Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  قاضی مهدی حقدادی معاون دادستان مرکز خراسان رضوی در امور فضای مجازی گفت: ️در طی روز‌های اخیر افراد مجرم و سودجو، با ارسال پیامک بصورت انبوه به هموطنان تحت عنوان ((مشترک گرامی برای باطل نشدن بن خود فوری تماس بگیرید ۰۲۱****۹۰۰ کد ٢٥٢)) اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او تصریح کرد: این پیامک و همچنین پیامک‌های مشابه آن بصورت انبوه برای افراد از شماره تلفن‌های همراه متعدد ارسال می‌شود که متعاقب آن هنگام تماس، به بهانه تعلق گرفتن سبد کالا به افراد آدرس سایت‌هایی که جعلی می‌باشند ارایه می‌شود و سپس آن‌ها را به سمت سایت‌های اینترنتی با درگاه بانکی تقلبی و جعلی هدایت کرده و پس از اینکه فرد تمامی اطلاعات کارت بانکی خود را وارد درگاه می‌نماید تمام اطلاعات حساب کپی برداری شده و در کسری از ثانیه موجودی حساب آنان مورد برداشت قرار میگیرد.

معاون دادستان مرکز خراسان رضوی در امور فضای مجازی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود به هیچ وجه به اینگونه پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی که منبع و مبنای آن مشخص نیست اعتناء و اعتماد نکنند و جهت احراز واقعیت و کسب اطلاعات به سایت‌های اصلی سازمان و نهاد مربوطه مراجعه نمایند و اطمینان داشته باشند تاخیر در اقدام هیچ خسارتی به بار نخواهد آورد بلکه زمانی خسران خواهند دید که بدون بررسی با عجله و شتاب اعتماد کرده و به خواسته افراد کلاهبردار که در قالب پیام‌های جعلی و فریبنده بیان شده اقدام نمایند.

انتهای پیام//ف. ح  
شیوه جدیدی از کلاهبرداری به بازار آمد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کلاهبرداری پیامکی شیوه جدید کلاهبرداری قوه قضاییه نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۹۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی سازمان ملی مهاجرت به مهاجرین درباره پیامک سامانه «سهما» + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان ملی مهاجرت در این اطلاعیه از اتباع و مهاجران خارجی مجاز خواسته است در اسرع وقت موارد درخواستی داخل پیامک را تکمیل و ارسال کنند.

بر این اساس، متن ارسالی به این شرح است: «تبعه گرامی با شناسه یکتا...... برای صدور کارت هوشمند باید پس از ثبت نام و ورود به سامانه سهما به آدرس www.irmigrationorg.ir حداکثر تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ کد …... را در قسمت اعتبارسنجی صدور کارت هوشمند وارد کنند.


سازمان ملی مهاجرت تاکید کرده است: اقدام نکردن این افراد به منزله حضور نداشتن تلقی می‌شود و هیچ خدماتی به این افراد تعلق نمی‌گیرد.



کد خبر 848564 منبع: ایران برچسب‌ها خبر مهم مهاجرت

دیگر خبرها

  • هشدار درباره کلاهبرداری پیامکی
  • مراقب پیامکهای جعلی یارانه کمک معیشتی باشید
  • شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند
  • هشدار جدی سازمان ملی مهاجرت به مهاجرین درباره پیامک سامانه «سهما» + جزئیات
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ نخستین متن پیامکی تبریک کریسمس بود
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ اولین متن پیامکی تبریک کریسمس بود
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • کلاهبرداری از طریق پیام‌ها و لینک‌های جعلی
  • آشنايي با جديدترين پرتال پیامک /ارتباطات سریع و جذاب برای همه