Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@14:46:37 GMT

توانمندسازی زنان روستایی با صندوق اعتبارات خرد

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۴۹۱۷۶

توانمندسازی زنان روستایی با صندوق اعتبارات خرد


مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی، از فعالیت 25 صندوق اعتبارات خرد ویژه زنان روستایی خبر داد و گفت: این صندوق‌ها در راستای توانمندسازی زنان روستایی فعالیت می‌کنند.

 

سولماز حدادی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: پروژه صندوق اعتبارات خرد ویژه زنان روستایی فعالیت خود را از سال 75 با تشکیل یک صندوق در شهرستان ابهر آغاز کرد و در حال حاضر، تعداد 25 صندوق با 1080 نفر عضو در مناطق مختلف استان راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مسئول ادامه داد: صندوق اعتبارات خرد، تشکلی از زنان روستایی است که در راستای فعالیت در امور کشاورزی ویژه زنان در روستا تشکیل شده است تا ضمن توانمندسازی زنان روستایی و هدایت فعالیت آنان در امر تولید در بخش کشاورزی، در زمینه تامین منابع مالی مورد نیاز آن‌ها نیز حمایت‌های لازم را انجام دهد.

 

وی افزود: به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز اعضای صندوق‌ اعتبارات خرد زنان روستایی برای فعالیت در بخش کشاورزی، طی دو سال اخیر با هماهنگی صندوق کارآفرینی امید نسبت به ارایه تسهیلات لازم به آن‌ها اقدام شده و تاکنون، تسهیلات کم‌بهره به 13 صندوق استان تعلق یافته است.

 

حدادی تصریح کرد: مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان پس از تاسیس هر صندوق و تعیین اعضای هیئت‌مدیره آن، نسبت به هماهنگی و اجرای برنامه‌های آموزشی توانمندسازی ارکان صندوق‌ با اولویت آشنایی آنان با مسائل مالی و حسابداری، آموزش تسهیل‌گری و ترویج مهارت‌های شغلی روستایی در بخش کشاورزی اقدام می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: اعضا نیز پس از کسب توانمندی های لازم نسبت به دریافت تسهیلات اعطایی از صندوق اقدام کرده و در حوزه‌های آموزش دیده از جمله ایجاد باغچه‌های خانگی، فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی، تولید محصول سالم و استاندارد، پرورش گل و گیاهان زینتی، ایجاد گلخانه‌های کوچک خانگی و پرورش طیور شروع به فعالیت می‌کنند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان زنجان استاندارد برنامه های آموزشی زنان محصولات کشاورزی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۹۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره‌های آموزشی فعالان صنعت گردشگری در یزد

هما خورشیدی معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: دوره صرفه‌جویی انرژی در تأسیسات گردشگری و دوره بازآموزی راهنمایان گردشگری از سری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان صنعت گردشگری، امروز و فردا در یزد برگزار می‌شود.

وی افزود: این دوره‌ها به صورت رایگان با محوریت این اداره‌کل و توسط مؤسسات آموزشی خدمات گردشگری و باهدف آشنایی با مباحث روز صنعت گردشگری برای شاغلان و فعالان این صنعت برگزار می‌شود و در پایان برای هر کدام از شرکت‌کنندگان گواهینامه صادر می‌شود.

خورشیدی، ضمن اشاره به اهمیت آموزش و بازآموزی فعالان صنعت گردشگری گفت: تأمین نیروی انسانی ماهر یکی از مهمترین بخش‌های تاثیرگذار در حوزه گردشگری است که با حمایت دفتر مطالعات و آموزش گردشگری کشور و به منظور ارتقای سطح شاغلان این صنعت زمینه اجرای دوره‌های توانمندسازی فراهم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بازگشایی بیشتر محور‌های مسدود شده عشایری و روستایی در خوزستان
  • استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مارگون و بهمئی
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی؛ احتمال خسارت به محصولات کشاورزی
  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • منابع محدود بانک‌های خراسان شمالی مشکل‌زا‌ شده است
  • برگزاری دوره‌های آموزشی فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • ۹۰ درصد استارت‌آپ‌ها محکوم به شکستند/عدم بازارسنجی علمی فعالیت‌های جدید و نو
  • انتصاب جدید مرکز جهاد کشاورزی بالانج