Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «کاترین سبلیتستزر»، افسر بازنشسته آمریکایی، «جان هایتن» نامزد تصدی سمت معاون رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور را به تجاوز جنسی متهم کرد. 

سبلیتستزر در مصاحبه با روزنامه «نیویورک تایمز» گفت: «هایتن پس از برگزاری یک همایش دفاعی در ایالت کالیفرنیا در دسامبر ۲۰۱۷ به بهانه صحبت ضروری با او به اتاقش در هتل وارد شد و بدون اجازه به وی تجاوز کرد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه توضیح داد که به دلیل ترس و نگرانی نسبت به آینده شغلی خود علیه این ژنرال آمریکایی شکایت نکرده و منتظر بازنشستگی او مانده است. 

یک مقام مسئول وزارت دفاع آمریکا که در جریان تحقیق از هایتن قرار دارد و خواست نامش فاش نشود، گفت: «در جریان تحقیق هیچ ایمیل یا پیام مکتوبی که جرم ژنرال را اثبات کند، وجود ندارد، ‌اما هایتن و سبلیتستزر در تمام شرایطی که این افسر از آنها صحبت می‌کند، ‌با هم بوده‌اند». 

این مقام مسئول گفت: «هایتن که فرمانده استراتژیک نیروهای مسلح آمریکا است، همیشه یک محافظ به همراه داشته و به تبع، تقریبا محال است بدون اینکه کسی وی را مشاهده کند، بتواند دست به چنین کاری بزند». 

هایتن و سبلیتستزر هر دو هفته گذشته در کمیته امور نیروهای مسلح در مجلس سنای آمریکا در جلسه تعیین احتمالی هایتن به عنوان معاون رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح، دومین سمت عالی ارتش این کشور شهادت خود را ارائه دادند.

گفته می‌شود که هایتن (۶۰) ساله بیش از ۳۰ سال است که در نیروی هوایی ارتش آمریکا از جمله در افغانستان و عراق خدمت کرده و از سپتامبر ۲۰۱۶ فرمانده استراتکام (فرماندهی نیروهای هسته‌ای آمریکا)  بوده است. وی در آوریل گذشته توسط «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا نامزد معاونت ستاد ارتش شده است. 

سبلیتسترز ۵۱ ساله نیز سابقه ۲۸ سال خدمت در ارتش آمریکا را داشته و در عملیات عراق و افغانستان حضور داشته است. 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: افسر ارتش آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۹۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری مرگبار نیروهای نظامی فلسطینی؛ فرمانده سرایا القدس ترور شد +تصویر

عناصر امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین بامداد امروز به سوی خودروی یکی از فرماندهان گردان طولکرم به نام «عمر ابوالفول» شلیک کردند که به شهادت وی منجر شد.   به گزارش نور نیوز؛ همزمان درگیری‌های شدیدی میان رزمندگان گردان طولکرم (وابسته به سرایا القدس-شاخه نظامی جهاد اسلامی) و عناصر امنیتی محمود عباس در شهر طولکرم گزارش می‌شود.   در این راستا «ابوشجاع» فرمانده گردان طولکرم نیز در بیانیه‌ای گفت: «سکوت ما به درازا نخواهد انجامید و تجاوزات این دستگاه‌های امنیتی ما را وادار می‌کند تا به این سکوت پایان دهیم».     «عمر ابوالفول» فرمانده گردان طولکرم   جنبش حماس نیز در واکنش به شهادت «عرم ابوالفول» از فرماندهان گردان «طولکرم» وابسته به «سرایا القدس» (شاخه نظامی جهاد اسلامی) به دست نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان آن را یک «ننگ سیاسی» برای این نهاد سیاسی دانست.   حماس گفت که اینگونه اقدامات تنها خدمت به اسرائیل است.   در این بیانیه آمده است: همگی باید به مسئولیت خود برای پایان دادن به این اقدامات خلاف و تغییر روند نهادهای امنیتی در مسیر صحیح،عمل کنند.   خودرو «عمر ابوالفول» فرمانده گردان طولکرم که به آن شلیک شد

دیگر خبرها

  • انتصاب‌های جدید در ارتش رژیم صهیونیستی جنجال‌ساز شد
  • درگیری مرگبار نیروهای نظامی فلسطینی؛ فرمانده سرایا القدس ترور شد +تصویر
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • امیر نصیرزاده: وضعیت دانشگاه‌های آمریکا نشان می‌دهد بیداری بزرگی رخ داده است
  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا
  • ۶ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه منهدم شدند
  • پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال می‌کنیم