Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری، زاهد شفیعی با بیان این خبر گفت: دوره مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص برای مدیریت انواع مختلف تاسیسات گردشگری و به عنوان یکی از شرایط لازم برای دریافت کارت مدیریت، بر اساس "دستورالعمل اجرایی صدور و تمدید کارت مدیران تاسیسات گردشگری"، طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مخاطبان این دوره، متقاضیان دریافت کارت مدیریت برای انواع تاسیسات گردشگری و کلیه علاقه‌مندان به آشنایی با این حوزه هستند؛ افزود: از این پس گذراندن دوره مورد نظر برای متقاضیان حضور در دوره‌های مدیریت تخصصی تاسیسات گردشگری الزامی است.

شفیعی ادامه داد: مجری دوره آموزشی کوتاه‌مدت "مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری"، موسسات آموزشی گردشگری هستند که مجوز برگزاری این دوره را از سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اخذ کرده اند.

مدیرکل آموزش و مطالعات گردشگری همچنین در تشریح جزییات دوره مذکور، گفت: مجموع مدت دوره آموزشی کوتاه‌مدت "مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری"، ۱۸۴ ساعت شامل ۱۲۸ ساعت آموزش نظری و ۵۶ ساعت آموزش عملی است.

وی بیان کرد: ضروری است حداقل ۳۰ ساعت از آموزش‌های عملی دوره، با همکاری تشکل‌های حرفه‌ای مربوطه در محل تأسیسات گردشگری در حال بهره‌برداری برگزار شود؛ به گونه‌ای که از ۳۰ ساعت آموزش عملی، برگزاری حداقل یک جلسه در مراکز سرگرمی تفریحی، یک جلسه در واحدهای اقامتی و یک جلسه در واحدهای پذیرایی الزامی است.

شفیعی اعتبار گواهینامه این دوره را از تاریخ صدور به مدت ۵ سال اعلام کرد و تاکید کرد: ضروری است فراگیران پس از اتمام این مدت، در دوره بازآموزی مدیریت عمومی تأسیسات گردشگری شرکت کنند.

برخی از دروس دوره آموزشی کوتاه‌مدت "مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری"، عبارتند از: "آشنایی با انواع تأسیسات گردشگری"، "شناخت صنعت گردشگری"، "مدیریت و سرپرستی در تأسیسات گردشگری"، "آشنایی با اصول و ابزارهای بازاریابی و تبلیغات"، "آشنایی مقدماتی با زبان انگلیسی در گردشگری"، "ایمنی، بهداشت و پیشگیری از حوادث"، "مهارت‌های فردی و ارتباطی"، "قوانین، مقررات و ضوابط تأسیسات گردشگری"، "آشنایی با طراحی داخلی و تجهیزات تأسیسات گردشگری"، "مدیریت کیفیت و رضایت مشتریان"، "گردشگری پایدار و توجهات زیست محیطی" و نیز "آشنایی با مفاهیم کسب و کارهای مکمل در تأسیسات گردشگری".

کد خبر 4677045 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری سفرهای تابستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۹۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند

ایسنا/گیلان رئیس هیئت نجات غریق و غواصی گیلان در حاشیه برگزاری دوره آشنایی با اصول پیشگیری از غرق شدگی گفت: هدف نهایی از این طرح آموزش دانش آموزان به عنوان همیار و سفیر نجات غریق است تا بخش زیادی از هم استانی ها با ابتدایی‌ترین موضوعات مربوط به پیشگیری از غرق شدگی آشنایی پیدا کنند.

هاشم اسماعیلی در حاشیه دوره آشنایی با اصول پیشگیری از غرق شدگی استان گیلان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این طرح مشترک بین هیئت نجات غریق و غواصی گیلان با معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در جهت کاهش آمار غریق در سطح استان به عنوان استان ساحلی در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به وجود ۳۴ منطقه آموزش و پرورش در استان، مسئولین انجمن شنا و سرگروه‌های آموزشی از هر یک از مناطق در کارگاه پیشگیری از غرق شدگی حضور دارند.

اسماعیلی تصریح کرد: مطالب این دوره توسط اساتید و مدرسین حوزه نجات غریق و غواصی استان تولید و ارائه می شود.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان گیلان تاکید کرد: شرکت کنندگان در این طرح به عنوان سفیران و مدرسین دوره‌های پیشگیری از غرق شدگی در مدارس سطح استان مخصوصاً مدارس متوسطه اول و دوم دانش آموزان را تحت آموزش قرار می‌دهند.

اسماعیلی در خصوص هدف اجرای این طرح گفت: با توجه به حضور گردشگران در سواحل گیلان همچنین عدم آشنایی و اطلاع برخی از هم استانی های خودمان با مسائل حوزه نجات غریق و پیشگیری از غرق شدگی و اینکه هر ساله بخشی از مغروقین سواحل گیلان از بومیان استان اعم از کودکان، جوانان و حتی بزرگسالان هستند لذا سعی کردیم این طرح را به عنوان یک طرح پیشگیری در گیلان عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به طرح دانش آموزی همیار پلیس تصریح کرد: در این طرح دانش آموزان به عنوان همیار و سفیر نجات غریق، موارد فرا گرفته در این دوره‌ها را به خانواده‌هایشان انتقال دهند تا با ابتدایی‌ترین موضوعات مربوط به پیشگیری از غرق شدگی آشنایی پیدا کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • ضرورت جبران تأخیر در اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند
  • ابلاغ آئین نامه اجرایی جشنواره شنای آب‌های آزاد کیش
  • واکنش شورای‌رقابت به افزایش ۱۵۰میلیونی قیمت پرشیا
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پرشیا
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد