقعه طبس باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود
  • ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان انجام شد